Klaipėdoje praūžė jubiliejinis Aludarių dienos festivalis: geros muzikos, maisto ir gėrimų derinys priviliojo tūkstančius

Aludarių dienos festivalis Klaipėdoje dar kartą įrodė, kad ir vienos dienos linksmybės vasarą gali būti ne mažiau smagios ir įdomios. Jubiliejinis dešimtasis festivalis kvietė klausytis geros muzikos, ragauti, bendrauti, lankytojai išbandė įvairiausias pramogas.
Į Klaipėdos gatves vėl sugužėjo alaus entuziastai.
Į Klaipėdos gatves vėl sugužėjo alaus entuziastai. / Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr.

Klaipėdoje savaitgalį iš visų Lietuvos kampelių susirinkę tūkstančiai geros muzikos, maisto ir alaus mėgėjų galėjo dar kartą įsitikinti, koks puikus vasarą gali būti gastronomijos ir gerų lietuviškų alternatyvios muzikos grupių kokteilis.

Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr./Nebe pirmą kartą Klaipėdos Aludarių dienoje – „Free Finga“.
Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr./Nebe pirmą kartą Klaipėdos Aludarių dienoje – „Free Finga“.

Šiemet festivalio dalyvių ausis net trijose scenose džiugino „Solo Ansamblis“, „Baltic Balkan“, „Šventinis Bankuchenas“, „Garbanotas“, Rūta MUR, „Sisters on wire“, Lukas Pilkauskas su grupe, „Free Finga“, „Gamka“, „Sraigės Efektas“ ir kiti. Nuobodžiauti nė akimirką neleido Markas su Benu, geriau žinomi „Hiparikų“ vardu.

Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr./Iš visų Lietuvos kampelių čia susirinko tūkstančiai geros muzikos, maisto ir alaus mėgėjų.
Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr./Iš visų Lietuvos kampelių čia susirinko tūkstančiai geros muzikos, maisto ir alaus mėgėjų.

Alus ir maistas – niekaip neatsiejami dalykai, tad ir šį kartą festivalio dalyviai galėjo išbandyti įvairiausius gastronominius derinius, rinktis iš daugybės skirtingo gatvės maisto vagonėlių, kurių šiemet buvo net dvi dešimtys – nuo picų ir mėsainių ar grilio patiekalų, iki egzotiškų kraštų virtuvių.

Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr./Nuobodžiauti neleido puikus gastronomijos ir gerų lietuviškų alternatyvios muzikos grupių kokteilis.
Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr./Nuobodžiauti neleido puikus gastronomijos ir gerų lietuviškų alternatyvios muzikos grupių kokteilis.

Mažvydas Matukas, „Švyturys Brewery“ aludaris pastebi, kad šiųmetis festivalio jubiliejus sutapo su 240 metų švenčiančios „Švyturys-Utenos alus“ alaus daryklos jubiliejumi.

Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr./Aludarių dienos dalyviai galėjo pažinti alaus gaminimo procesą iš arčiau.
Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr./Aludarių dienos dalyviai galėjo pažinti alaus gaminimo procesą iš arčiau.

„Tradicijos mums labai svarbios. Labai vertiname ilgametę aludarystės patirtį, kurią pritaikome net šiais laikais, kai pramonėje įsigali technologijos. Mums labai svarbios vietos, kuriose ši aludarystės istorija buvo pradėta, tad šis festivalis, regis, negalėtų vykti niekur kitur kaip tik Klaipėdoje. Labai vertiname atlikėjus ir maisto gamintojus, kurie jau ne vienerius metus dalyvauja festivalyje ir be jo savo vasaros neįsivaizduoja. Ir galiausiai, be abejo, labiausiai vertiname žmones, kurie į festivalį kasmet renkasi vis gausiau, kasmet sugrįžta, jiems tai viena laukiamiausių kiekvienos vasaros pramogų. Atrodo, kad festivalio idėja kilo ką tik, o švenčiame jau dešimtąjį kartą, nes žmonėms ji labai patiko”, – sako M.Matukas.

Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr./Renginį šildė iš lankytojų sklindanti meilė ir gera nuotaika.
Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr./Renginį šildė iš lankytojų sklindanti meilė ir gera nuotaika.

Kaip ir kasmet festivalio lankytojai galėjo paragauti įvairiausių rūšių tradicinio ir kraftinio alaus, įvairių nealkoholinio alaus rūšių. Degustacijas rengė, alaus istoriją ir gamybos paslaptis pasakojo „Švyturys-Utenos alus“ daryklų ir kviestiniai ekspertai bei aludariai. Be abejo, tradiciškai buvo degustuojami ir eksperimentiniai gėrimai, kurių parduotuvėse nusipirkti kol kas nepavyks.

Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr./Festivalio tradicija tapęs grupės „Solo Ansamblis“ pasirodymas.
Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr./Festivalio tradicija tapęs grupės „Solo Ansamblis“ pasirodymas.

Festivalio organizatoriai kasmet į programą bando įtraukti kuo daugiau įvairių pramogų. Šiemet viena tokių tapo „Lusca Barbershop“ pasiūlyta galimybė vietoje nemokamai pasidailinti šukuosenas ir barzdas.

Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr./Festivaliui pasiruošė ir keturkojai lankytojai.
Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr./Festivaliui pasiruošė ir keturkojai lankytojai.

Be to, „Švyturys Brewery“ šiemet buvo atvira lankytojams – jie buvo raginami apsilankyti ekskursijose po alaus daryklą, susipažinti su tradicine alaus gamyba ir įvairiais „Raudonų plytų alaus dirbtuvių“ eksperimentais.

Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr./Aludarių dienos dalyvius „Baltic Balcan“ šokdina ne vienerius metus.
Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr./Aludarių dienos dalyvius „Baltic Balcan“ šokdina ne vienerius metus.

Anot M.Matuko, ne veltui festivalio organizatoriai tiek daug kalba būtent apie alaus kultūrą – ji apima ne tik patį gėrimą, bet ir įvairias jį supančias veiklas, pramogas, amatus, maistą, muziką.

Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr./Vakarėlį į aukščiausią pavarą įjungė „Sisters on Wire“.
Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr./Vakarėlį į aukščiausią pavarą įjungė „Sisters on Wire“.

„Mes kaip ir kasmet festivaliu siekėme kilstelti alaus kultūrą Lietuvoje, supažindinti žmones su naujais skoniais, gamybos būdais, norėjome, kad žmonės paeksperimentuotų derindami gėrimus ir maistą. Mums šis renginys yra būdas burti bendraminčių bendruomenę, kuriai patinka laiką leisti smagiai ir kultūringai, ragauti, bendrauti, klausytis geros muzikos“, – teigia aludaris.

Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr./Šokiais elektroninės muzikos ritmu festivalį uždarė „Vaiper“.
Dano Macijausko ir Justinos Butkutės nuotr./Šokiais elektroninės muzikos ritmu festivalį uždarė „Vaiper“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis