Madrido Prado muziejus išplatino ilgai saugyklose gulėjusio paveikslo reprodukcijas, kurios buvo darytos iki ir po paveikslo restauravimo.
Senesnėje reprodukcijoje matome tą pačią moterį, kurią piešė L.Da Vinci. Galima pažinti tą pačią paslaptingą šypseną ir tą pačią pozą, tik čia ji atrodo jaunesnė, jos veidas – gaivesnis.
Paveikslo fonas buvo užteptas juodų dažų sluoksniu, kuriuos restauratoriams nelengvai, bet pavyko nuvalyti.
Restauruotame paveiksle už moters esantis fonas primena tas pačias kalvas ir upes, kurias matome L.Da Vinci šedevre Luvro muziejuje, Paryžiuje.
Remiantis ekspertų išvadomis, kurias spausdina specializuotas britų žurnalas „The Art Newspaper“ ir Ispanijos spauda, šį paveikslas buvo nutapytas L.Da Vinci dirbtuvėje vieno iš jo mokinių.
Šis atradimas padės paaiškinti, kokiomis priemonėmis buvo nutapytas nepakartojamu laikomas italų genijaus paveikslas, rašo „Art Newspaper“. Be to, manoma, kad garsiajame paveiksle vaizduojama moteris atrodo vyresnė dėl per laiką ant jos veido susidariusių tamsių apnašų.
„Šis sensacingas atradimas pakeis mūsų supratimą apie garsiausią pasaulio paveikslą“, – rašoma leidinyje.