Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

MO muziejaus ir Britų tarybos mokymai mokytojams – sujungia kultūrą ir švietimą

MO muziejaus ir Britų tarybos Lietuvoje projektas įtraukia vis daugiau mokytojų. Jau trečią kartą vykusiuose mokymuose dalyvavo 145 įvairių disciplinų mokytojai iš visos Lietuvos, rašoma pranešime spaudai.
Edukacija
Edukacija / Muziejaus nuotr.

Daugiausia jų – miesto, regionų, profesinių ir tautinių mažumų mokyklų atstovai. Remiantis nepriklausomai atlikta projekto dalyvių apklausa, dalyviai pažymi, kad mokymai atveria galimybę ir suteikia motyvacijos kitaip pažvelgti į ugdymo procesą – tai mokytojai vertina ir kaip profesinę, ir kaip asmeninę naudą.

MO muziejaus organizuoti mokymai buvo skirti supažindinti ir padėti mokytojams taikyti vizualinio mąstymo metodą. Jis MO muziejuje taikomas nuo pat atidarymo ir padeda ugdyti svarbiausius XXI amžiaus gebėjimus – bendradarbiavimą grupėje, bendravimo įgūdžius, kūrybiškumą, emocinio intelekto lavinimą ir kritinį mąstymą.

Kultūros ir švietimo sektorių bendradarbiavimas

MO muziejaus edukatorių vedami mokymai yra pavyzdys, kaip kultūrą ir meną galima integruoti į mokyklas.

„Labai džiugu, kad MO muziejus nuolatiniu savo indėliu kokybiškai tvirtina kultūros ir švietimo ryšį. Edukacija, ryšys su vaikais ir jaunimu, gebėjimas pritraukti mažiausius žiūrovus nuo pat pirmų dienų MO veiklose buvo labai ryškus. Ir tai, kad su Britų taryba Lietuvoje MO įgyvendina jau trečią mokytojų profesiniam tobulėjimui skirtą projektą, liudija didžiulį poreikį, o kartu ir įdirbį“, – pastebi Daina Urbanavičienė, kultūros viceministrė.

„Šis projektas – gražus kultūros ir švietimo sektoriaus darnaus ir ilgalaikio bendradarbiavimo pavyzdys. Džiaugiuosi, kad kultūra ir kūrybiškumas vis labiau įsitvirtina formaliajame švietime ir nuoširdžiai tikiu, kad ateityje panašių iniciatyvų tik daugės“, – teigia Agnė Andriuškevičienė, švietimo, mokslo ir sporto ministrės patarėja.

Išbando įvairių disciplinų mokytojai

Vizualinio mąstymo metodas, pritaikomas įvairiose disciplinose, skatina dalyvauti pokalbyje, argumentuoti savo nuomonę, išklausyti kitą, laisvai diskutuoti. Meno kūrinių įtraukimas į pamokas sukuria erdvę naujoms diskusijoms ir nuomonėms, leidžia apmąstyti temą įvairiais aspektais.

„MO muziejaus edukacijos ir jose taikomi metodai gali natūraliai papildyti formalųjį ugdymą. Taigi, jau ne pirmus metus Lietuvos mokytojus supažindiname su vizualinio mąstymo metodu, kurį jie gali laisvai pritaikyti mokymo procese. Smagu, kad metodą sėkmingai išbando ir pritaiko ne tik menų, bet ir lietuvių ar užsienio kalbų, geografijos, istorijos ir net matematikos mokytojai“, – teigia Milda Ivanauskienė, MO muziejaus direktorė.

Mokytojai, išbandę šį metodą pamokose, teigė esantys nustebę metodo universalumu ir galimybėmis pamokas padaryti įdomesnes.

Kokias kompetencijas mokytojai sustiprino?

Po mokymų atliktos apklausos rezultatai parodė, kokias kompetencijas dalyviai labiausiai sustiprino: kūrybiškumą (96 proc.), kritinį mąstymą (86 proc.), bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius (84 proc.), emocinį intelektą (80 proc.).

„Projekto metu MO muziejaus edukatoriai, pasitelkdami parodoje nagrinėjamas temas, skatino kelti klausimus, kurti dialogus ir įkvėpti kritiškai mąstyti įvairių bendruomenių ir mokyklų atstovus. Buvo pasitelktas Lietuvoje mažai girdėtas, tačiau pasaulyje plačiai taikomas vizualinio mąstymo strategijos metodas ir priemonės, padėjusios dalyviams įgyti XXI amžiuje būtinus kritinio mąstymo ir kūrybiškumo gebėjimus. Vykdydami edukacines veiklas, mes raginame įvairias grupes bendradarbiauti, žvelgti į meno kūrinius įvairiais rakursais, diskutuoti, nebijoti reikšti savo nuomonę“, – teigia Ona Marija Vyšniauskaitė, Britų tarybos Lietuvoje vadovė.

Kokius pokyčius pastebi?

Ar mokytojai pastebėjo pamokų, o, galbūt, ir pačių mokinių pokytį?

Mokytojų teigimu, mokymų metu įgytos žinios padeda prakalbinti mokinius, išlaisvina jų fantaziją ir kūrybiškumą, suteikia pasitikėjimo bei skatina kalbėti ir dalytis mintimis. Mokytojai taip pat pastebėjo, kad vizualinio mąstymo metodas padeda ir jiems patiems atrasti naujų būdų pateikti mokomas temas. Šis metodas suteikia galimybę lengviau paaiškinti sudėtingus dalykus, padeda įsiklausyti į kito nuomonę, suprasti faktų ir nuomonių skirtumus.

Absoliučiai visi mokytojai šiuos mokymus rekomenduotų kolegoms. Kaip patys teigia, tai nulemia trys pagrindinės priežastys, o viena iš jų, kad mokymai naudingi ne tik mokiniams – profesiškai ir asmeniškai tobulėja patys mokytojai.

Prisijungė prie MO muziejaus MOkytojo paso bendruomenės

Mokymų pabaigoje visi projekte dalyvavę pedagogai prisijungė prie MO muziejaus buriamos MOkytojo paso bendruomenės. Šios bendruomenės nariai muziejaus parodose lankosi nemokamai ir yra kviečiami integruoti MO edukacijas į savo mokomąjį turinį. Kiekvieną rudenį nariai kviečiami į konferenciją MO muziejuje, juos asmeniškai pasiekia aktuali informacija apie MO edukacijas ir naujienas. Šioje MOkytojo paso bendruomenėje yra 2 800 mokytojų.

Edukacinis projektas įgyvendinamas pagal „People to People“ programą, bendradarbiaujant su Britų taryba Lietuvoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?