Parodoje ypač laukiami tie, kurie abejoja, kad Lietuvos tiltai gali būti įdomūs kaip meno objektai. V.Petkaus sukurtuose Kauno tiltų atvaizduose savitai persidengia skirtingos fotografijos tradicijos. Viena vertus, jo darbams būdingos racionalios taisyklingų tiltų architektūros formų kompozicijos, primenančios analitinius modernaus meno ieškojimus erdvę ir trimačius objektus vaizduojant tapybos drobės ar fotografinio lakšto plokštumoje.
Kita vertus, šias griežtas kompozicijas fotografas atranda tarsi iš XIX amžiaus piktorialistinės fotografijos atplaukusiose miglose, kuriose išsisklaido fotografijas nuspalvinantys vakaro ar paryčių saulės spinduliai.
Vytauto Pletkaus nuotr./Tiltas kitokiu rakursu |
Spalva – tai vienas svarbiausių V.Pletkaus fotografijų akcentų. Sąmoningai pasirinkęs spalvotąją fotografiją autorius nuosekliai ja eksperimentuoja, siekdamas parodyti, jog ji tinkama ne vien sentimentalių peizažų ar turistinių miesto vaizdų fiksavimui.
Nors šio fotografo darbuose vyrauja pastelinių spalvų gama, tačiau parodoje jis pateikia ir keletą nuotraukų, bylojančių apie sėkmingus bandymus suvaldyti intensyvias, grynas spalvas. Pastarosios V.Pletkaus fotografijose tampa ne papildomu dekoratyviu elementu, o logiška bendros kompozicijos dalimi.
Fotografuodamas tiltus V.Pletkus priartėja prie abstrakčių formų grožio, tačiau niekada iki galo neišsklaido jas gaubiančio realybės rūko, pro kurį galima žvelgti paslaptingo kito kranto link.
Iki šiol V.Pletkus yra surengęs aštuonias asmenines parodas, dalyvavo daugybėje grupinių parodų Lietuvoje ir užsienyje, o taip pat aktyviai inicijavo bei bendradarbiavo rengiant tarptautinius fotografijos meno projektus.
Išskirtinių kūrybinių idėjų autorius yra nuolat entuziastingai kviečiamas pasidalinti savo patirtimi rengiant meistriškumo pamokas, atviras paskaitas ar diskusijas akademinei bendruomenei ir platesnei fotografija besidominčiųjų auditorijai.
Svarbesni fotografijų ciklai: „Piliakalnio kaimo žmonės“ (1979-1983), „Invazijos“ (2002-2004), „Naktinis Kaunas“ (2002-), „Kauno tiltai“ (2003-), „Kauno fortų fragmentai“ (2004-2006), „Kėdainių dykuma“ (2004-2005), „Išeinantys" (2005-), „Teritorijos“(2006-).