Kartu su kūrybinių industrijų konferencija bei kontaktų mainais neformalioje aplinkoje šių metų meninę programą papuošė audiovizualinio japonų dueto „Usaginingen“ pasirodymai dvejuose didžiausiuose Lietuvos miestuose.
Savo pačių kurtais unikaliai instrumentais „ta-co“ ir „shibaki“ nustebinę bei nuoširdumu publiką papirkę „Usaginingen“ iš Lietuvos išsivežė pačius šilčiausius įspūdžius. Tarp pasirodymų ir susitikimų su mūsų šalies menininkais, dueto nariai Shinichi bei Emi Hirai, žavėjosi mūsų lietuvišku maistu, alumi ir dizainerių darbais.
Svečiai pastebėjo, kad vis dažniau gimtojoje šalyje sutinka žmonių, besidominčių ir atrandančių Baltijos šalis. Ne vieną apdovanojimą tarptautiniuose šiuolaikinio meno festivaliuose pelnę atlikėjai pasakojo į Lietuvą skridę pilnu lėktuvu turistų iš Japonijos.
Artimiau susipažinti su Japonijos kultūra dizaino savaitės dalyviai galėj neformalaus Pecha-Kucha vakaro metu. Vilniečius ir miesto svečius į vieną sostinės barų pakvietę „Made in Japan“ atstovai dalijosi trumpais pasakojimais apie Tekančios saulės šalyje gimusius išradimus, be kurių šiandien sunkiai įsivaizduojama mūsų kasdienybė, architektūros ir dizaino ypatumus, tendencijas bei kvietė pažinti nacionalinių Japonijos gėrimų kultūrą.
Tendencijų tema buvo tęsiama ir antrą kartą rengiamos „Made in Japan“ savaitės ašimi šiais metais tapusioje kūrybinių industrijų konferencijoje. Į diskusijas tarp verslo specialistų, dizainerių, architektų, medijų kūrėjų įsitraukė skirtingų kūrybinių industrijų atstovai, besidomintys tarptautiniu bendradarbiavimu bei plėtra Azijoje.
Charizmatiškasis dizaino studijos „Nosigner“ vadovas Eisuke Tachikawa šaštadienio popietę „Menų spaustuvėje“ bandė įkvėpti Lietuvoje kuriančius dizainerius drąsiai žvelgti į Japonijos rinką. Kone kasmet už savo kūrybinius dizaino sprendimus skirtingiems verslo ir socialinio sektoriaus užsakovams apdovanojamas E. Tachikawa publikai pasakojo apie dizaino praktiką, jo funkcijų formavimą visuomenėje, pranašumus ir konkurencingumą rinkoje, jungiant mokslą, technologijas ir vietines industrijas.
Viešųjų ryšių ir komunikacijos specialistė Fumiko Inakuma, dirbanti bendroje Vokietijos-Japonijos agentūroje „Aizawa Office“, praktiniais pavyzdžiais kalbėjo apie Japonijoje vyraujančias rinkodaros ir prekės ženklų tradicijas, atkreipė dėmesį į simbolių bei spalvų reikšmes.
Iš Estijos kilęs medijų prodiuseris, kino tyrinėtojas Sten-Kristian Saluveer festivalio „Made in Japan“ konferencijos savo pranešime atskleidė, kodėl būtent dabar yra tinkamiausias metas prasidėti glaudesnį Baltijos šalių ir Japonijos kūrybinį bendradarbiavimą.
„Gali pasirodyti, kad ši konferencija moko mus užkopti į aukštą Fudzijamos kalną: adaptuoti savo produktą ar paslaugą Azijos rinkai, susipažinti su japonų verslo etiketo taisyklėmis ar perkąsti Tolimųjų Rytų socialinių tinklų paslaptis. Visgi projekto naratyvas yra kitoks: lietuviai turi ne mažiau stiprių pusių ar skirtumų, tarptautinėje arenoje virstančių privalumais. Tad Japonijos-Baltijos dizaino savaitė drąsina realizuoti abiejų pasaulio šalių stipriąsias puses kuriant bendrą ateitį.“- sako vienas renginių organizatorių Sergej Grigorjev.
Stiprinant glaudesnį bendradarbiavimą ir kūrybinio potencialo mainus, renginio organizatoriai neslepia ketinantys jau kitais metais pasiūlyti didesnį renginių spektrą, apžvelgiant platesnę rinkos dalį ir kviečiant į Azijos-Lietuvos dizaino savaitę.