Problema – aktuali visų universitetų bei fakultetų studentams
„Temos neišsirinkimas, studentiškas atidėliojimas iki paskutinės nakties, pavasarinis studentavimo šėlsmas, kuomet meilės pinklės pavergia studentės širdį – tokia yra šių metų Roko operos tema“ – teigia studentės motinos vaidmenį atlikusi Elgė Tamašauskaitė.
Merginos pastebėjimu, lengvesnio kelio pasirinkimas (šiuo atveju – baigiamojo diplomo pirkimas) nėra problemos sprendimo būdas, nes kiekvieną sukčių ankščiau ar vėliau užklumpa jo paties sąžinė.
"Apie tai, kad dalis studentų paskutiniojo kurso metu mieliau sumoka pinigus diplomų „fabrikams“, nei deda savo pačių valios pastangas akademinio kelio pabaigoje, nėra paslaptis.
Tačiau įmonės, kurios atlieka šias fabrikines funkcijas, retai kada yra išviešinamos. Laikas nustoti tai laikyti vieša paslaptimi ir kalbėti apie tai garsiai" - teigia projekto vadovas Tadas Paplauskas.
Senasis Lietuvos kinas ir tautosaka atgimsta šių dienų kontekste
Iš Lietuvos muzikos ir teatro akademijos, kino dramaturgijos srities atklydęs, trečius metus Roko operoje trombonu grojantis Titas Laucius teigia, jog šių metų MIDI Roko opera yra glaudžiai susijusi su lietuvišku kinu ir tautosaka.
Temos neišsirinkimas, studentiškas atidėliojimas iki paskutinės nakties, pavasarinis studentavimo šėlsmas, kuomet meilės pinklės pavergia studentės širdį – tokia yra šių metų Roko operos tema
„Šių metų roko opera yra tarsi odė seniesiems Lietuvos miuziklams. Ypatingai jaučiama miuziklo „Velnio nuotakos“ įtaka.
Tačiau tai nėra tiesioginis šio miuziklo atkartojimas, o veikiau miuziklo motyvų turinti interpretacija. Miuziklą mylinčio žmogaus vizija šių laikų kontekste“ – mintimis dalijasi muzikantas.
„Baltaragio malūnas – šeimos drama, kurioje yra įpinta dalis mistikos, o mistika – pritraukia žiūrovą“ – teigia šių metų roko operos režisierė Milda Savickaitė.
Mergina prisipažino pati labai mylinti lietuvių liaudies kultūrą, joje atrandanti daug įkvėpimo.Girdvainio personažą įkūnijęs Džovanis – itališko kraujo mergišiaus, įsimylėjusio lietuvaitę merginą (spektaklyje – studentę Urte), atspindys.
„Pinčiukas – sukčius, siekiantis įmantriais būdais apgauti žmogų, pasipelnyti iš jo nelaimės, nesėkmės ar baimių“ – teigia M.Savickaitė.
Režisierės pastebėjimu, kiekvienas šių metų roko operos personažas atliepia tam tikrą nūdienų aktualiją: „Motinos vaidmuo išryškintas neatsitiktinai. Dauguma jaunimo šiandien auga išsiskyrusiose šeimose, ir vaiko globa dažnu atveju atitenka motinoms“.
Euforija – varomoji projekto jėga
Antrus metus iš eilės vokalistų vadovės pareigas einanti Aušra Lauraitytė gali save drąsiai vadinti šio projekto veterane. Mergina penktus metus iš eilės dalyvauja roko operos kūrybinėje veikloje.
Paklausta, kas tiek metų ją išlaikė šiame projekte, mergina atsako – adrenalinas: „Roko opera yra narkotikas, joje visada galioja stiprios emocijos, ir tu visada žinai, kad jų pasikrausi. Stresas, adrenalinas – jų trūksta kasdieniame gyvenime“.
„Šis renginys ir yra ypatingas tuo, kad ruošiamės metus laiko, o pasirodymas trunka tik vieną valandą. Ir tai yra vienas žaviausių dalykų. Juk kitaip, galbūt, ir nebeliktų tokios euforijos“ – teigia A.Lauraitytė.
Šis renginys ir yra ypatingas tuo, kad ruošiamės metus laiko, o pasirodymas trunka tik vieną valandą. Ir tai yra vienas žaviausių dalykų.
Roko operos senbūvė, libretų autorė Kristina Vrubliauskaitė taip pat teigia, jog ją šis projektas užburia savo dvasia, kurią pajunta kiekvienas šio projekto dalyvis.
„Tekstais yra perduodama pagrindinė roko operos žinutė, todėl kiekvienas žodis turi būti svarus ir apgalvotas.
Tekstų rašymas – sunkus, tačiau, tuo pačiu ir be galo smagus darbas. Libretai suteikia personažams balsą. Galimybę kalbėti garsiai apie tai, kas svarbu studentų kartoms“ – teigia libretų autorė.