„Šiandien išskirtinė diena, nes turbūt pirmą kartą Ermitažo muziejus Lietuvoje pristato tokio dydžio parodą. Matyti atvaizduose garsius dailininkus ir pasaulinio meno kūrinius iš arti – išskirtinė dovana visiems meną mylintiems žmonėms, – tikino kultūros ministras Arūnas Gelūnas, prisipažinęs, kad jam ši paroda – išskirtinai brangi. – Man kaip buvusiam grafikui ši paroda labai artima. Šiuos darbus virtualiai žinau daugybę metų, todėl norėčiau vienas pabūti su mylimais kūriniais ramybėje. Tikiu, kad žmonės, mėgstantys meno istoriją, plūstelės į šį gražų rūmą ir pagilins meno istorijos žinias bei turiningai praleis laisvalaikį.“
Parodos lankytojai galės susipažinti su unikalia 100 graviūrų kolekcija iš Valstybinio Ermitažo imperatoriškojo rinkinio, kuriame saugomi pasaulinio garso dailininkų Rembrandto, Anthonio van Dycko, Jacqueso Callot kūriniai, Albrechto Durerio, Michelangelo Buonarroti ir daugelio kitų žymiausių XVI–XVIII a. Europos dailininkų portretai ir autoportretai. Paroda surengta pagal pernai pasirašytą kultūrinio bendradarbiavimo sutartį tarp Lietuvos ir Rusijos kultūros ministerijų.
Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Michailas Piotrovskis |
„Kurį laiką pailsėjome vienas nuo kito, o dabar vėl atėjo laikas bendradarbiauti – ši paroda pristatoma pačiu laiku. Prieš trejus metus Ermitaže eksponuotoje šioje parodoje atsiskleidžia dailininko portreto mistika – kai kuriuose darbuose žmogaus figūra nukeliauja į antrą planą, užleisdama vietą simboliams ir alegorijoms, – aiškino specialiai pristatyti parodos į Vilnių atvykęs Valstybinio Ermitažo muziejaus generalinis direktorius profesorius Michailas Piotrovskis. – Graviūros perteikimo menas tampa vis labiau madingas, nes jį galima palyginti su fotografija. Todėl pastebime, kad graviūros sulaukia vis didesnio jaunimo ir tų žmonių, kurie domisi fotografija, o ne tapyba dėmesio.“
Aštuoniose Vilniaus paveikslų galerijos salėse į kiekvieną lankytoją žvelgiančių dailininkų portretus atrinko Ermitaže dirbanti ir daug metų Sank Peterburge gyvenanti Nijolė Masiulionytė, prisipažinusi, kad Vilniuje jai – labai gera ir jauku.
„Ermitaže saugomoje Vakarų Europos graviūrų portretų kolekcija – viena didžiausių pasaulyje, galinti duoti pagrindą plačiam temų spektrui. Tačiau pagalvojau, kad dailininkų portretai visiems yra labai įdomūs. Atrinkdama kūrinius, vadovavausi principu, kad tai būtų ne tik visuomenei žinomų dailininkų vardai, bet ir graviūros meno aukšto meninio lygio pavyzdžiai. Todėl paroda nusipelno dvipusio publikos susidomėjimo“, – mintimis pasidalijo parodos kuratorė.
Paroda „Efecit ad vivum. Dailininkų portretai XVI–XVIII amžių Vakarų Europos graviūrose“ lankytojų lauks iki birželio 10 dienos.