Dramokratai sudrebino Vilnių

Balandžio 17-22 dienomis įvairiose Vilniaus miesto vietose vyko šiuolaikinės dramaturgijos festivalis „Dramokratija“. Jo metu pristatytos aštuonios socialines temas nagrinėjančios pjesės, parašytos specialiai šiems skaitymams.
Dramokratai sudrebino Vilnių.
Dramokratai sudrebino Vilnių. / Organizatorių nuotr.

Trečią kartą vykstantis festivalis šįsyk susilaukė itin daug lankytojų. Festivalio organizatoriai džiaugiasi tokiu susidomėjimu socialinėmis temomis. Visuomenės dialogas joms nagrinėti yra būtinas, ir teatras gali tik padėti jį užmegzti.

„Čia ir dabar“ – tai ką tik pasibaigusio festivalio tema, tad autorių įkvėpimo šaltiniu tapo socialiniai kontekstai. Po kiekvienų skaitymų vykusiose diskusijose žiūrovai galėjo užduoti jiems kilusius klausimus, pastebėjimus, padiskutuoti su autoriais. Organizatoriai teigia, kad diskusijos – ne mažiau svarbi dalis nei patys pjesių pristatymai, nes šiuolaikiniam teatrui labai svarbu atrasti kontaktą su auditorija ir išgirsti jos nuomonę.

„Dramokratijos“ dalyviai džiaugiasi festivalio formatu – tai buvo puiki proga išbandyti savo tekstą, išgirsti jį, skaitomą aktorių ar net išmėginti tai, ko didžiojoje teatro scenoje būtų nesiryžtama pristatyti. Festivalio metu buvo galima išgirsti šias pjeses: Živilės Zabackaitės „Mamos“, Jurgos Tumasonytės „Remontas“, Martyno Tiškaus „Vasara“, Indrės Bručkutės „Anoniminė ša.lis“, Ingridos Ragelskienės „Rūstytė“, Justo Tertelio „Legenda apie Naou“, Jono Kuprio „Atostogų metai“ bei švedų dramaturgės Alexandros Loonin monodrama „I wanted to be Britney, Whitney and J‘LO“. Viena iš šių pjesių bus išspausdinta naujausiame „Teatro žurnalo“ numeryje.

„Aktyvus žiūrovų lankymasis festivalio renginiuose ir noras aptarti pjesių temas tik įrodo, kaip tai dabar aktualu ir reikalinga.“ – pastebi festivalio lyderė bei organizatorė, dramaturgė Gabrielė Labanauskaitė. „Čia kiekviena pjesė – ne tik scenai skirtas kūrinys, bet ir atspirtis diskusijai opiais socialiniais klausimais – žmonių susvetimėjimo, nesusikalbėjimo, kintančios nacionalinės ir kiekvieno indvidualios tapatybės išreiškimui bei aptarimui.“

„Dramokratija“ šiemet įvyko jau trečią kartą. Pirmaisiais metais festivalio rengėjai, LMTA kino dramaturgijos studentai, dėstytojos G.Labanauskaitės paskatinti, pristatė Lietuvoje neskaitytas užsienio autorių pjeses, kurias patys vertė. Antraisiais metais autoriai kūrė pjeses, pritaikytas tam tikrai erdvei ir laikui. Po šių dviejų festivalių dvi pjesės sulaukė realizacijos teatro scenoje. Šiemet „Dramokratijai“ pasirinkta socialinė tema, kurią vystyti padėjo menininkas iš Didžiosios Britanijos Chris Thorpe – dramaturgams buvo surengtos nemokamos kūrybinės dirbtuvės.

„Manau, kad per šiuos trejus metus „Dramokratijos“ festivalis ne tik plečiasi ir didėja, bet kiekvienais metais vis labiau užsitvirtina savo, kaip alternatyvios dramaturgijos platformos, poziciją.“ – teigia G.Labanauskaitė. „Labai tikiuosi, kad „Dramokratija“ – tik vienas iš galimų, bet ne paskutinis žingsnis pradedančiųjų dramaturgų kūrybai skleistis.“

Daugiau naujienų apie buvusius ir būsimus „Dramokratijos“ renginius galite rasti festivalio „Facebook“ paskyroje.

Projekto daliniai remėjai – Lietuvos kultūros taryba prie LR kultūros ministerijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų