Kompozitoriaus Broniaus Kutavičiaus oratoriniai opusai Lietuvos muzikos istorijos ir visuomenės raidai turėjo didžiulės įtakos. Mat, tuo metu, kai kompozitorius kūrė „Magišką sanskrito ratą“, visa tauta, pasak muzikologo Edmundo Gedgaudo, alsavo natūralia reikme suvokti savo šaknis, įtvirtinti savo tapatumą – pabudo tautos savisaugos instinktas, žmonės suvokė galimybę ištverti savo kultūros dėka.
Oratorija „Iš jotvingių akmens“ tapo savotiška naujosios lietuvių muzikos vizitine kortele. Kūrinys, skirtas vokaliniam ansambliui ir senoviniams liaudies instrumentams (akmenims, buteliams, skudučiams, lumzdeliui, šiaudo birbynei, kanklėms, smuikui, armonikai), prasideda tarsi kviesdamas jotvingių dvasios jėgą.
„Magiškas sanskrito ratas“ parašytas pagal Sigito Gedos tekstą dainuojantiems ir kanklėmis, skudučiais, birbynėmis, metalofonais bei varpeliais grojantiems atlikėjams. Pasikartojimo, gyvenimo rato simbolį ryškina ištisiniai kai kurių kūrinio dalių kanonai. Keistų kanonų muzika sukelia nerealumo įspūdį ir nuolat sukasi erdvėje, savaip primindama garsų galaktiką. Vizuali, teatrališka, ritualinė, ji užburia savo neįprastu skambėjimu, jos pulsuojantys ritmais įtraukia į muzikinį vyksmą.
Renginio metu įvyks ir naujos choro „Aidija“ kompaktinės plokštelės „Lietuvių chorinė muzika“ pristatymas.
„Aidiją“, kaip rimtą ir drauge žaismingą kamerinį chorą, vilniečiai pažįsta nuo 1989 metų. Dauguma choristų – buvę M. K. Čiurlionio menų mokyklos auklėtiniai. Kolektyvo amžiaus vidurkis – 24 metai. Nuo pat choro atsiradimo jam vadovauja įkūrėjas R. Gražinis. Choras kasmet surengia per 40 koncertų, dalyvauja visose didesnėse Lietuvos šventėse ir festivaliuose. Jo repertuarą sudaro įvairių stilių ir kraštų muzika – chorinės miniatiūros, stambūs vokaliniai-instrumentiniai veikalai, kūriniai chorui a cappella ir chorui su instrumentais, ansambliais, orkestrais. „Aidijai“ ne kartą talkino žinomi dainininkai ir instrumentalistai.