Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kurioje lygoje žaidžia Lietuvos reklamos kūrėjai?

„Lietuvos reklamos industrija šiandien jau yra gana stipri, kad galėtų plėstis į aplinkines šalis, bet tam reikia keisti savo mentalitetą – pradėti mąstyti tarptautiniais kokybiniais parametrais“, – pastebi 2013 m. bronzinio „liūto“ apdovanojimą Lietuvai parvežusios reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R Vilnius“ buvęs direktorius Viktoras Bachmetjevas. Kodėl dalyvavimas kasmetiniame „Kanų Liūtų“ festivalyje – gera proga reklamos specialistams įsivertinti savo veiklą?
Renginio akimirka
2014 metais brazilai tą patį vakarą brazilai džiaugėsi ne tik savo futbolo komandos pergale, bet prestižiniu „Kanų Liūtų“ apdovanojimu. / Gedmanto Kropio nuotr.

„Kanų festivalis per pastarąjį dešimtmetį pasikeitė neatpažįstamai. Anksčiau čia daugiausia rinkdavosi reklamos agentūros, o pastaruoju metu į Kanus suvažiuoja didieji reklamos ir komunikacijos rykliai bei jų klientai, tokie kaip „Google“ ir pan.“, – pasakojo reklamos agentūros „Not Perfect | Y&R Vilnius“ steigėjas Paulius Senūta.

Čia gali pasitikrinti savo paties lygį – atsiųsti darbus ir įsivertinti, kaip jie atrodo tarptautiniame kontekste.

Paklaustas, ar verta įmonėms bei jų darbuotojams dalyvauti šioje, savaitę trunkančioje reklamos fiestoje, ir kokių rezultatų dalyviams gali atnešti festivalio renginiai, pašnekovas atsakė, jog vertės neįmanoma pamatuoti tiesmukai: „Trumpalaikio efekto neišvysite, ir to tikėtis tikrai neverta.

Nė vieni tokio tipo renginiai, konferencijos ar mokymai neatneša staigių rezultatų. Tačiau mąstant ilgalaike perspektyva, svarbesnis klausimas – kokią įmonės kultūrą siekiate sukurti? Kokius žmones joje dirbančius ateityje norite matyti? Kaip save reprezentuojate? Į tai pirmiausia ir reikėtų atsakyti.“

VIDEO: Cannes Lions TV Meets: Wendy Clark from Coca-Cola

P.Senūtos teigimu, įmonės, kurios kasmet siunčia savo darbuotojus į „Kanų“ festivalį, smarkiai išsiskiria iš kitų: „Gerus įspūdžius parsivežę darbuotojai skleidžia teigiamą energiją kitiems, o darbštūs ir motyvuoti specialistai nori dirbti tik aukšto lygio komandose.“

Konkuruoti čia – tikras iššūkis

Bronzinio „liūto“ pergalę į Lietuvą parvežęs V.Bachmetjevas teigė, jog šis festivalis – neįkainojama nauda ne tik stebėtojams, bet ir savo darbus siunčiantiems dalyviams.

„Dalyvaudamas renginiuose gali susivokti, kas šiuo metu vyksta pasaulyje, pajusti šios industrijos pulsą. Svarbiausia tai, jog tik čia gali pasitikrinti savo paties lygį – atsiųsti darbus ir įsivertinti, kaip jie atrodo tarptautiniame kontekste“, – tikino V.Bachmetjevas.

VIDEO: Cannes Lions TV Meets: Bono

Tačiau konkuruoti aukščiausiame lygyje – tikras iššūkis kiekvienai reklamos agentūrai. „Kanuose vertinamas ne tik bendras kūrybingumo lygis. Čia svarbu pristatyti kažką ypatingo, išskirtino ne savo šalies, o viso pasaulio kontekste“, – teigė P.Senūta.

Reklamos versle kaip futbole

Mūsų agentūros net nebando dalyvauti Kanų konkurse. Tačiau reikia suvokti, jog čia, kaip ir futbole, negali įmušti įvarčio visų pirma dėl to, kad nespiri į vartus.

Kol kas tik maža dalis Lietuvoje veikiančių reklamos agentūrų siunčia savo darbus tarptautiniam „Kanų Liūtų“ „tribunolui“.

Vienus atbaido aukšti dalyvavimo kaštai, kitus – netikėjimas savo jėgomis.

„Liūdniausia stebėti, jog mūsų agentūros net nebando dalyvauti Kanų konkurse.

Tačiau reikia suvokti, jog čia, kaip ir futbole, negali įmušti įvarčio visų pirma dėl to, kad nespiri į vartus“, – palyginimais kalbėjo V.Bachmetjevas.

VIDEO: Cannes Lions TV Meets: Sheryl Sandberg

Pašnekovo teigimu, didžioji dalis reklamos specialistų vis dar yra linkę varžytis vietiniame, regioniniame kontekste, bet tokio masto pergalės nėra nei didelio pranašumo, nei prestižo pavyzdys.

„Jeigu save angažuoji žaisti „Ž“ lygoje, tai ir tavo kasdienis darbas bus orientuotas tame kontekste. Tačiau jeigu išsikeli ambicijas konkuruoti aukščiausiame lygmenyje, pradedi save lyginti su geriausiais žaidėjais, perimi ir kitokį darbinį mentalitetą“, – pasakoja V.Bachmetjevas.

Portalas 15min.lt yra oficialus didžiausio kūrybiškumo festivalio „Kanų Liūtai“ atstovas Lietuvoje. Daugiau apie šių metų festivalį, pranešėjus ir tobulėjimo galimybes rasite čia: www.canneslions.com

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos