Lyg vogčiomis patekus į Kongresų rūmų salę, žvilgsnis iš karto nukrypsta į sceną – čia emocingai meilę Tatjanai (Asmik Grigorian) išpažįsta Oneginą įkūnijantis Kostas Smoriginas jaunesnysis. Deja, A.Grigorian kuriama herojė nepriima šios meilės, iš visų jėgų bando ištrūkti iš Onegino glėbio, tačiau šis, režisierės Dalios Ibelhauptaitės nurodymu, gležną mylimąją suspaudžia tarp rankų ir net sučiumpa už kaklo – pora prieš būsimą publiką aistringai grumiasi dėl skirtingų jausmų.
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Asmik Grigorian ir Kostas Smoriginas |
Šią sceną, gurkšnodami arbatą ir šildydami gerklę, šypsodamiesi stebėjo kiti operos personažus vaidinantys solistai – Ieva Prudnikovaitė-Pitrėnė (Olga), Rafailas Karpis (Trikė), Tadas Girininkas (Zaretskis ir Trifanas Petrovičius). Pravėrusi salės duris, pasirodė ir Auklę operoje įkūnijanti Irena Milkevičiūtė – jos lūpos tyliai atkartojo dukters A.Grigorian tuo metu scenoje atliekamą partiją. Pamačiusi stebintį žvilgsnį, operos primadona šiltai nusišypsojo ir prisėdo akylai stebėti repeticijos, o per pertraukas negailėjo patarimų savo atžalai.
„Mūsų santykis per repeticijas kaip mokytojos ir mokinės“, – vėliau prisipažins A.Grigorian.
Netrukus į sceną išbėga ir bosas Almas Švilpa, dainuojantis Gremino partiją – jo glėbyje po aistringo Tatjanos ir Onegino dialogo nurimsta A.Grigorian. Tuo metu palaužtas ir kenčiantis Oneginas beviltiškai sukniumba scenoje.
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Rafailas Karpis, Tadas Girininkas ir Ieva Prudnikovaitė-Pitrėnė |
„Stop!“ – surinka režisierė, visą veiksmą stebėjusi lyg erelio akimi, ir išsako pastabas nuo emocijų jau atsipalaidavusiems, besijuokiantiems solistams. Repeticijų atmosfera čia, regis, išties šilta ir asocijuojasi su šypsenomis.
Iššokusi iš blizgančių aukštakulnių, A.Grigorian persiauna patogiais ilgaauliais, o mama I.Milkevičiūtė elastiniu bintu sutvarsto solistės ranką.
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Abi – ryškios vokalo žvaigždės. Abi – sopranai. Mama Irena Milkevičiūtė ir dukra Asmik Grigorian |
„Man – chroniškas rankos pertempimas, todėl po tokių aktyvių scenų kaip ši reikia sumažinti krūvį, – aiškino A.Grigorian, patikinusi, kad repeticijos jai kainuoja ne tik psichologinių, bet ir fizinių jėgų. – Šios repeticijos nuo ankstesnių „Onegino“ repeticijų absoliučiai skiriasi, čia susirinko kiti – labai stiprūs – žmonės, todėl dirbame su kita energija. Mūsų duetas su Kostu irgi yra kitoks, nes mūsų svorio kategorijos tos pačios, todėl galiu dirbti visa koja – tiek vokaline, tiek aktorine prasme.“
Dainininkei pritarė ir „Vilniaus miesto operos“ siela D.Ibelhauptaitė.
„Retai gyvenime būna tokių momentų, kai gali pasidžiaugti visais, kuriuos turi. Šįkart „Onegine“ turime nerealių, aukšto lygio dainininkų grupę. Jie dar jauni, pirmą kartą kartu dirba, bet jų laukia įspūdinga ateitis“, – simpatijomis ir džiaugsmu labai norėjo pasidalinti režisierė.
Aukščiausio lygio solistai, stipri energija ir naujai skambantis „Oneginas“ žiūrovų dėmesio lauks lapkričio 28, 30, gruodžio 1 ir 2 dienomis Vilniaus Kongresų rūmuose.
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Almas Švilpa ir Dalia Ibelhauptaitė |