„Partitūros pradžioje nupaišiau Švenčiausiosios Trejybės simbolį – trikampį, kuris čia kartu simbolizuoja tris kūrinio dalis: linija žemyn – Apreiškimas, horizontaliai – Gimimas, aukštyn – Nukryžiavimas. Pirmoje dalyje užkoduota visa būsima muzika, taip kaip Angelo apreiškime Marijai nulemti visi būsimi įvykiai. Vengiau iliustratyvumo, kūriau muziką už jo ribų, „senoviškomis“, apibendrintomis priemonėmis“, – pranešime cituojama kūrinio autorė Onutė Narbutaitė.
Kompozitorė pabrėžė rašiusi ne oratoriją, o simfoniją, tiksliau – tris simfonijas, kuriose choras tebuvo vienas iš balsų: „Choro vaidmuo čia gerokai kuklesnis nei orkestro, nors ir labai svarbus“. Kūrinio įžangoje (Introitus) panaudotas Giesmių giesmės teksto fragmentas, o pabaigos maldoje (Oratio) nuskamba viduramžių poetės abatės Hildegardos von Bingen parašyta giesmė. Trys pagrindinės kūrinio dalys – simfonijos (Angelus Domini, Bethleem ir Mater Dolorosa) parašytos remiantis tradiciniais Ave Maria, Gloria ir Stabat Mater tekstais. Visur naudojama lotynų kalba.
„Trys Dievo Motinos simfonijos“ buvo sukurtos Brandenburgo valstybinio orkestro užsakymu ir pirmą kartą nuskambėjo prieš 15 metų – 2004 m. kovą Frankfurte prie Oderio rengiamame festivalyje „Musikfesttage an der Oder“. Premjerą dirigavo Robertas Šervenikas, kartu su vietiniu „Singakademie Frankfurt“ choru scenoje giedojo ir lietuvių choras „Aidija“. Užsienio spaudoje premjera susilaukė puikių recenzijų.
Tų pačių 2004-ųjų rudenį „Trys Dievo Motinos simfonijos“ buvo atliktos ir „Gaidos“ festivalyje Vilniuje. Kūrinys pripažintas Metų simfoniniu kūriniu Lietuvos kompozitorių sąjungos organizuotame geriausių 2004 m. kūrinių konkurse.
2006 m. „Trys Dievo Motinos simfonijos“ buvo atliktos Krokuvos Šv. Petro ir Povilo bažnyčioje. 2008 m. dar kartą nuskambėjo Nacionalinėje filharmonijoje Vilniaus festivalio metu, taip pat buvo atliktos Pažaislio muzikos festivalio programoje.
2011 m. pasirodė kūrinio kompaktinė plokštelė, kurią išleido klasikinės muzikos įrašų kompanija „Naxos“. Šio įrašo fragmentus 2013 m. šokėjas ir choreografas Andrius Katinas panaudojo Helsinkyje sukurtam šiuolaikinio šokio spektakliui „Work“, kuris 2014 m. pristatytas festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“.