Pirmoje koncerto dalyje skambės meditatyvi, gilių prasmių ir simbolių prisodrinta Lietuvos nacionalinės premijos laureatės Ramintos Šerkšnytės kūryba. Emocionali muzikinė kalba joje organiškai dera su racionalia struktūra. Kūriniams būdinga spalvinga instrumentuotė, intensyvi ritmika, daugiasluoksnė faktūra ir poliderminė harmonija.
Dramatiška, kontrastų kupina R. Šerkšnytės „De Profundis“ muzika, pasak autorės, atspindi jauno žmogaus pasaulėžiūrą (kūrinys buvo rašomas kaip bakalauro studijų Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje baigimo darbas), „kai gyvenimas suvokiamas labai maksimalistiškai, itin aštriai, euforiją greitai keičia nusivylimai. Tiek mene, tiek gyvenime ilgimasi nekasdieniškų, transcendentinių išgyvenimų, tikima gilumine meno sakralumo jėga. Dėl to ir pavadinimas buvo duotas „iš gelmių“, nors kūrinyje visai nepaisoma istorinės „De profundis“ tradicijos“.
„Mažojo princo pasaka“ fleitai ir kameriniam orkestrui buvo tiesiogiai inspiruota Antoine’o de Saint-Exupéry knygos „Mažasis princas“. Kompozicijoje siekiama perteikti šviesią Exupéry knygos nuotaiką ir sukurti charakteringas svarbiausių personažų muzikines scenas. „Muzika vaikams – man labai artima sritis“, – teigia autorė. „Jai reikia teatrališkumo, temperamento, subtilaus humoro, ir, užmiršus visas „išmaniąsias“ struktūras, tiesiog pavirsti vaiku ir... mėgautis pačia muzika“.
„Instrumentų tembrinis savitumas bei techninės galimybės neretai tampa „raktu“ naujai kompozicijai: pasufleruoja tiek kūrinio charakterį, tiek ir muzikinę kalbą“, – pasakoja kompozitorė, pristatydama Koncertą saksofonui ir kameriniam orkestrui. „Ypač turtinga garso išraiška pasižymintis saksofonas šiame koncerte inspiravo tris kontrastingas koncerto dalių nuotaikas: žaismingą pirmąją, lyrinę antrąją ir sarkastišką trečiąją; o būdamas dar ir nepamainomas džiazo instrumentas į šį kūrinį nejučiom „atnešė“ ir kai kuriuos džiazo muzikos bruožus: svinguojančią ritmiką, septakordinius sąskambius bei virtuozines kadencijas“.
Po pertraukos klausysimės ekspresyvios ir originalios amerikiečio kompozitoriaus bei aranžuotojo Eddie Sauterio „Focus suitos“ saksofonui ir kameriniam orkestrui. Apjungianti šiuolaikinės akademinės ir džiazo muzikos elementus, užrašytus ir laisvai improvizuojamus momentus, ji leis pasireikšti išskirtiniam Liudo Mockūno interpretatoriaus talentui. Pasak muzikologės Jūratės Kučinskaitės, šio pūtiko ir kompozitoriaus vardas „garantuoja meistrišką atlikimą ir kompozicinę intrigą. Jo muzikinė kalba – energingas free džiazo, lyriškumo ir ekspresionizmo mišinys, perteikiamas neortodoksiškomis išraiškos priemonėmis“.
Dirigentas M. Staškus pripažįsta, jog sudalyvauti šiame projekte jį suintrigavo „džiazo laisvė ir improvizacinis polėkis klasikiniuose rėmuose“. Apie tai ir kitus įdomius programos „Meditacija – ekspresija“ aspektus bus kalbama 17 valandos prieškoncertiniame susitikime. Tad kviečiame kartu pakiliai ir kūrybingai išlydėti šiuolaikinės muzikos ekspresą!