Devyniose Vilniaus meno galerijose – parodų ciklas „Kūnas. Lietuvių grafika 1980-2013“

Šių metų birželio 12 – liepos 5 dienomis devyniose Vilniaus miesto meno galerijose bus rodomas dešimties parodų ciklas „Kūnas. Lietuvių grafika 1980–2013“. Žmogaus kūnas visuomet buvo vienas pagrindinių meninio vaizdo objektų bei motyvų, perteikiančių autoriui aktualias idėjas.
Kęstutis Grigaliūnas. Lino raižinys
Kęstutis Grigaliūnas. Lino raižinys / Galerijos AV17 nuotr.

Tematiškai suskirstytose ekspozicijose tyrinėjamos kūno apraiškos lietuvių lakštinėje grafikoje, apžvelgiamos stilių, žanrų, plastinės raiškos tendencijos. Galerijoje AV17 pristatoma ekspozicija „Atmintis“, kurioje rodomi Kęstučio Grigaliūno, Dianos Radavičiūtės bei Rūtos Spelskytės darbai. Atskirus ekspozicijos sandus vienija visų autorių kūrybą siejanti atminties gija.

1988-ųjų linoraižinių cikle „Jurgeliškės“ Kęstutis Grigaliūnas pasakoja apie išnykusį kaimą. Spalvingi ir dekoratyvūs atspaudai perkelia į Lietuvos sovietinės okupacijos laikmetį, perteikia autoriaus senelio patirtį bei išgyvenimus. Tai – skausmingos atminties atspaudai, neišdildomai įsirėžę daugelio žmonių sąmonėje. Dar 9 dešimt. plėtota istorinės atminties tema, tik jau kitokiomis formomis, pasireiškia ir pastarojo laikotarpio Grigaliūno kūryboje. Būtent už konceptualų istorijos įvaizdinimą 2012 m. autoriui buvo skirta Nacionalinė kultūros ir meno premija.

Dianos Radavičiūtės 2003-ųjų cikle „Mano antroji pusė“ per vertybinę ir kultūrinio paveldo prizmę kvestionuojama kolektyvinė atmintis. Tai – daugialypis kūrinys, kuriame akcentuota santuokos institucija perteikia harmoningo vienio idėją, o kartu kelia mintis apie nykstančius papročius. Radavičiūtės kūryba neatsiejama nuo žmogiškosios prigimties analizės, istorinio paveldo bei identiteto aspektų. Nuolat rekonstruojama praeitis, perpinta subjektyviais įspūdžiais, lemia įtaigų Radavičiūtės kūrybos braižą.

Sausos adatos technika atliktuose Rūtos Spelskytės darbuose atmintis veriasi tiesmukai ir užklumpa nepasiruošus. Kaip ir mirtis, šaltakraujiškai fiksuojama 2007-ųjų cikle „Atmestina mirčių registracija“. Chirurginis Rūtos pjūvis skrodžia tiesiai ir tiksliai per drumzlinus įvairių istorinių laikotarpių vandenis. Neherojinė, šokiruojanti, slogi akistata su mirtimi visais laikais žmogų paverčia tik statistiniu vienetu, neretai sumaitotu ar suluošintu. Istorijos vadovėlių faktus Spelskytė atmintin įrėžia juodais giliaspaudės atspaudais.

Parodą „Atmintis“ AV17 galerijoje galima bus apžiūrėti birželio 12 – liepos 1 dienomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis