Galerijoje „Kairė – dešinė“ parodą „Orlando.Biografija“ pristato Laisvydė Šalčiūtė

Kovo 13–31 dienomis Vilniaus grafikos meno centro galerijoje „Kairė – dešinė“ pristatoma Laisvydės Šalčiūtės kūrybos paroda „Orlando. Biografija“.
Parodos „Orlando. Biografija“ fragmentas
Parodos „Orlando. Biografija“ fragmentas / Galerija "Kairė-dešinė"

29 šilkografinių atspaudų (foto)romanas ir instaliacija

„Virginijos Woolf romanas Orlando parašytas 1928 metais. Šis romanas svarbus drąsiu lyčių prigimties ir paskirties perkainojimu. Svarbiausia/s veikėja/s Orlando per šimtmečius įsikūnija į vyrą ir moterį – jo/s gyvenimas nepavaldus laiko ir lyties suvaržymams.

Anot Jacques’o Lacano, pastovus kūniškas ir vizualus tapatumas mus gali pasiekti tik kaip plyšys tarp žodžių ir vaizdų. Todėl darant šį darbų ciklą, man buvo įdomu perkurti realybę kaip trauminį fantazmą ar sapną sapne. Iš internete rastų vaizdų ir citatų kūriau atstumo, stokos, geismo, griūvančios tapatybės ir iliuzijos žaismą, neapibrėžtą laike ir erdvėje.

Remdamasi pagrindine Virginijos Woolf romano „Orlando“ idėja apie žmogaus lyties sąlygiškumą, perdirbau internete rastas atsitiktines fotografijas ir tekstus, ir sukūriau (foto)romaną „Orlando. Biografija“ – savą romano versiją, tiesiogiai nesusijusią su literatūros kūriniu. Man buvo įdomu kurti vaizdinius ir kalbinius darinius, kurie nebūtinai turi ką nors bendra su tikrove, bet ją papildo ir praplečia jos suvokimą.

Šiuolaikinis vaizdų vartojimo būdas remiasi žiūrėjimo, o ne suvokimo ir net ne atpažinimo procesu. Anot medijų kritiko Jurijaus Dobriakovo, „gera autobio(foto)grafija socialinių tinklų epochoje – tai žmogaus, kurio niekas niekada nematė gyvai, gyvenimo istorija“, – būsimą parodą pristato Laisvydė Šalčiūtė.

Parodos kuratorė Laima Kreivytė. Atidarymas kovo 13 d. (antradienį), 18 val.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis