„Nors šiemet skirstant „Auksinius scenos kryžius“ šokis šiek tiek iškrito iš konteksto, tačiau situacija keičiasi. Daug šiuolaikinio šokio choreografų dabar intensyviai kuria ir tobulėja. Vyksta pokyčiai ir Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, kur jau birželį bus pristatyti kūrybinės laboratorijos rezultatai – ten pamatysime dešimtis naujų choreografų darbų. Todėl drįsiu prognozuoti, kad po 3-5 metų nebekils klausimų, ar šokis Lietuvoje apskritai yra“, – teigiamais pokyčiais ir padidėjusia valstybės parama festivaliui džiaugėsi „Naujojo Baltijos šokio“ vadovas Audronis Imbrasas.
Festivalį gegužės 2 dieną Lietuvos nacionaliniame dramos teatre (LNDT) atidarys norvegų kompanijos „zero visibility corp.“ ir choreografės Inos Christel Johannessen šokio spektaklis „(ne)įmanoma“, grubiai ir kartu poetiškai atskleisiantis nuoširdžių santykių kūrimo problemas.
„Pripažintą choreografę I.C.Johannessen bandėme pasikviesti maždaug dešimt metų, tačiau tik šiemet galime pristatyti jos originalų spektaklį, parodytą daugybėje šalių“, – sakė A.Imbrasas.
Šių metų festivalyje ypatingas dėmesys bus skiriamas vokiečių šiuolaikinio šokio kūrėjų darbų pristatymams.
„Vokietija yra viena iš pagrindinių šiuolaikinio šokio šalių, kurios šokis turi savo istoriją ir tam tikrus bruožus, yra gerai atpažįstamas šokio pasaulyje – čia gimsta naujos šokio mados. Festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“ pristatysime tik vieną šios šalies šokio kraštinę – konceptualų šokį, kuris labai retas Lietuvoje. Kai mes dar stengiamės sudėlioti formą, judesį, vokiečių kūrėjai ieško koncepcijos, socialinių, visuomeninių temų, laisviau eksperimentuoja kūnu. Jų spektakliuose gali pasijusti lyg psichoterapijos ar meditacijos seanse“, – būsimą programą pristatė šokio kritikė Ingrida Gerbutavičiūtė. –
Vokiečių šokio trupė „Public in private“ gegužės 5 dieną Menų spaustuvėje parodys spektaklį „Allege“, kuriuo plečiamos choreografinės kalbos ribos – žiūrovai išvys, kad šiuolaikinio šokio spektaklyje nebūtinai turi būti šokama. Lietuviams jau pažįstama vokiečių trupė „Silke Z./resistdance“ gegužės 7 dieną LNDT parodys spektaklį „Sweded – gyvenimas tarsi kopija“, kuriam įkvėpimo sėmėsi iš mėgėjų kuriamų klasikinių Holivudo filmų perdirbinių. Tuo tarpu festivalį uždarys kompanijos „Cia toula limnaios“ spektaklis „Every single day“.
Įdomus potyris ir reginys žiūrovų lauks gegužės 4 dieną LNDT – čia bus pristatyta Lietuvos valstybinio choro „Vilnius“ ir Jekaterinburgo šokio teatro „Provincialnyje tancy“ bendras spektaklis „Svadebka“ pagal I.Stravinskio muziką.
Premjeras festivaliui ruošia ir Lietuvos choreografai – Kauno šokio teatro „Aura“ vadovė, choreografė Birutė Letukaitė stato spektaklį „Jūra“ pagal M.K.Čiurlionio muziką.
„Spektaklyje noriu atskleisti mūsų santykį su gamta, su jos užterštumu, su Baltijos jūra, sugėrusia abu pasaulinius karus. Taip pat svarbus mūsų santykis vienų su kitais ir kiek tai pakito nuo to laiko, kai kūrė M.K.Čiurlionis, – apie būsimą premjerą pasakojo kūrėja. – Muzika labai galinga, užvaldanti ir šokėjus, ir mane – tačiau aš ieškau įvairaus santykio su ja, ne tik tiesioginio.“
Jauna choreografė Austėja Vilkaitytė festivalio „Naujasis Baltijos šokis“ žiūrovams pateiks savo būsimo spektaklio „Lietuva brangi“, pagal Maironio eilėraštį ir Juozo Naujalio muziką, eskizą.
„Idėja spektakliui gimė man mokantis užsienyje, pradėjau gilintis į Maironį ir jo kūrybą. Analizavau, ką patriotizmas reiškia man ir vyresnei kartai, kaip tai skiriasi. Man patinka rasti naują per seną, ištirti per save. Būsimas spektaklis bus kažkas tarp konceptualaus šokio ir šokio teatro“, – anonsavo jaunoji choreografė.
„Naujasi Baltijos šokis“ šiemet vyks ne tik Menų spaustuvėje ar LNDT, bet ir atras naujas netradicines vietas, kaip, pavyzdžiui, prekybos centrą „Europa“ ar Šiuolaikinio meno centro sieną. Daugiau informacijos apie festivalį rasite čia.