„Jaunojo dizainerio prizo“ laureatės kolekcija – pasiūta iš senos suplyšusios palapinės

Šiais metais „Jaunojo dizainerio prizą“ mados kategorijoje laimėjo Liepa Aliukaitė, pristačiusi kolekciją „Imprint Nr. 1“, kurioje nagrinėja ryšį tarp dinamiškos gamtos ir menininkui būdingo kūrybinio proceso. Jaunoji dizainerė įsitikinusi, kad šiuolaikinių kūrėjų vienas iš tikslų turėtų būti – suteikti žmonėms priėjimą prie tvaraus gyvenimo būdo.
Liepa Aliukaitė
Liepa Aliukaitė / Tomo Kapočiaus nuotr.

Eksperimentai – kelias link išlaisvėjimo

L.Aliukaitė, augusi menininkų šeimoje, jau vaikystėje žinojo, kad suks į meno kryptį. Nacionalinėje M.KČiurlionio menų mokykloje baigė produkto ir grafinį dizainą, o šiais metais Vilniaus dailės akademijoje baigė drabužių dizaino studijas ir su savo baigiamuoju darbu laimėjo pagrindinį VDA Dizaino inovacijų centro konkurso „Jaunojo dizainerio prizą“.

Kolekcijoje „Imprint Nr. 1“ dizainerė keliauja savo pačios prisiminimų keliu: pagrindinės inspiracijos ieškojo atsigręždama į vaikystės išgyvenimus, ritualais tapusius pasivaikščiojimus gamtoje bei atrastus naujus takelius.

„Būtent takelių nenuspėjamumas man padiktavo ir pačios kolekcijos kūrimo eigą. Daugiau nei metus laiko kūriau čia ir dabar, neturėdama nei vieno aiškaus eskizo, pradėdama nuo audinių kūrimo ar intuityvios linijų kompozicijos ir baigdama konstravimu erdvėje, taip neužkirsdama kelio atsitiktinumui. Visi eksperimentai ir abstraktūs piešiniai buvo kelias link išlaisvėjimo ir nebijojimo kurti.

Laisvas kūrybinis procesas man pačiai parodė, kiek baimių ir nepasitikėjimo savyje turiu. Su idėja pradėjau gyventi jau trečio kurso antrame pusmetyje, proceso metu tikrai buvo ir meninių stagnacijų, bet manau tai taip pat dalis natūralaus kūrybinio proceso“, – pasakoja dizainerė L.Aliukaitė.

Tvari mada – ateitis

Kiekvienas laikmetis per madą pasakoja apie laikotarpio aktualijas, gyvenimo būdą. O šiuo metu mada vis labiau tampa priemone išreikšti savo požiūrį.

Tomo Kapočiaus nuotr./Liepa Aliukaitė „Imprint Nr. 1“
Tomo Kapočiaus nuotr./Liepa Aliukaitė „Imprint Nr. 1“

„Tvarumas yra visų kūrėjų ateitis. Mūsų tikslas ne tik šviesti, bet ir suteikti žmonėms priėjimą prie tvaraus gyvenimo būdo. Labai smagu matyti, kad vis daugiau žmonių rūšiuoja, domisi kaip ir iš kur atkeliavo produktai, dažniau nesigėdydami apsilanko dėvėtų drabužių parduotuvėse.

Labai gerbiu kūrėjus, kurie kuria iš nebetinkamų naudoti medžiagų ar sunaudoja kiekvieną likusį audinio gabalėlį. Vieną iš kolekcijos įvaizdžių siuvau iš senos suplyšusios palapinės, su kuria stovyklaudavome prie jūros. Kol kas priskirti savęs prie šio segmento negalėčiau, bet ateityje tikrai yra planų susijusiu su tvaria mada“, – planais dalinasi dizainerė.

Drabužiai su istorija

Dizainerė visą kolekciją pasiuvo savo rankomis, tad mano, kad ir vilkėti galėtų tie žmonės, kurie vertina ir myli rankų darbą. Kiekvienas drabužis turi savo istoriją ar užkoduotą emociją.

VIDEO: Jaunojo dizainerio prizas 2020: Liepos Aliukaitės kolekcija "Imprint Nr"

„Sunku galvoti apie kolekcijos perleidimą kitiems. Manau daugelis mūsų kurdami įsivaizduojame galutinį produktą ir proceso metu laikomės susikurto vaizdinio. Tačiau kiekvienas nukrypimas nuo pirminės idėjos atveria naujus kūrybinius klodus, kuriuose pradedi pažinti save iš kitų perspektyvų. Idėjų ieškojimas labai smagus procesas, kurti galima iš bet ko ir apie bet ką, tik reikia turėti noro ieškoti savito požiūrio į aplinką“, – teigia L.Aliukaitė.

Dizainerė tikina, kad kiekvienas vartotojas turėtų žinoti ir apie mados pramonės taršą bei nepalaiko mados formuotojų reklamuojamo vartotojiškumo.

„Kiekvieno santykis su mada skirtingas, tačiau pati visuomet laikausi požiūrio, kad jei daiktas ar drabužis turi bent vieną elementą, kuris tau nepatinka ar netinka, jo įsigyti nederėtų. Tai tikrai padeda suvokti, kiek iš tikrųjų mums mažai reikia ir kiek daug dirbtinai bandoma įsiūlyti“, – pasakoja dizainerė.

Tomo Kapočiaus nuotr./Liepa Aliukaitė
Tomo Kapočiaus nuotr./Liepa Aliukaitė

Kolekciją galima pamatyti parodoje

Mados verslas milžiniškas, pasirinkimas begalinis, įsitvirtinimui reikalingas išskirtinumas ir gebėjimas žmogui suteikti galimybę būti savimi. Dizainerė ateityje norėtų kurti ne tik produktą orientuotą pardavimui, bet pasakoti tam tikrą istoriją, kad žmogus galėtų su ja susitapatinti.

„Konkursas „Jaunojo dizainerio prizas“ labai smagi patirtis. Pasaulis susipažįsta su nauja dizainerių karta, o dalyviai gauna galimybę parodyti savo darbus viešai ir taip rinktis savo būsimą auditoriją. Man pačiai tikrai davė pasitikėjimo savimi, sulaukiau daug palaikymo ir grįžtamojo ryšio, o tai yra pagrindinė motyvacija kurti“, – džiaugiasi dizainerė, kurios kolekciją iki liepos 25 d. galima pamatyti Vilniaus dailės akademijos parodų salėje „Titanikas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis