Paryžiuje – performatyvus Linos Lapelytės projektas

Šiuolaikinio meno fondo „Lafayette Anticipations“ galerijoje Paryžiuje pristatytas Linos Lapelytės kūrinys „The Mutes“ („Nutilę“). Tai muzikinis performatyvus projektas, kuriame dalyvauja ne profesionalūs dainininkai, o specialiai šiam darbui atrinkti muzikinės klausos neturintys žmonės, rašoma ministerijos pranešime spaudai.
Lina Lapelytė
Lina Lapelytė / Andrej Vasilenko nuotr.

Prancūzijoje sukurtas ir įgyvendintas projektas subūrė iki šiol sceninės patirties neturinčių vietinių atlikėjų chorą. Jis kiekvieną dieną atliks L.Lapelytės kūrinį parodos erdvėje.

L.Lapelytė teigia, kad šis darbas yra apie kontrolės praradimą. „The Mutes“ kviečia išgirsti neįprastus, dažnai nutilusiųs balsus ir skatina permąstyti vakarietiškos muzikos tradicijos normas, atskiriančias neturinčius muzikinės klausos. Kūrinio tekstas – britų rašytojo Seano Ashtono novelės „Gyventi Žemėje“ (angl. „Living In A Land“) ištraukos, parašytos beveik vien neigiama forma. Knygoje pasakotojas kalba apie tai, ko niekada nedarė, nebedaro ar nedarys.

Šios veiklos ir mintys atliepia mūsų pačių išgyvenimus nepritampant ar jaučiant spaudimą elgtis pagal įsigaliojusias taisykles. Projekto kuratorė Elsa Coustou sako, kad „The Mutes“ yra mūsų visuomenės metafora: „Kūrinys kviečia būti tolerantiškesniems, išgirsti individualius balsus ir kvestionuoti priemones, kuriomis formuojamas kolektyvinis balsas.“

Parodos erdvė virto trapiu dilgėlių sodu, kurį specialiai šiai instaliacijai užaugino Paryžiaus sodininkai. Dilgelės, nepaisant gydomųjų savybių, paprastai laikomos piktžolėmis, šioje parodoje sustiprina simbolinę kūrinio prasmę, kuria siekiama atsisakyti įprasto skirstymo į kategorijas.

„Muzika šiek tiek primena įsidilginimą: gal ir nelabai malonu, bet primena apie mūsų pačių kūnišką buvimą erdvėje. Įdomu, kaip performansas skambės po mėnesio. Laikas tikriausiai pakeis atlikėjų santykį su kūriniu ir pačiais savimi“, – pasakoja L. Lapelytė. Instaliacijoje eksponuojami nuožulniais padais batai ir keraminės skulptūrinės rampos – šie objektai primena apie mūsų visuomenės nestabilumą ir įkūnija naujos pusiausvyros galimybę. Aplinka sustiprina simbolinę kūrinio reikšmę, kuriuo siekiama atsikratyti stereotipinio mąstymo pagal taisykles ir atrasti vietos daugiabalsiškumui. „Tikiuosi, kad mes tapsime geresniais klausytojais“, – priduria menininkė.

Performanso „The Mutes“ scenografiją sukūrė architektas Mantas Petraitis („Implant Architecture“), kostiumus – Paryžiuje kurianti dizainerė Eglė Cekanavičiūtė („Gowns for Sport“). Garso takelį įrašė L.Lapelytė kartu su muzikantais John Butcher, Angharad Davies, ir Rhodri Davies.

Parodą lydės renginių programa, kurioje – pokalbis su kuratore E.Coustou ir kuratoriumi, rašytoju Raimundu Malašausku bei saksofonisto John Butcher, smuikininkės Angharad Davies ir garso menininko Lee Patterson koncertas.

Paroda meno fondo „Lafayette Anticipations“ galerijoje Paryžiuje veiks iki liepos 23 d.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis