Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Parodoje „Tixe“ pristatomi M.K.Čiurlionio muziejaus pirkiniai

Mikalojaus Konstantino Čiurlionio dailės muziejus kviečia apžiūrėti, kokių darbų per penkerius metus pavyko įsigyti aukcionuose, iš kolekcininkų, antikvariatuose ar gauti dovanų.
Mikalojus Konstantinas Čiurlionis
Mikalojus Konstantinas Čiurlionis / Wikimedia.org nuotr.

Parodoje „Tixe“ – skaitant atvirkščiai, būtų „Exit“ („Išėjimas“) – šimtai eksponatų, papildysiančių Čiurlionio dailės muziejaus fondus.

Mikalojaus Konstantino Čiurlionio kūrybos palikimą saugančiam muziejui geri metai tie, per kuriuos pavyksta įsigyti menininko darbų. Pernai iš paveldėtojų nupirkti 62 jo laiškai, rašyti žmonai Sofijai Kymantaitei-Čiurlionienei, mokinei Halinai Volmanaitei ir kompozitoriui Eugenijui Moravskui, pirmą kartą rodomi šioje parodoje. Anksčiau kolekciją papildė ir du M.K.Čiurlionio paveikslai.

Į tarpukario laikotarpio kūrinius dažnai krypsta muziejininkų akys privačiose kolekcijose ar antikvariatuose. Dalį kūrinių muziejui dovanoja autorių artimieji, norintys, kad jų būtų ne tik privačiose kolekcijose, bet ir muziejuose, kitus pavyksta gauti tik dėl artimų ryšių su pačiais kūrėjais.

Atskiroje salėje – šiuolaikinių dailininkų, daugiausia kauniečių, paveikslai, tarp jų – žinomų visoje Lietuvoje Arvydo Brazdžiūno-Dusės, Edmundo Saladžiaus ar Rimvido Jankausko-Kampo kūriniai. Vienu metu dabarties menininkų darbų beveik nepirkęs muziejus, per pastaruosius metus sukaupė įspūdingą jų kolekciją.

Eksponatams įsigyti pats muziejus kasmet skiria iki devynių tūkstančių eurų, lėšų gaunama ir iš valstybės. Tokias, naujai įgytų kūrinių parodas, M.K.Čiurlionio muziejus rengia nuo 1973 m. Ši veiks iki liepos antrosios.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos