Klaipėdos kultūros bendruomenė išplatino viešą pareiškimą uostamiesčio merui Vytautui Grubliauskui, naujajam Koncertų salės vadovui T.Grabiui, Klaipėdos miesto tarybai, kultūros ir meno tarybai, Klaipėdos miesto tarybos Kultūros, švietimo ir sporto komitetui.
Pareiškime reaguojama į T.Grabio pasisakymus Kultūros, švietimo ir sporto komitete. Naujasis vadovas komiteto posėdyje pasisakė apie esą neskaidrią buvusios ilgametės salės vadovės Danutės Žičkuvienės veiklą. Pareiškimą pasirašę kultūros žmonės teigė, kad toks pasisakymas jiems pasirodė nesuprantamas. „Pasisakymas buvo neetiškas ir nekorektiškas, nešykštėjo epitetų apie buvusios vadovės esą paliktą „prišiukšlintą gryčią“, kurią naujajam direktoriui teks kuopti“, – rašoma pareiškime.
Pasisakymus įvertino kaip įžeidimą
„Skambūs epitetai apie įstaigoje esą dešimtmečius vykdytus pažeidimus, dėl kurių nukentėjo Koncertų salės finansinė situacija, metė šešėlį įstaigos veiklai, išskirtiniams muzikos kultūros projektams ir visų Klaipėdos kultūros įstaigų laukui. Tokius viešus pareiškimus derėtų grįsti nepriklausomo audito išvadomis ir / ar teisėsaugos institucijų atlikto tyrimo medžiaga. Kadangi nei viena, nei kita šiandien nėra atlikta, Klaipėdos koncertų salės naujojo vadovo pareiškimus vertiname kaip nepagrįstus ir įžeidžius”, – rašoma pareiškime.
Tikinama, kad tokiu pareiškimu buvo įžeista ne tik vadovės garbė, bet ir paveikta atmosfera kolektyve.
Garsiajame komiteto posėdyje nuskambėjo ir T.Grabio susirūpinimas dėl kultūrinės įstaigos veiklos efektyvumo, kai į koncertus ateina vos 20 klausytojų.
„Šiame kontekste nerimą kelia naujo vadovo požiūris į Koncertų salės veiklą kaip į ekonominį mechanizmą: visuomenė esą neigiamai žiūri į koncertus, kuriuos, anot T. Grabio, aplanko vidutiniškai vos 20 klausytojų (iš kur tokie skaičiai?), tai esąs biudžeto lėšų švaistymas. T.Grabys nekalba apie tai, kaip, edukuojant visuomenę, būtų galima pritraukti daugiau lankytojų, bet siūlo keisti repertuarą, „praturtinant“ jį populiariąja muzika, rasti „aukso viduriuką“”, – susirūpino pareiškimo autoriai.
Suabejota vadovo kompetencija, kai kultūra vertinama „atsiperkamumu“, suvedant sąnaudas ir pajamas.
Pasirašė žinomi žmonės
Primenama, kad Koncertų salė – profesionalaus muzikos meno įstaiga, kuriai pavesta puoselėti aukšto lygio muziką.
Pareiškimo autoriai prašo užtikrinti salės, kaip aukštos kultūros įstaigos, veiklą. Taip pat prašoma užtikrinti, kad vadovams būtų keliami aukšti kompetencijos ir etikos kriterijai, profesiniai ir skaidrumo reikalavimai, o atrankos komisijose būtų sudaryta galimybė dalyvauti kultūros bendruomenės atstovams. Taip pat prašoma įvertinti T.Grabio pasisakymus.
Pareiškimą pasirašė profesoriai, Klaipėdos kultūros magistrai Daiva ir Kazys Kšanai, dailininkas Isroildžon Baroti, choreografė Agnija Šeiko, dramaturgas Rolandas Rastauskas, rašytojas Gintaras Grajauskas, Klaipėdos dramos teatro vadovas Tomas Juočys, Jūrų muziejaus vadovė Olga Žalienė, Nacionalinės premijos laureatas Remigijus Treigys, „Klaipėdos kultūros bendruomenės“ pirmininkė Nijolė Laužikienė ir kt.
T.Grabys: „Nuoširdi reakcija“
Prieš kelis mėnesius Koncertų salės vadovu tapęs T.Grabys teigė, kad komiteto posėdyje, apie kurį tiek daug kalbama Klaipėdos mieste, nuskambėjo „nuoširdi reakcija“.
„Nuskambėję mano atsakymai į komiteto narių klausimus buvo nuoširdi reakcija į situaciją įstaigoje, tačiau jokiu būdu ne kaltinimai“, – teigė jis 15min.
Jis taip pat pabrėžė esąs dėkingas buvusiai vadovei už nuveiktus darbus.
„Tai, jog kažką kaltinu – yra interpretacija. Tai mano nuomonė, kurią susidariau per darbo laikotarpį, išanalizavęs turimą informaciją. Iš įstaigos uždirbtų lėšų kitų metų pradžioje bus paskelbtas viešasis pirkimas Klaipėdos koncertų salės veiklos auditui atlikti“, – teigė naujasis vadovas.
Anot jo, audito įstaigoje nebuvo beveik 17 metų.
„Klaipėdos kultūros bendruomenės rašte pateiki mano teiginiai apie ekonominį koncertų salės mechanizmą, šiuo atveju, yra interpretuojami ir pateikiami savaip. Girdžiu bendruomenės susirūpinimą, bet lieku įsitikinęs, kad galime Koncertų salės kuriamą itin kokybišką programą plėtoti sėkmingiau, nei tai buvo daroma iki šiol. Tokius pavyzdžius jau yra parodę daug profesionaliąją muziką propaguojančių kultūrinių erdvių visoje Lietuvoje. Klaipėdos kultūros bendruomenės kreipimąsi vertinu kaip dėmesingą griežtumą Klaipėdos koncertų salės tikslų ir uždavinių atžvilgiu. Visus man skirtus pastebėjimus priimu atvirai, kviečiu susitelkti neabejotinai vertybinių tikslų siekime“, – dėstė T.Grabys.