Parodoje centrinę vietą užima milžiniškas tapybos darbas „Paminklas niekui III“ (15x5,6 m), sukurtas japoniškų komiksų stiliumi. (Šis kūrinys bus eksponuojamas kiek trumpiau nei pati paroda – iki gegužės 12 d.). Parodai sukurtas ir specialus projektas – tiksli menininkui priklausančio baro, įsikūrusio Tokijo Shinjuku rajone, rekonstrukcija ŠMC didžiojoje salėje.
Tokijo barą ir jo „kloną“ Vilniuje jungia interneto kameros, leidžiančios Lietuvoje ir Japonijoje esantiems lankytojams bendrauti tarpusavyje. Parodoje pristatomas ir naujausias menininko videofilmas, sukurtas Vilniuje. Viena iš šio filmo veikėjų yra lėlė iš eksperimentinio lėlių teatro „Gekidan Shiki“ („Paskutinė valanda“), kurio veiklą menininkas plėtoja kartu su savo žmona Hiroko Okada bei kitais bendraminčiais.
Kuriamas Japonijos įvaizdis provokuoja
Makoto Aida yra vienas iš labiausiai pasaulyje žinomų šiuolaikinių Japonijos menininkų, kurio darbuose pristatomas šiuolaikinės Japonijos įvaizdis nuolat provokuoja karštas žiūrovų reakcijas. Jis priklauso tai Japonijos menininkų kartai, kurią tiesiogiai paveikė staigus šalies ekonominis šuolis ir pop-kultūros bumas XX a. 8-ajame dešimtmetyje.
Nors menininko priemonių spektras yra itin platus – tapyba, piešiniai, instaliacijos, videofilmai, performansai ir t.t. – daugiausiai tarptautinio dėmesio sulaukė jo darbai, kuriuose pritaikomas anime, manga (japoniškos animacijos ar komiksų) stilius ir įvaizdžiai. Tačiau menininkas paverčia juos nerimą keliančiomis ar net šokiruojančiomis kompozicijomis, kuriose plėtojamos seksualumo, karo ar nacionalinio tapatumo temos ir atskleidžiamos japonų kolektyvinės pasąmonės žaizdos.
Parodos atidarymas ŠMC balandžio 13 d., trečiadienį, 18 val.