A. Palėjus pelnė pasaulinį pripažinimą savo stulbinama technika, nepaprastai įvairiapusiu koncertiniu repertuaru ir nepaviršutiniškomis, unikalios menininko vaizduotės paženklintomis interpretacijomis. „Klaviatūra yra pirštų tęsinys. Reikia groti karštu protu ir šalta širdimi. Neskubėti ir mėgautis kiekviena grojimo akimirka. Prieš paliesdamas klaviatūrą turi išgirsti tą garsą savo galvoje“, – sako pianistas.
Moldovoje gimusio ir Maskvos konservatorijoje studijavusio pianisto tarptautinė karjera prasidėjo laimėjus pirmąją premiją J. S. Bacho konkurse Leipcige, Bosendorferio prizą ir Grand Prix konkurse Bulgarijoje. Po debiuto su JAV nacionaliniu simfoniniu orkestru dienraštis The Washington Post A. Palėjaus pasirodymą pavadino „tiesiog nepriekaištingu“. Netrukus pianistas ėmė koncertuoti su garsiausiais pasaulio orkestrais. Publika jam plojo atsistojusi, o kritikai negailėjo pagyrų už „akinantį techninį meistriškumą“, „įtikinantį atlikimą“, „asmenines interpretacijas“ ir „neįtikėtinai platų repertuarą“.
Daug laiko praleidžia Lietuvoje
Bėgant metams, A. Palėjaus žvaigždė negęsta – pianistas kasmet surengia apie 80 koncertų visame pasaulyje. Gausybe apdovanojimų įvertintas atlikėjas savo pasirodymus yra surengęs ir visada laukiamas prestižiškiausiose koncertų salėse bei festivaliuose. Jis pats vadovauja žavioje Prancūzijos vietoje Moulin d’Andé rengiamame Festival Alexandre Paley et ses amis bei Alexander Paley Music Festival Richmonde (JAV).
Tarp Niujorko ir Paryžiaus gyvenantis A. Palėjus pastaruoju metu nemažai laiko praleidžia Lietuvoje – šiemet jis pradėjo dėstyti Kauno Vytauto Didžiojo universiteto Muzikos akademijoje, surengė jau trečiąjį kamerinės muzikos maratoną, šįkart trukusį net dvi dienas. Charizmatiškasis atlikėjas savo talentu ir meistriškumu nepalieka abejingų klausytojų, o kultūrinių interesų platumu stebina tuos, kuriems tenka pažinti jį iš arčiau.
Skambins rusų ir prancūzų kompozitorių kūrinius
Gruodžio 8-sios vakarą Klaipėdos koncertų salėje kartu su garsiuoju pianistu laukia kelionė po „Parodos paveikslėlius“ – spalvingąjį Modesto Musorgskio (Modest Mussorgsky) fortepijoninį ciklą. Jo atsiradimą įkvėpė kompozitoriaus apsilankymas dailininko ir architekto Viktoro Hartmano (Viktor Hartmann) parodoje Sankt Peterburge. Visas dešimt pjesių jungia „promenados“ (pasivaikščiojimo) tema, kurioje, pasak kompozitoriaus, „nuolat šmėžuoja mano fizionomija“.
II koncerto dalį pradės „Valpurgijos naktis“ iš prancūzų autoriaus Šarlio Guno (Charles Gounod) operos „Faustas“. Intriguoja tai, kad šio kūrinio aranžuotę fortepijonui solo sukūrė pats A. Palėjus. Po to programoje seks kito prancūzų kūrėjo Kamilio Sen Sanso (Camille Saint-Saëns) Šeši etiudai op. 52, retokai sutinkami atlikėjų repertuare, nes reikalauja nepriekaištingos pirštų technikos.