Samanta Zykaitė. Japonų estetiniai kodai aprangos kolekcijoje „She“
Viena iš Japonų estetinių filosofijų „Wabi Sabi“ teorija teigia, jog kiekviena mus supanti detalė yra savitai graži. Pagrindines estetines kategorijas galima pritaikyti ir šių dienų mados kontekste. Būtent dėl japonų estetinių kategorijų mada gali tapti įvairesne. Šioje kolekcijoje nagrinėjamos 5 svarbiausios estetinės kategorijos „kansos, shizen, datsuzoku, yugen ir fukinsei“. Kolekcijoje „Shé“ visos šios estetinės kategorijos atskleidžiamos laisvu drabužio siluetu, daugiasluoksniškumu, asimetriškumu bei netikėtų detalių atradimu drabužyje. Kolekcijos audiniai – prasiūti smulkaus zigzago rašto dygsniais, skirtingo pločio atstumais, kurie suteikia kolekcijai unikalumo. Potenciali kolekcijos moteris siekia harmonijos savo gyvenime bei nori per daiktiškąją raišką atskleisti savo požiūrį į japonų estetiką, jų filosofiją ir požiūrį į gyvenimą.
Karina Pangonytė. „NO MORE“
Už 40 kilometrų nuo Vilniaus Baltarusijoje statoma Astravo atominė elektrinė. Teigiama, kad ši AE neatitinka tarptautinių aplinkosaugos ir branduolinės saugos reikalavimų. Baimindamasi, kad Astravą gali ištikti nelaimė, sukūriau eksperimentinę kolekciją NO MORE, kuri protestuoja prieš šios atominės elektrinės eksploataciją. Kolekcijos pavadinimas – tai raginimas nekartoti praeities klaidos – XX amžiaus didžiausios Černobylio katastrofos. Kolekcijos esmė – atkreipti visuomenės bei žiniasklaidos dėmesį į šalia kylančią grėsmę bei paraginti prisidėti prie judėjimo, užtikrinant saugią Lietuvos bei kitų šalių ateitį. Rūbai skiri drąsiai miesto merginai, norinčiai atkreipti dėmesį į save bei išreikšti savo poziciją prieš Astravo elektrinę.
Rūta Kvaščevičiūtė. „Skreitas“
„Skreitas“ reiškia vietą ant kelių arba vietą prijuostėje. Tai ir buitis, ir rūpestis, saugumas, meilė, kuria buvau apsupta vaikystėje. Tačiau man skreitas yra dar ir apie betarpį šeimos ryšį. Šis darbas apie kaimą be tautinių juostų, dukros – mamos ryšį ir savo vidinės estetikos paieškas prisiminimuose, detalėse, šeimoje.