Lietuva Leipcigo knygų mugėje turės du stendus – nacionalinį ir kūrybinį. Ir nors jie įsikurs skirtingose mugės salėse, estetinė koncepcija išliks ta pati.
„Lietuvos stendas suprojektuotas taip, kad būtų pagalbininkas tiek bendrai Lietuvos pristatymo Leipcige idėjai, tiek veikloms, numatomoms stende, ir, žinoma, kartu kurtų prisistatymo įvaizdį. Projektuodami stendus laikėmės principo, kad stendas turi būti viso Lietuvos prisistatymo Leipcige dalis, o ne pagrindinė ašis, visgi čia svarbiausia – turinys ir jo santykis su skaitytoju, lankytoju“, – sakė A.Syrusas.
Pasak jo, nacionalinis stendas bus erdvus ir šviesus: „Jį suskirstėme į kelias funkcines zonas: reprezentacinę (čia sutinkamas lankytojas, vyks renginiai), ekspozicinę (knygų eksponavimas ir skaitymas) bei susitikimų (ramesnė zona susitikimams, bendravimui antresolėje).“
Stende knygos bus eksponuojamos uždaruose klasteriuose, aplink savo ašį besisukiojančiose lentynos: „Kai lentynėlės uždarytos, išorinėje stendo sienoje „susiprojektuoja“ žodžiai „Fortsetzung folgt“ [„Pasakojimas tęsiasi“]. Tai – pagrindinis Lietuvos prisistatymo šūkis“, – pasakojo architektas, pridurdamas, jog stende rasis ir amfiteatras – erdvė ne tik skaitymams, bet ir klausymams.
Kūrybiniame stende prisistatys Vilniaus dailės akademijos grafikos katedra. Čia rasis du teminiai elementai – raidės „ė“ pristatymas ir kūrybinės dirbtuvės bei knygos meno ekspozicija. Tam buvo suprojektuotas didžiulis stalas su atitinkamo dydžio įgilinimais, kad kiekviena knyga, kaip kūrinys, turėtų savo vietą, o kartu būtų išlaikoma eksponavimo tvarka.
„Kaip stendus vienijantį elementą pasirinkome gradientinį tono perėjimą iš pilkos į baltą. Tai ne tik atliepia pačio pristatymo koncepciją (perpektyvos, veržlumo metafora), kartu tai nejučia turėtų priminti vaizdą, kai atvertus knygą, tarp jos puslapių susidaro tokia paslaptinga giluma, stiprėjantis šešėlis“, – sakė A.Syrusas.
Pasak jo, ypatingas vaidmuo teks ir knygas talpinantiems klasteriams: „Kol jie užverti, susidaro grafinis gidas, vedantis lankytoją per laiką, temas, žanrus, autorius. Skaitytojas sustoja ten, kur jam tikrai įdomu, paskaitęs knygos pavadinimą, autorių, atveria lentynėlę ir pasiima knygą, tą akimirką natūraliai gimsta ne tiesmukas, o išgyventas santykis tarp skaitytojo ir knygos, susiklosto tokia pozityvi intriga“.
Paklaustas, kas apskritai svarbu stendų architektūroje, A.Syrusas pabrėžė būtinybę suprasti užduoties mastelį, mat čia galioja visai kiti principai nei pastato projektavime. Stendų architektūrą jis pats apibūdino kaip esančią tarp interjero projektavimo ir objekto dizaino.
„Funkcionalumas, patogumas – tai savaiminė, bekompromisė sąlyga tiek lankytojo, tiek stende dirbančių žmonių atžvilgiu. Bet, be abejonės, estetika, vizualinė intriga yra labai svarbu, stendas turi nešti žinutę dar nesusipažinus su jo turiniu, tai reprezentuoja ir prisistatančiojo įvaizdį“, – teigė architektas.