Svarbiausi šių metų „Made in Japan“ akcentai – kūrybinių industrijų konferencija, dizaino parodos, Japonijos ir Lietuvos atlikėjų koncertai bei kūrybinės dirbtuvės.
„Made in Japan“ organizatoriai jau yra sukaupę didelę patirtį rengiant Japonijos popkultūrai skirtą renginį „nowJapan“, kuris praėjusį savaitgalį Vilniuje vyko jau aštuntąjį kartą. Savo ruožtu „Made in Japan“ tikslas – idėjų ir žinių mainai tarp Japonijos ir Baltijos šalių.
„Būdama vieninteliu tokio tipo renginiu mūsų regione Japonijos ir Baltijos dizaino savaitė siekia suburti kūrėjus, verslininkus ir subtilios Japonų kultūros gerbėjus. Jiems siūloma ne tik originali ir įkvepianti meno programa, bet ir galimybė užmegzti ryšius su įvairiose kultūrinių industrijų sluoksniuose sėkmingai veikiančiais profesionalais“, – sako renginį organizuojantis viešosios įstaigos „Kultūrinės ir organizacinės idėjos“ direktorius Sergej Grigorjev.
„Made in Japan“ ašimi šiais metais taps kūrybinių industrijų konferencija. Spalio 8-9 dienomis „Menų spaustuvėje“ vyksiantis tarptautinis forumas bus skirtas diskusijoms tarp kūrybinių industrijų formuotojų, verslo specialistų, dizainerių, architektų, medijų kūrėjų ir visų besidominčių tarptautiniu bendradarbiavimu bei plėtra Azijoje.
Įvairių su dizainu susijusių krypčių lyderiai konferencijoje pristatys savo patirtį ir įžvalgas. Konferencijos dalyviai išgirs įkvepiančias sėkmės istorijas apie įžengimą į Japonijos ir Azijos rinkas, kurias papildys praktinės sesijos ir diskusijos.
Japonijos ir Lietuvos dizaino savaitę lydės įvairūs kultūriniai renginiai. Ji prasidės jungtiniais japonų ir lietuvių muzikantų pasirodymais. Šių metų „Made in Japan“ į Lietuvą atveš eksperimentinės elektroakustinės muzikos atlikėjus iš Japonijos „Usaginingen“. Originalus duetas išsiskiria ne tik savo skambesiu ir vizualizacijomis.
Neatsiejama jų pasirodymų dalis yra vienetiniai instrumentai, leidžiantys išgauti specifinę elektroninių ir nestandartinių akustinių garsų dermę. Pavyzdžiui, vienas šių instrumentų – vizualinė mašina „Ta-co“. Ją sudaro kamera, ekranas, besisukantis būgnas, kelios vandens talpyklos, veidrodžiai ir dar daugybė smulkių detalių. Sudėtingas muzikinis aparatas energiją gauna minant pedalus. Atlikėjai „Usaginingen“ Lietuvoje surengs pasirodymus vilniečiams ir kauniečiams. Netrukus paaiškės, kokie lietuvių muzikantai dalysis scena su svečiais iš Japonijos.
Dizaino savaitės organizatoriai tikisi, kad „Made in Japan“ taps septynias dienas trunkančia švente rytų estetikos mėgėjams. Šalia kultūrinės informacijos mainų renginys paskatins glaudesnį bendradarbiavimą tarp Lietuvos ir Japonijos kūrybinių industrijų. Sėkmingų šios srities pavyzdžių yra jau ne vienas. Tarp jų – Tokijuje veikianti lietuviško dizaino prekių ir tradicinių gaminių parduotuvė „LTshop“, kurios įkūrėja Saori Matsuda savo patirtimi dalysis kūrybinių industrijų konferencijos metu.