Spektaklis vaikams „Muzika mažoms ausytėms“
Kovo 25 d. 10 val. LNOBT. Nuostabi, specialiai parengta klasikinės muzikos programa, patiems mažiausiems klausytojams pritaikyta erdvė – visa tai parengta Jums, kad pirmasis gyvenime koncertas paliktų pačius gražiausius įspūdžius!
- Rekomenduojame 0-3 metų vaikams
- Vaikai iki 5-erių metų amžiaus į vaikiškus spektaklius įleidžiami nemokamai
- Bilietą turintis suaugęs žmogus gali atsivesti ne daugiau kaip 2 vaikus
- Koncerto trukmė apie 50 min.
Birutė Kapustinskaitė. SIBIRO HAIKU
Kovo 25 d. 15 val. LNDT. Geriausia 2018 m. knyga vaikams pripažinta Jurgos Vilės ir Linos Itagaki komiksų knyga „Sibiro haiku“ randa būdą jautriai ir be pagrąžinimų pasakoti vaikams apie tremties žiaurumus ir jos kasdienybę. Spektaklio, kaip ir knygos, centre – vaikų išgyvenimai ir vaiko žvilgsnis į tremtį.
Knygos veikėjas Algiukas svajoja palakioti po pasaulį su savo draugu žąsinu Martynu. Netrukus taip ir nutinka, tačiau visiškai kitaip nei jis galvojo. Ankstyvą 1941 metų birželio rytą pulkas kareivių išverčia berniuką, jo sesę Dalią, tėtį Romą ir mamą Uršulę iš lovų ir liepia ruoštis kelionėn – taip lietuviai būriais ne savo noru iškeliauja į Sibirą. Vaiką užklumpa daugybė klausimų – kodėl juos ištremia? Kuo jie prasikalto? Kur tas Sibiras? Ten, tolimoje ir svetimoje šalyje, šeimai tenka išgyventi valgant sušalusias bulves, ašaromis sūdant sriubą ir dainomis šildant širdis. Ten gimsta tremtinių choras „Obuoliai“, ten dainuojant užauga sparnai, o viltis grįžti namo niekad neapleidžia.
Jo Strømgren. RULETĖ
Kovo 25-26 d. 18.30 val. LNDT. „Ruletę“ kuria Lietuvoje jau puikiai žinomas režisierius ir choreografas Jo Strømgren. LNDT 2018 m. jo sukurtas spektaklis „Durys“ pelnė net keturis Auksinių scenos kryžių apdovanojimus ir yra iki šiol mėgstamas žiūrovų. Minėtu spektakliu režisierius įrodė, kad refleksijai reikalinga distancija, – ten analizavęs lietuvių tautinio charakterio bruožus ir ydas, šįkart Jo Strømgrenas imasi tyrinėti, kokias svajones ir troškimus savyje užspaudžiame, siekdami būti saugūs ir tokie kaip visi. Tarsi ruletė besisukančios scenos režisieriaus ir aktorių pateikiamos kaip situacijų komedija, kur kiekvienas personažas bando pabėgti nuo užgniaužimo, tikėdamasis patirti bent laikiną laimės jausmą.
Komiškame spektaklyje klausiama, kas mus gali paskatinti vartoti svaigalus, smurtauti, patirti lyčių painiavą ir ieškoti religinių atsakymų. „Ruletė“ yra ir apie pasirinkimo laisvę bei atsakomybę, apie tikrovės ir iliuzinio pasaulio vaidmenį, o galiausiai kelia labai universalius pasvarstymus apie laikmetį, kuriame gyvename.
Baletas „Piaf“
Kovo 26 d. 18:30 val. LNOBT. Non, je ne regrette rien“ – ši daina apskriejo visą pasaulį, įkūnydama gyvenimo šūkį „Ne, aš nieko nesigailiu“. Juo gyvenime rėmėsi dainos atlikėja, legendinė Édith Piaf, tobulai valdžiusi savo galingą, sielvarto kupiną balsą, pasakojantį apie meilę, praradimus, aistrą ir paryžietišką gyvenimą. Smulkutė, trapi, labai emocionali menininkė buvo vadinama Paryžiaus žvirbleliu, prancūzams ji – nacionalinė vertybė ir pasididžiavimas. Édith Piaf visam laikui liko chanson žanro gerbėjų atmintyje.
Mauro Bigonzetti choreografija – tai sąmojis, jausmai, atletiškumas ir grožis. Jo judesių kalba nepaprastai gyvybinga, kurianti įtaigią vaizdinių panoramą. Savo kūryboje M. Bigonzetti dažnai atiduoda duoklę svarbioms asmenybėms, didelės sėkmės sulaukė jo spektakliai „Maleris“, „WAM“ (dedikuotas Wolfgangui Amadeus Mozartui), „Omaggio a Bach“ ir „Caravaggio“. Spektaklis „Piaf “ sukurtas 2010 m. Hanoverio valstybinės operos baleto trupei.
Už scenos ribų: kur gimsta spektakliai
Kovo 29 d. 14 val. LNOBT. Dažnai teatro duris praveriame kaip žiūrovai, tačiau kas slypi ten, kur kasdien stebuklus kuria teatro darbuotojai? Kaip atrodo LNOBT erdvės, kur gimsta kostiumai, dekoracijos, choreografija? Visa tai savo akimis galite išvysti atvirose teatro ekskursijose šeštadieniais 14 valandą (pradžia – teatro kasų fojė). Kviečiame apsilankyti teatre individualiai arba kartu pasiimti savo draugus ir artimuosius!
Šia ekskursija suteikiame galimybę teatro užkulisius pamatyti ir pavieniams asmenims. Informaciją apie ekskursijas grupėms (10–25 asm.) rasite čia: www.opera.lt/edukacija/ekskursijos
Alice Birch. SAVIŽUDYBĖS ANATOMIJA
Kovo 29 d. 19 val. LNDT. Spektaklyje „Savižudybės anatomija“ susipina vienos giminės trijų kartų moterų istorijos: analizuojami močiutės, dukros ir anūkės gyvenimai ir likimai, fiksuojant kertinius, chrestomatinius ir savitus moters gyvenimo įvykius. Tiriamos temos, susijusios su šeimyninių ir romantinių draugysčių mezgimu, kartose atsikartojančių modelių ir santykių mechanizmais, netektimis, moterims primestais visuomenės lūkesčiais, savižudybės anatomija ir nuodėmės analize.
„Nuo tada, kai sužinojau, kad moteris gimsta su visais kiaušinėliais, kurie susiformuoja jai dar būnant įsčiose, daug fiziškiau pradėjau suvokti kartų klausimą. Šiandien jis man tampa labai aktualus – mūsų močiučių patirtys genetiškai gyvena mumyse, jų išgyventos istorinės traumos ir atsakas į jas yra gyvi. Tuomet susimąstau: kokius randus turės mano karta, kokie politiniai ir istoriniai ženklai bus užkoduoti vaikuose, kurie gyvens po šimto metų?“ – svarsto pirmąjį savo spektaklį Lietuvos nacionaliniame dramos teatre pristatanti režisierė Uršulė Bartoševičiūtė.
Spektaklis vaikams „Snieguolė ir septyni nykštukai“
Kovo 30 d. 12 val. LNOBT. W. Borkowskio ir S. Petrowskio libretas brolių Grimmų pasakos motyvais
“-Tarki, veidrodėli, tarki man tuojau,
Ar kas nors atrodo už mane gražiau?
-Graži esi tu iš tiesų, bet pasklido daug gandų,
Kad Snieguolė karalaitė yr' gražiausia iš visų…“
Ką padarė įpykusi pamotė, kuri iš tikrųjų buvo ragana, – pasakoti nereikia: šią pasaką žino ir mėgsta viso pasaulio vaikai. Svarbiausia tai, kad, kaip ir turi būti pasakose, viskas baigiasi laimingai.
Teklė Kavtaradze. SIRENŲ TYLA
Kovo 30 d. 16 val. LNDT. Sirenos dainuoja gražiai, rašo Homeras. Jos tūno saloje, vilioja pro šalį plaukiančius vyrus ir juos pražudo. Išskyrus Orfėją, kuris dainuoja garsiau, ir Odisėją, kurio bendražygiai į ausis įsideda vaško ir pririša jį prie stiebo, kad jis galėtų klausytis sirenų ir nemirtų.
Europos mitologijoje vyrauja smurtas: tarp žmonių, dievų, mitinių būtybių ir lyčių. Nelygybės ir galios disbalansas gimdo baimės ir gynybos strategijas, o ne santykius. Kas verčia mus laikytis šių struktūrų?
Bendradarbiaudama su kolegomis, režisierė Laura Kutkaitė šiuolaikinę istoriją perkelia tiesiai į mito minų lauko vidurį: praėjus ketveriems metams po #MeToo judėjimo viršūnės Lietuvoje, ji piktnaudžiavimo galia meno pasaulyje problemą pristato scenoje. Pozuodamos ant uolos ir laukdamos „didžiojo Odisėjo“, keturios aktorės atidaro savo salos teatrą ir pasakoja tikras istorijas iš savo bei kitų Lietuvos menininkių moterų kūrybinių procesų. Jos nepraleidžia nė vienos tamsios smulkmenos – net tarpusavio konkurencijos – ir kartu vaidina teatrą: su kostiumais ir grimu, su garsu ir šviesa, su karčiu humoru, aistra, pažeidžiamumu ir dėl daugybės priežasčių. Taip jos tragikomiškai smūgiuoja į struktūras būtent ten, kur jos galėtų pasikeisti.