„Šiai akcijai mus įkvėpė šiuo metu vykdoma kultūros politika. Kvepia kažkokios atskirties formavimu, tarsi kuriama priešprieša tarp valstybinių teatrų ir nevalstybinių. Šiemet sukurta kategorija „Teatras +“ – tarsi nustumianti šiuos teatrus į atskirą kategoriją, lyg nepajėgius konkuruoti“, – pastebėjo viena iš akcijos sumanytojų, Apeirono teatro režisierė Greta Kazlauskaitė.
Kartu jai kėlė abejonių ir tai, ar „Auksinių scenos kryžių“ skyrimo komisija pajėgi peržiūrėti šitiek nominacijoms siūlomų spektaklių ir juos tinkamai įvertinti. Juolab kai patys komisijos nariai pripažįsta, kad žiūrėti video įrašus – ne tas pats, kas žiūrėti spektaklį „gyvai“.
„Pavasarį Vilniuje bus rengiama diskusija, kuriuo keliu reikėtų eiti – ar rengti alternatyvius apdovanojimus, ar prisidėti prie jų skaidrinimo“, – teigė G.Kazlauskaitė.
Apeirono teatras prieš kelias dienas gavo „Padėkos kaukę“ – Klaipėdos teatralų skiriamą apdovanojimą.
„Valstybiniai teatrai ir šie apdovanojimai tarsi bando aprėpti visą šalies teatrinį lauką, tarsi ignoruodami, jog yra ir kažkas šalia. Vien tai, kad mes čia – aikštėje, o jie ten – teatro apdovanojimuose, rodo dialogo nebuvimą“, – apgailestavo į uostamiestį kolegų palaikyti atvykęs režisierius Žilvinas Vingelis.
„Mes nesame nusistatę prieš „Auksinius scenos kryžius“, nenorime trukdyti ceremonijos, todėl ir laiką pasirinkome tokį, kai svečiai jau suėję į salę“, – paaiškino Apeirono teatro įkūrėja.
Diskusija iš Teatro aikštės persikėlė į Apeirono teatrą.