Sostinės grafitų piešėjų Manto Sčerbavičiaus ir Dariaus Janonio komanda „Unreal“ pelnė festivalio „NESCAFÉ Street Art 2010“ nugalėtojų laurus. Vaikinai galės sukurti unikalų 7x8 metrų dydžio reklamos projektą, kuris bus demonstruojamas vienoje geriausių Vilniaus reklamos vietų – prie Žaliojo tilto. Kiti geriausi festivalio darbai mėnesį bus demonstruojami sostinės reklamos stenduose ir viešojo transporto stotelėse, teigiama išplatintame pranešime.
„Unreal“ nariai teigė nesitikėję savo pergalės. „Kai išgirdome, kad mus pripažino nugalėtojais, net nežinojome, kur dėtis. Kol kas net nežinome, ką veiksime su laimėtais pinigais. Dabar tik džiaugiamės savo pergale“, – sakė M.Sčerbavičiaus.
Vaikinas pasidžiaugė, kad „NESCAFÉ Street Art 2010“ organizatoriai jam ir kitiems Lietuvos grafitų meno kūrėjams sudarė galimybę legaliai piešti pačiame Vilniaus centre.
Valandą aerozolinių dažų balionėliu vieną sieną margino ir „G&G Sindikato“ lyderis Gabrielius Liaudanskas–Svaras. Jis ir specialiai dėl „NESCAFÉ Street Art 2010“ į Lietuvą atvykusios pasaulinio masto grafitų žvaigždės iš Brazilijos „Os Gemeos“ sulaukė daugiausia festivalio lankytojų dėmesio. „Os Gemeos“ (iš portugalų kalbos – „dvyniai“) pasivadinę broliai dvyniai Gustavo ir Otavio Pandolfo neslėpė džiaugsmo, kad Lietuvoje pamažu pradeda įsitvirtinti grafitų kultūra.
„Grafitai ne būtinai yra vandalizmas, grafitai gali puošti kiekvieną miestą“, – įsitikinę broliai Pandolfo.
Grafitų piešimais „NESCAFÉ Street Art 2010“ nebuvo apsiribota. Įspūdingus pasirodymus demonstravo riedlenčių ir BMX dviračių meistrai. Ekstremalių pasivažinėjimų mėgėjai festivaliu džiaugėsi labiausiai – būtent jiems lauko reklamos bendrovės „JCDecaux Lietuva“ ir festivalio rėmėjo „Nestle Baltics“ pastangomis buvo suremontuotas ir grafitais išdailintas riedlenčių parkas.
„Nuoširdžiai džiaugiuosi, nes mums pavyko surengti trigubą šventę: riedlentininkai gavo sutaisytą aikštelę, grafitų piešėjai – retą progą pademonstruoti savo kūrybą viešai, o sostinės gyventojai – pamatyti, kaip gimsta grafitų piešiniai“, – sakė „JCDecaux Lietuva“ generalinė direktorė Žaneta Fomova.
Pasak Ž.Fomovos, „NESCAFÉ Street Art 2010“ sėkmė privertė pagalvoti apie galimybę grafitų festivalį Lietuvoje rengti kiekvienais metais. Lietuvoje kol kas nėra rengiamas nei vienas tradicinis grafitų festivalis.
„Žmonės pradeda vis labiau domėtis grafitų menu. Kai kurie festivalio žiūrovai važiavo net iš Klaipėdos, norėdami pamatyti grafitų kuriančius piešėjus. Todėl dėsime visas pastangas, kad grafitų festivalis „Street Art“ taptų tradiciniu renginiu“, – pažadėjo Ž.Fomova.