„Naujasis Baltijos šokis '18“: Libano skoniai ir A.Platelio sugrįžimas

Tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis“ tikrai nepakeitė datos – jis, kaip ir kasmet, vyks gegužę. Tačiau festivalio rengėjai nesibaimina naujovių ir bilietus į išskirtinius 2018-ųjų festivalio atidarymo ir uždarymo spektaklius siūlo įsigyti dar šiemet. O atvežami darbai – išties verti jūsų dėmesio, rašoma pranešime spaudai.
Šokio spektaklis „nicht schlafen“
Šokio spektaklis „nicht schlafen“ / Chriso Van der Burghto nuotr.

Vienoje scenoje – mama, virtuvė ir draugai

Kaip teigia „Naujojo Baltijos šokio“ vadovė Gintarė Masteikaitė, ateinančių metų festivalį atidarys ir uždarys du labai išskirtiniai, bet savo nagrinėjamomis temomis ir kūrybinėmis komandomis artimi projektai.

Gegužės 5 d. Menų spaustuvės Juodoji salė virs libanietišku maistu kvepiančiais namais. Skamba keistai? Galbūt. Tačiau iki akimirkos, kol sėdėsite ten ir viską pamatysite savo akimis. Tą vakarą Lietuvos publikai skonio ir kvapo receptorius sužadinantį spektaklį „Beytna“ (liet. „Mūsų namai“) pristatys „Maqamat“ šokio teatras – pagrindinis šokio teatras Libane, laikomas libaniečių šiuolaikinio šokio scenos pradininku.

Jeano Philipse'o nuotr. /Šokio spektaklis „Beytna“
Jeano Philipse'o nuotr. /Šokio spektaklis „Beytna“

„Keturi choreografai ir keturi muzikantai, turintys skirtingą meninę patirtį ir idėjas, esantys iš skirtingų žemynų, šalių ir kultūrų, susitinka ant scenos vykstančiame maisto pokylyje. Jie kalbasi, geria, juokiasi, šoka ir drauge gamina maistą. Paprastas susitikimas, kuris taps sudėtingesnės choreografijos ir konceptualaus pasirodymo pradiniu tašku. Tai kvietimas į kitų namus, menininko profesiją ir choreografinę konstrukciją, patvirtinantis įvairovę, paliečiantis praeities formas ir situacijas ir ieškantis naujo ritmo, modelio ir logikos“, – taip savo darbą pristato patys kūrėjai.

Jeano Philipse'o nuotr. /Šokio spektaklis „Beytna“
Jeano Philipse'o nuotr. /Šokio spektaklis „Beytna“

Pasak G.Masteikaitės, šokis ir teatras yra idealus būdas supažindinti ir susipažinti su skirtingomis kultūromis. „Pagrindiniam spektaklio „Beytna“ kūrėjui Omarui Rajeh vien šokio ir teatro pasirodė per maža, tad jis į pagalbą pasikvietė savo mamą su virtuvės įranga, tris draugus iš skirtingų pasaulio kraštų (Moonsuką Choi – iš Japonijos, Anani Sanouvi – iš Togo ir Koeną Augustijneną – iš Belgijos) ir žiūrovus į vakarienę. Per spektaklį žiūrovai turės puikią progą paragauti libanietiško maisto, išgirsti palestinietišką muziką ir išvysti skirtingose kultūrose užaugusių ir dirbusių kūrėjų istorijas bei jų tarpusavio pokalbius, pasakojamus šokio kalba“, – sako festivalio vadovė.

Sugrįžta daugiau kaip po 20 metų

Gegužės 12 d. Lietuvos nacionalinio dramos teatro scenoje pasirodys Lietuvos publikai puikiai žinomas vienas garsiausių šokio ir teatro pasaulio autoritetų – Alainas Platelis su trupe „Les Ballets C de la B“. Jis į Lietuvą grįžta po daugiau kaip 20 metų ir atsiveža spektaklį „nicht schlafen“.

Teatro kritikas Vaidas Jauniškis „Menų faktūroje“ rašė: „Lietuvos šokio scenai A.Platelis nusipelnęs, ko gero, ne mažiau už „Naująjį Baltijos šokį“ – tais 1995-aisiais „Life“ festivalyje parodytas jo trupės „Les Ballets C de la B“ spektaklis „Bonjour Madame“ buvo smūgis į galvą ir širdį vienu metu.“

Kalbėdamas apie svečius iš Belgijos, teatro kritikas sakė, kad tai bus puiki „galimybė susipažinti ne tik su pritrenkiančiu šokėjų profesionalumu, bet pirmiausia susitikti su kitokia kalba, gal net artimesne teatrui, tačiau „nenusiritančia“ iki siužeto, o pasiliekančia idėjų ir aukštos kultūros erdvėje“. „Būtent tuo A.Platelis yra aktualus – įžvalgomis, kurios yra apie mus, visuomenę; taip jis išlipa iš „grynojo meno“ bokšto, jame palikdamas dažnai vaikiškus pamąstymus filosofinėmis temomis“, – rašė V.Jauniškis.

Chriso Van der Burghto nuotr./Šokio spektaklis „nicht schlafen“
Chriso Van der Burghto nuotr./Šokio spektaklis „nicht schlafen“

Festivalio vadovė įsitikinusi, kad šis pasirodymas taps vienu išskirtinių kultūrinių įvykių Lietuvoje 2018-aisiais. „A.Platelio šokėjai išsiskiria pritrenkiančiu profesionalumu, daugiakultūriškumu, o pats choreografas – universalumu sujungiant ir nagrinėjant šokį, teatrą, muziką ir kartais net cirką, taip pat savo pasirinktomis temomis ir didžiuliu dėmesiu atlikėjo asmenybei, o ne jo profesionalumui“, – sako G.Masteikaitė.

Visą informaciją apie trupes ir spektaklius rasite newbalticdance.lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų