Vanduo, kaip būtis
Pasak filosofo Vytauto Ališausko, „žmogus, laikomas pirmuoju filosofu, graikas Talis, teigė, jog tikrovė, visa tikrovė, sudaryta iš vandens. „Kaip gi taip“? – sakytų sveikas protas. Juk tai prieštarauja mūsų patirčiai. Pasaulis yra tvirtas, apčiuopiamas, sugriebiamas. To, ko negalime sučiupti rankomis ar protu, – to ir nepažįstame, ir nevertiname.
Kristinos Ališauskaitės – Volungevičė kūryba tikslingai stoja į priešingą – graiko Talio – pusę. Tikrovę ji regi ir mums parodo pirmiausia kaip vandenį. Jos vaizduojamas vanduo nėra tas kasdienis vamzdžiais tiekiamas į mūsų butus, naudojamas gaminti maistui, plauti indams ar skalbti drabužiams. Tai nėra ir „natūralus“ bangelių vos sujudinamas ežero paviršius ar net neužmatoma okeano platybė, kurioje galingos bangos pakyla ir vėl ištykšta, nepalikdamos pėdsako.
Šių paveikslų vanduo – pati tikrovės dinamika, akimirka kaip amžinybė, pati Būtis, kaip Įvykis. Paveiksluose vaizduojami fontanai nėra technologijos padaras. Pasitaikančios užuominos į žmogaus ranką – daugiakampio baseino kontūras tėra iliuzija – priekiniame plane jis dingsta ir atsiveria po paviršiumi glūdinti bedugnė.
Visa, kas atrodo kieta, tvirta, kas – kaip veidai ar rankos – turėtų būti atpažinimo, tikrumo garantas, pasirodo esą akyta, korėta, trapu ir gali atsigauti tik pasinėrę į vandens pirmapradiškumą. Vandens, kurio purslai kuria žėrinčią mūsų pasaulio įvairovę“.
Kūrėjos biografija
Kristina Ališauskaitė – Volungevičė (g. 1984) gimė Lietuvoje, Klaipėdoje. 2003 m. baigė Eduardo Balsio menų gimnazija. 2009 metais baigė tapybos magistro studijas Vilniaus dailės akademijoje. Po studijų buvo įvertinta Baltijos šalių konkurso „Jaunojo tapytojo“ publikos prizu (2013). 2014 metais gavo Kultūros ministerijos individualią stipendiją. Nuo 2015 metų – Lietuvos dailininkų sąjungos narė.
K. Ališauskaitė yra tarptautinių konkursų finalininkė ir atrankinių parodų dalyvė: „Charlottenborg Spring Exhibition“ 2019, „Arte Laguna Prize“, „Saatchi Painted Faces“, „Incubarte“. Pirma ir vienintelė iš Lietuvos menininkų įtraukta į leidyklos „Thames & Hudson“ knygą „100 Painters of Tomorrow“ – perspektyviausių šiuo metu kuriančių pasaulio tapytojų šimtuką.
Kūriniai eksponuoti MO muziejaus parodoje „Kodėl taip sunku mylėti?“, kurią kuravo Peter Greenaway`us ir Saskia Boddeke. Taip pat įtraukti į MO muziejaus „Lewben Art Foundation“, „Akzo Nobel“, „Royal Family Collection of Abu Dhabi“ kolekcijas.
Menininkė lankėsi tarptautinėse rezidencijose, tokiose kaip „Le Manoir-Centre d'art“ Prancūzijoje, „Internationales Künstlerhause Villa Concordia“ Bamberge, Vokietijoje, „Warehouse 421“, Abu Dhabis, Jungtiniai Arabų Emyratai.
Nuo 2007 m. aktyviai dalyvauja parodose Lietuvoje bei užsienyje. Menininkės kūryba pristatoma prestižinėse meno mugėse – „Artissima“, „Art Dubai“, „ArtLondon“, „Art Brussel“, „Art International Zurich“, „ArtVilnius“ ir kt.
K.Ališauskaitės – Volungevičės darbai analizuojami ir įtraukiami į meno akademines knygas („Kaukė ir veidas: atvaizdo istorijos aspektai“, 2020 m.). Taip pat apie menininkės kūrybą publikuojami straipsniai tarptautiniuose meno žurnaluose, tokiuose kaip „The Art Newspaper“, „Art MAZ MAG“, „Echo Gone Wrong“, „Mojeh“, „ART MAZE MAGAZINE“ ir kt.
Parodos metu skambės kompozitoriaus Liudo Mockūno kūriniai.