Todėl „FFakers“ darbo tur per akis – fotografavo dizaineriams Robertui Kalinkinui, Aleksandrui Pogrebnojui, Kristinai Kruopienytei, Dianai Paukštytei, bendradarbiavo su prekės ženklais „Bodytalk“, „Atsikeli ir varai“, „Tribe“, „Pando“. Joms kūrybinius projektus įgyvendinti patikėjo prekybos centrai „Panorama“, GO9 ir kiti prekės ženklai.
Po kelių savaičių vyksiančiame fotofestivalyje SNAP patirties jau sukaupusios „FFakers“ atidarys savo kūrybines dirbtuves viešai – papasakos ir parodys, iš ko susideda mados prekės ženklo įvaizdžio kūrimas.
Kodėl pasivadinote „FFakers“? Ir ar visi teisingai pavadinimą supranta, nes ištarus lietuviškai „feikers“ keičiasi į „fakers“ – žodį, su visai kita prasme.
Taip, daug kas klausia apie mūsų pavadinimą ir tai yra labai gerai (šypsosi). Dvi FF raidės reiškia, kad mes dirbame dviese (dvi fotografės). Pilni žodžiai yra „Fashion Fakers“, kadangi mados fotografija visą laiką „feikina“, imituoja, beveik nieko nėra tikro. O kai mus vadina FAKERS, tai tik pralinksmina. Tai mums skamba kaip koks mažybinis žodelis (juokiasi).
Kaip, kada ir kodėl atsiradote?
Atsiradom planuotai. Kartu studijavome Vilniaus dizaino kolegijoje ir pamatėme, kad mus labiausiai domina mados fotografija. Tokia fotografija, kurioje gali išlaisvinti savo fantaziją, bet tuo pačiu dirbti komercijos srityje. Mados fotografijoje labai svarbu komanda, todėl nusprendėme suvienyti jėgas ir kurti dvigubai galingiau. Jau po pirmos bendros fotosesijos nusprendėme, kad ir toliau norime dirbti kartu, nes labai patogu girdėti nuomonę iš šalies, kuria visiškai pasitiki.
Mados fotografija Lietuvoje: ar jaučiate augantį poreikį?
Apskritai vizualios informacijos poreikis didėja. Ir mados fotografijos poreikis tikrai auga. Matome, kiek daug dabar yra mados fotografų ir visi turi ką veikti. Šios srities plėtimasis susijęs su didėjančiu lietuvos dizainerių ir “butikų” skaičiumi. Jiems reikia parodyti savo drabužius, kuriuos dažniausiai pardavinėja internete. Todėl labai svarbios kokybiškos nuotraukos, nes jos padeda drabužius parduoti. Kiekvienam dizaineriui svarbu susikurti savo veidą, tai prasideda nuo jo kūriamų drabužių, o baigiasi nuotraukomis, kurios gali jo kūrybą pakelti į dar aukštesnį lygį.
Prekės ženklo katalago kūrimas – „FFakers“ seminaro tema SNAP fotofestivalyje. Kam subalansuotas šis seminaras – tik fotografams, ar ir kitiems, dirbantiems mados srityje?
Seminaras subalansuotas pradedantiesiems fotografams, taip pat mados kūrėjams, stilistams. Prekės ženklo katalogo kūrime labai svarbi yra komanda, procese dalyvauja ne vien fotografas. Seminaras bus įdomus tiems, kuriems svarbu, kad drabužis nuotraukoje atrodytų tvarkingai ir būtų aiškiai perteikta jo idėja. Teoriškai aptarsime konkretų atvejį: nuo pirmo pokalbio su dizaineriu, iki fotosesijos idėjos sugalvojimo, modelio, vizažisto, lokacijų parinkimo. Parodysim galimus studijinius apšvietimus, atkreipsim dėmesį į detales, kurių neįgudusio fotografo akis nemato. Taip pat gyvai atliksim įvaizdinę fotosesiją, kur atsiskleis prekės ženklo nuotaiką ir požiūrį.
Kaip manote,sunkiau įvaizdį sukurti ar po to jį išlaikyti?
Sukuri įvaizdį yra sudėtingiausias uždavinys. Jeigu pradžią įgyvendini užtikrintai ir nuoširdžiai, tuomet viskas toliau klostosi natūraliai, nes žinai, kuria linkme judėti. Aišku, visada norisi judėti į priekį ir nereikia bijoti pokyčių ir eksperimentų, nes žiūrovui labai įdomūs tie dalykai, kurie yra nauji – kažką naujo tiria, apverčia, parodo.
Mados prekės ženklas be įvaizdžio – kas tai?
Mados prekės ženklas be įvaizdžio – kaip žmogus be charakterio, be savo požiūrio į pasaulį. Svarbu atkreipti į save dėmesį, turėti išskirtinių bruožų ir nepaskęsti minioje.
„FFakers“ sutiksite kovo 15 d. LITEXPO parodų centre, kur jau 7 kartą vyks didžiausias renginys fotografijos mėgėjams – fotofestivalis „SNAP“. Festivalio programą rasite čia.