Per Kalėdas skaitykite kartu. Prenumeratai -50%
Išbandyti

Lietuvos sezonas Prancūzijoje 2024: karų realybėje kvies tyrinėti alternatyvius sambūvio būdus

Ar sparčios mokslo, technologijų bei žmogaus pažangos laikais yra ko atsigręžti į priešistorinius laikus ieškant erdvės žmogiškumo pažangai? Į šį klausimą Lietuvos sezono Prancūzijoje metu atsakymo ieškos kolektyvo „Roots to Routes“ kuratorių Merilin Talumaa ir Justės Kostikovaitės projektas „Dryads of Cosquer“ (liet. „Koske Deivės“), rašoma pranešime spaudai.
Nefeli Papadimouli, THE WORLD IN MY MOUTH (VENUS), 2023.
Nefeli Papadimouli, THE WORLD IN MY MOUTH (VENUS), 2023. / Organizatorių nuotr.

Projekto programą sudarys paroda, menininkų rezidencija, filmų peržiūra ir diskusija bei spektaklis. Joje pristatomi Baltijos šalių ir užsienio šiuolaikinių menininkų darbai, kuriems įtakos turėjo Marijos Gimbutienės palikimas. Paroda Marselyje, galerijoje „La Traverse“, duris atvers rugpjūčio 29 d.

„Siūlymas, kad žmonės galėtų darniai sugyventi vieni su kitais ir visomis gyvybės formomis, dažnai atmetamas kaip naivus. Tačiau M.Gimbutienės teiginys, kad tokia harmoninga būtis egzistavo anksčiau nei patriarchatas ir kad patriarchatui „tik 5000 metų“, yra gyvybiškai svarbi perspektyva, reikalaujanti dėmesio“, – sako projekto kuratorė J.Kostikovaitė.

Dainiaus Putino nuotr./„Me Two / We, The Clique”
Dainiaus Putino nuotr./„Me Two / We, The Clique”

Bendras Lietuvos, Latvijos, Estijos, Prancūzijos ir kitų šalių kūrėjų projektas atsiremia į Amerikos ir Lietuvos mokslininkės M.Gimbutienės teiginį, kad vėlyvajame neolite Viduržemio jūros regione egzistavo taiki ir gamtą garbinanti matristinė visuomenė, kuri pasižymėjo išvystyta ženklų kalba, keramika ir plačiais prekybos tinklais, o jos centre buvo deivė moteris.

Epicentre – feministinės ir ekologinės idėjos

Kaip pažymi J.Kostikovaitė, bendradarbiaujant parodoje savo darbus pristatantiems kūrėjams, prisiliečiama prie Marselio įkūrėjos feministinio mito ir ieškoma sąsajų su Koske ola, pabrėžiant priešistorinį kūrybiškumo siekį ir alternatyvių sambūvio būdų tyrinėjimą.

Marselyje, netoli Malmousque paplūdimio įsikūrusioje galerijoje „La Traverse“ bus eksponuojami įvairūs meno kūriniai, ekstrapoliuojantys ekologines, feministines ir ritualines temas, formuojantys idėjų kosmologiją, tiesiogiai ir netiesiogiai atspindinčią profesorės M.Gimbutienės teorijas.

„Parodoje pabrėžiama matristinė taikios visuomenės organizacija ir gamtos garbinimas – žemės, dangaus ir vandens, kaip galingų gyvybinių jėgų, šlovinimas“, – teigia parodos kuratorė J.Kostikovaitė.

Parodos idėjos įgis tąsą meno mugėje

Parodos idėjos įgys ir kitas formas bei persikels į kitas erdves. Meno mugės „Art-O-Rama“ metu bus rodomi Emilijos Škarnulytės videodarbai „Æqualia“ ir „Xirasia“. Pati E.Škarnulytė vadina savo meno darbus „deivėmis“, kuriuose žiūrovams siūlo giliai tyrinėti su gamta, moteriškumu ir dvasingumu susijusias temas.

Projektą vainikuos Vilniaus miesto šokio teatro „Low Air“ šokio spektaklis (chor. Airida Gudaitė, rež. Jonas Tertelis) „Me Two / We, The Clique“ („Me Two / Savoj krūvoj“), įkūnijantis viltingus konfliktų sprendimo veiksmus ir kviečiantis žiūrovus susimąstyti apie vienybės ir kolektyvinių veiksmų galią įveikiant sunkumus.

Į E.Škarnulytės videodarbų peržiūrą bei diskusiją Marselyje vyksiančioje meno mugėje „Art-O-Rama“ kūrėjai kvies rugsėjo 1 d., o Vilniaus miesto šokio teatro „Low Air“ šokio spektaklį žiūrovai galės pamatyti lapkričio 5 d. šiuolaikinio meno muziejuje „Frac Sud - Cité de l’art contemporain“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tvarumu garsėjanti kompanija „Reynaers Aluminium“ prisidės prie unikalaus miestelio verslui statybų Kauno LEZ
Reklama
Energija veiksme: kaip Dakaro lenktynininkas valdo stresą ir iššūkius
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas