Kertinė šių metų Fotografijos šventės ašis – Rimaldo Vikšraičio fotografijų paroda „Vienkiemių godos“. R.Vikšraičiui (g. 1954) Lietuvos fotografijos scenoje tenka ypatinga vieta. Jo kūrybos negalima tapatinti nei su lietuviškos fotografijos tradicijomis, nei su vyraujančiomis šiuolaikinės fotografijos tendencijomis. Likdamas nuošalyje nuo įsitvirtinusių fotografijos krypčių, autorius perteikia tikroviškus ir kartu labai individualius šiandieninės Lietuvos provincijos vaizdus, reikšmingus ne tik siaurame fotografijos meno, bet ir bendrame šiandienos kultūriniame ir socialiniame kontekste.
Nuoširdi R.Vikšraičio fotografijų kalba, atrodo, yra suprantama ir aktuali ne tik lietuvių žiūrovams. Fiksuodamas lokalius provincijos gyvenimo bruožus, lietuvių autorius sukūrė fotografijas, kurios 2009 m. pelnė tarptautinį pripažinimą didžiausiame Europos fotografijos festivalyje „Rencontres d'Arles“. Čia R.Vikšraitis laimėjo „Metų atradimo“ apdovanojimą, kuriam jo darbus nominavo garsus britų fotografas Martinas Parras. Abu autoriai yra atviri juos supančiam pasauliui ir pasiruošę parodyti tragikomiškas mūsų gyvenimo puses. Tik vienas jas atranda globalizuotame pasaulyje, kitas – mažame provincijos miestelyje.
Fotografas Arūnas Baltėnas savo parodoje „Dirbame. Esame“ taip pat rodo Lietuvos žmones. Dirbančius žmones, autoriaus įamžintus savo darbo vietose. Dauguma šios parodos fotografijų sukurta 2016–2017 metais. Jų herojai – įvairiausių profesijų atstovai. Per keletą metų buvo nufotografuota apie 200 įvairių sričių specialistų, tačiau į parodą tilpo vos trečdalis. Likusi medžiaga kartu su parodoje esančiomis fotografijomis turėtų atsidurti kuriame nors valstybės archyve. Projektas ir buvo sumanytas kaip įvairiausių dabar Lietuvoje esamų profesijų atstovų fotografijų rinkinys, skirtas ateityje gyvensiantiems mūsų ainiams. Ši paroda – tai konkrečiu istoriniu momentu sukurtas dirbančios šalies „portretas“.
Edžio Jurčio fotografijų paroda „Ieškojimai“ – tai kultūrinis tiltas tarp Klaipėdos ir Jungtinių Amerikos Valstijų. Parodoje E.Jurčys klaipėdiečius kviečia susipažinti su naujais, galerijose dar neeksponuotais ciklais, prie kurių dirbo paskutiniuosius penkerius metus. Išskyrus vieną projektą – ciklą „Dabar abi puses“ (Both Sides Now), visų kitų autoriaus darbų tematika susijusi su žvilgsniu į žmogų. Ar būtų Paryžiaus muziejuje, ar lankytų mažą Oregono valstijos miestelį, kuriame ligi šiolei gyvuoja senoji kaubojų rodeo tradicija, pagrindinis dėmesio objektas visada yra žmogus.
Kiek jūs žinote apie orą, kuriuo kvėpuojate dabar? Ar žinote, kad per dieną mes vidutiniškai įkvepiame 21600 kartų? Klaipėdos fotografijos šventėje lapkričio 22 d. 16.30 val. KKKC parodų rūmuose vyks parodos „Kieta dalelė“ atidarymas. Šia paroda siekiama realistiškai parodyti oro taršos situaciją miestuose ir šviesti apie jos poveikį. Tai yra pirmasis taršos mažinimo iniciatyvos „Kieta dalelė“ žingsnis uostamiestyje. Parodą pristato elektriniai autobusai „Dancer“ kartu su Klaipėdiečių iniciatyva už ekologiją ir demokratiją (KIDE) bei Klaipėdos universiteto Jūros tyrimų institutu. Fotografijos šventės atidarymo metu bus galima susipažinti su šios parodos instaliacija – Klaipėdos ore surinktų kietųjų dalelių makrofotografijomis.
Lapkričio pabaigoje KKKC parodų rūmuose dar bus pristatytas Dariaus Vaičekausko fotografijos projektas „Dekonstrukcijos. Nykimas – dingstantys vaizdai“. O Klaipėdos miesto viešojoje erdvėje, ties Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryža (Naujoji Uosto g. 3), bus eksponuojama fotografo Savelijaus Golubevo fotografijų paroda „Riboženklis“.
Fotografijos šventę Klaipėdoje organizuoja Lietuvos fotomenininkų sąjungos Klaipėdos skyrius.
Parodos veiks iki 2019 m. gruodžio 15 d.