Miuziklo sumanytojai sukūrė siužetą, nevalingai kvietusį kiekvieną atėjusįjį apmąstyti ryškiausius savo išgyvenimus, aktorių potyriuose atrasti save. Žiūrovas bus skatinamas susimąstyti kaip kartais juokingi, neapgalvoti poelgiai ar skausmingi ir net tragiški išgyvenimai ir įvykiai gali įgauti lemtingą reikšmę mūsų kasdienybėje.
Ši kelionė laiku, sukurta teatro scenoje, tarsi įgalino įvairių skirtingų patirčių atgimimą dabartyje. „EX‘IT“ siunčia žinią apie tai, kad dažnas nūdienos visuomėns narys skubėdamas bei nepaisydamas nieko – aplinkybių, aplink esančių žmonių, savo išmoktų ar neišmoktų pamokų, ir toliau nerefleksuoja savo veiksmų, išgyvenimų, patirčių, kurie esti nepaprastai reikšmingi, kuriuose slypi ne vienas atsakymas.
Miuziklo žiūrovai neslepia, kad ne vieno personažo veiksmai, patirtys žadino atmintį ir net sąžinę. Dažnas sutiko ką nors artimo ir to pakako, kad miuziklas suvirpintų širdį.
Žvelgdamas į miuziklo personažų elgesį, nevalingai prisimeni, jog ir pats esi iškrėtęs ne vieną kiaulystę, už kurią laiku taip ir neatsiprašei, jautei pirmosios meilės šiurpuliukus ir nesustabdomą širdies plakimą, kabinaisi į gyvenimą ir ne kartą statei naują pradžią ar sutikai pabaigą.
Įvairios skirtingos gyvenimiškos situacijos sukūrė tikro gyvenimo koliažą scenoje, apėmusį vaikystę, paauglystę, jaunavedžių ir naujakurių pastangas kasdienybei suteikti žavumo ir pabėgti nuo rutinos, mirtį, kurios akivaizdoje bet kokios kaukės, užimamos pareigos ar kasdieniniai rūpesčiai tampa beprasmiai, bei atgailą, atsiprašymą, kuriam ryžtis teko tikrai beveik kiekvienam.
Kai kalba emocija, žodžių nereikia
„EX‘IT’e“ atsisakyta libreto, keičiant jį balsine raiška, instrumentų balsiniu įgarsinimu, vokaline ir kūno perkusija, judesiu. Miuziklo sumanytojai griežtai atsiribojo nuo žodžių, taip palikdami laisvę žiūrovo interpretacijoms.
Miuziklo kūrėjų idėja sulaukė pripažinimo. Mimikos, balso perkusijos, šūkčiojimų tikrai pakako, kad aktorių siunčiama žinia būtų aiški. Viską papildė šokis ir vaidyba, todėl šių elementų junginys paliko mažai dvejonių.
Pasak žiūrovų, įdomu ir tuo pačiu metu džiugu, kad interpretavimo galimybė suteikta kiekvienam atėjusiajam. Žodžiai dažnai riboja, įstato į konkrečius rėmus, o „EX‘IT‘as“ skatino viską pajausti, suprasti pačiam, pačiam sukurti savo istoriją.
Miuziklo žiūrovė Monika dalijosi mintimis, kad po premjeros užklupę jausmai – keisti ir neįprasti. „Į miuziklą ėjau neturėdama jokios nuomonės ir supratimo, kas čia vyks, tačiau siužetas įtraukė ir vienas po kitos išsigvildeno daugybė prasmių, tai labai sužavėjo“, – sakė mergina.
Smagu pamatyti jaunųjų aktorių kūrybą, kuri savo braižu skiriasi nuo scenos grandų. Žinoma, kai kur kilo klausimų, dvejonių, norėjosi didesnio išbaigtumo, tačiau šiam jaunam teatrui dar viskas prieš akis.
Galiausiai, Lietuvoje nėra tvirtos lietuviško miuziklo kultūros, todėl kažkas turi ją plėtoti. Griežtų rėmų taip pat nėra, todėl džiugu, kad Jaunimo miuziklo teatras mažais žingsneliais šį darbą jau pradėjo.
Jaunimo miuziklo teatras nuoširdžiai dėkoja partneriams ir visiems geranoriškai padėjusiems žmonėms:
Inesai Valinčiūtei, Agnei Ižičkaitei, Aušrinei Daugėlaitei, Vytautei Ribokaitei, Giedrei Laurinavičiūtei, Viliui Berdikšliui, Oleg Mirzianov, Živilei Trimakaitei, Andriui Stankevičiui, Daliai Savickaitei, Ramūnui Bruzgiui, Mindaugui Jusčiui, Laimiui Lomonosovui, Dovilei Cibulskaitei, Romui Bistrickui, Jovarui Dabrickui, Laurai Kešytei, „Eventum group“ komandai, MIDI roko operos komandai, GMF muzikinio teatro komandai, Vilniaus miesto savivaldybei.
Vasario pradžioje miuziklas (kitaip) EX‘IT keliauja į Kauną, „Nerk į teatrą“ festivalį Kauno dramos teatre. Nuo kovo miuziklo kūrėjai planuoja apsilankyti ir Lietuvos regionuose bei susitikti su Vilniaus žiūrovais, kurie nespėjo ar negalėjo atvykti į Lietuvos nacionalinio dramos teatro Mažojoje scenoje sausio 29 d. pristatytą premjerą.