Kultūrai skirti 5 mln. eurų – svarbus žingsnis į priekį, sako prezidento patarėja

Kultūros sektoriui skirti 5 mln. eurų yra svarbus žingsnis į priekį, sako prezidento Gitano Nausėdos vyriausioji patarėja švietimo, mokslo ir kultūros klausimais Sonata Šulcė.
Sonata Šulcė
Sonata Šulcė / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Požiūris į kultūrą ir jos kuriamą vertę išryškėja sudėtingose ir kritinėse situacijose. Ambicingas, tačiau realus tikslas pasiekti, kad kultūros sektorius iš krizės išeitų sustiprėjęs, o ne susilpnėjęs“, – Prezidentūros BNS perduotame komentare sako S.Šulcė.

Ministrų kabinetas trečiadienį skyrė papildomus 5 mln. eurų kultūros sektoriui švelninti koronaviruso pandemijos sukeltas pasekmes. Anksčiau Vyriausybė yra skyrusi papildomus 2 mln. eurų Meno kūrėjų socialinės apsaugos programai, kad daugiau meno kūrėjų per karantiną būtų mokamos kūrybinės prastovos.

Komentare prezidento patarėja pažymi, kad kitos Europos šalys kultūrai sudėtingu laikotarpiu skiria reikšmingas finansines paskatas.

„Estija vien muziejams skyrė 6 mln. eurų, o bendras kultūros ir sporto skatinimo paketas siekia 25 mln. eurų. Nacionalinės kūrybinių ir kultūrinių industrijų asociacijos duomenimis, vien per du mėnesius nuostolių ir negautų pajamų suma sieks daugiau negu 22 mln. eurų“, – sako S.Šulcė.

„Prognozuojama, kad kultūrinis sektorius po krizės atsigaus vienas iš paskutinių. Tam, kad būtų tinkamai paskirstytos lėšos, būtini detalūs paskaičiavimai ir ekonominė kultūros sektoriaus prognozė. Šitai turi būti daroma jau dabar, o ne po pandemijos“, – teigia patarėja.

Anot jos, kultūros sektorius šiuo laikotarpiu galėtų „reikšmingai prisidėti gerinant dėl karantino ir izoliacijos blogėjančią emocinę ir psichologinę žmonių būklę“. Kaip pažymi patarėja, tą kultūros sektorius galėtų daryti tęsdamas savo veiklą laikantis būtinų saugumo reikalavimų ar nuotoliniu būdu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis