„Dramokratija“ pristatė šių metų programą – laukia interaktyvi savaitė su propaganda

Šiuolaikinės dramaturgijos festivalis „Dramokratija“ pristato balandžio 16–22 dienomis vyksiančių renginių programą. Šiemet propagandos tema kūrę jaunieji dramaturgai, režisieriai ir aktoriai, tarp kurių yra ir patyrusių, ir pradedančių menininkų, vilniečius ir miesto svečius bandys nustebinti aštuoniomis naujomis pjesėmis. Viso festivalio metu kultūros bare „Kablys“ bus galima sudalyvauti interaktyvioje instaliacijoje „Nepriklausomų Žmonių Respublika“.
Festivalis „Dramokratija“
Festivalis „Dramokratija“ / Organizatorių nuotr.

„Ketvirtus metus iš eilės vykstantis naujos dramaturgijos pristatymas publikai šiemet įvairiose Vilniaus vietose kvies susimąstyti propagandos tema, kuri, organizatorių nuomone, ypatingai aktuali. Svarbi kiekvieno renginio dalis – po pjesės skaitymo vykstančios diskusijos – žiūrovai ir kūrybinės komandos galės pasidalinti mintimis apie išgirstą kūrinį, temą bei problemą“, – rašoma trečiadienį žiniasklaidai išplatintame pranešime.

Organizatorių nuotr./Festivalis „Dramokratija“
Organizatorių nuotr./Festivalis „Dramokratija“

Festivalio koordinatorė Živilė Zablackaitė tikina, kad renginio organizatoriai šįmet nori kalbėti apie skirtumus tarp baltosios, pilkosios ir juodosios propagandų, paskatinti žmones atskirti jas, patiems gilintis į informacijos šaltinius, reiškinius, vykstančius visuomenėje. Suprasti, kaip propaganda veikia žmogaus psichologiją, visuomenės tarpusavio supratimą ir komunikaciją.

Propagandos idėjas, kurias pristatys savo tekstais, dalyviai, kaip rašoma pranešime, plėtojo jau nuo praėjusių metų rugsėjo: „Trejos kūrybinės dirbtuvės su lektoriais iš Vokietijos, Rusijos ir Lietuvos leido jauniesiems dramaturgams į temą pažvelgti iš įvairių perspektyvų.“

Viso festivalio metu, balandžio 16–22 dienomis, kultūros bare „Kablys“ veiks interaktyvi instaliacija „Nepriklausomų Žmonių Respublika“. Šios instaliacijos dalyviai bandydami priimti sprendimus per 10 minučių turės galimybę patirti sutirštintą propagandos bei skirtingos informacijos srauto poveikį.

„Hiperbolizuotas demokratijos modelis suteikia žmogui galios iliuziją, tačiau pats žmogus tampa informacijos skleidėjo įrankiu. Siekiame pabrėžti, kad šiais laikais propaganda nėra tokia matoma ir atpažįstama. Dažnai ji turi visai kitą formą, tačiau jos tikslas visada yra formuoti ir keisti mūsų nuomonę, mažinti sąmoningumą. Taip pat siekiame paskatinti diskusiją tarp žmonių jiems rūpimais klausimais, skatinti tikrinti informacijos šaltinius“, – apie instaliaciją pasakoja viena jos autorių, „Dramokratijos“ reklamos projektų vadovė Irena Kunevičiūtė.

Organizatorių nuotr./Festivalis „Dramokratija“
Organizatorių nuotr./Festivalis „Dramokratija“

„Dramokratijos“ festivalio metu šiais metais bus galima išgirsti pradedančių dramaturgų Austės Urbanavičiūtės, Ivetos Volungevičiūtės, Augustės Žičkytės, Dovilės Katiliūtės, Rinaldo Timaševičiaus, antrąsyk „Dramokratijoje“ dalyvaujančio Justo Tertelio pjeses bei dviejų užsienio dramaturgų – Chase’o Brown’o and Alexandru Macrinici kūrinius propagandos tema. Jų pjesių „Trolleybus nr 2“ ir „Softer than oil“ skaitymai vyks anglų kalba.

Tradiciškai, „Dramokratija“ pakvies į teatrui ne itin įprastas vietas – kultūros barą „Kablys“, kavinę „La Boheme“, ŠMC skaityklą, vaikų pramogų centrą „Čiuku Čiuku“, Vilniaus autobusų stotį. Skaitymuose bus galima išvysti ir išgirsti aktorius Dalių Skamaraką, Petrą Lisauską, Gabiją Siurbytę, Gretą Grinevičiūtę, Gabrielkę Kuodytę, Lyją Maknavičiūtę, Povilą Eliją Martynenko bei kitus.

Su visa programa plačiau galima susipažinti čia ir čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis