Prano Domšaičio galerijoje – beveik šimtas natiurmortų

Spalio 6 d., penktadienį, 18 val. LNDM Prano Domšaičio galerijoje atidaroma paroda „Kasdienybės liudininkai. Natiurmortas kaip laikmečio re(de)konstrukcija“. Parodos kuratorė Nijolė Nevčesauskienė parodai atrinko beveik šimtą XX a. antros pusės dailės kūrinių iš Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus rinkinio. Natiurmorto žanro kūriniai gana retai eksponuoti savarankiškose parodose, tik vienas kitas rodytas personalinėse arba bendrose parodose.
Klaipėdos P.Domšaičio galerijoje atveriama natiurmortų paroda.
Klaipėdos P.Domšaičio galerijoje atveriama natiurmortų paroda. / Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus fondas

Parodoje „Kasdienybės liudininkai. Natiurmortas kaip laikmečio re(de)konstrukcija“ bus pristatyti mažiau žinomi, nematyti kamerinio žanro natiurmortai – „tylieji kasdienio gyvenimo liudininkai“ iš XX a. antros pusės Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus rinkinio. Pasak kuratorės N. Nevčesauskienės, „Vincentas van Goghas 1985 m. nutapė natiurmortą „Trys batų poros“, kuris jauniems dailininko kolegoms pasirodė gan keistas. Tačiau netrukus šie gerokai nudėvėti batai virto vienu įspūdingiausių dailininko autoportretiniu liudijimu“. Parodos kuratorė tikisi, kad būtent ši paroda padės žiūrovams pažvelgti į kasdienybę kitokiu žvilgsniu.

Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus fondas/Mečislovas Bulakas, „Natiurmortas su apelsinais“, 1955 m.
Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus fondas/Mečislovas Bulakas, „Natiurmortas su apelsinais“, 1955 m.

Parodoje eksponuojami tapybos, grafikos, fotografijos, keramikos, tekstilės kūriniai atkleidžia ne tik protestą prieš ideologinę sovietinę sistemą, bet ir skatina mąstyti bei suprasti to meto kasdienybę. Parodos kuratorė išryškina, kaip sovietinis laikotarpis veikė natiurmorto žanrą, kokios meninės priemonės buvo naudojamos, kaip kito naratyvai, kompozicijos, spalvų ir formų idėjos. Kelia klausimą, ar atkūrus nepriklausomybę ir mene išryškėjus postmodernizmo tendencijoms, natiurmortas liko aktualus, ar ištirpo ready-made ir kituose konceptualiuose ieškojimuose?

Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus fondas/Antanas Gudaitis, „Natiurmortas Van Gogo motyvais“ 1966 m.
Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus fondas/Antanas Gudaitis, „Natiurmortas Van Gogo motyvais“ 1966 m.

Parodą „Kasdienybės liudininkai. Natiurmortas kaip laikmečio re(de)konstrukcija“ lydės turininga edukacinė ir renginių programa. Spalio 7 d., šeštadienį, 12 val. parodos kuratorė Nijolė Nevčesauskienė kvies į ekskursiją, 14 val. vyks susitikimas su Rūta ir Česlovu Lukenskais ,,Cucina povera, arte povera“ („Skurdo virtuvė, skurdusis menas“). Pedagogė R. Lukenskienė pasakos apie lietuvišką vargo virtuvę, įsigalėdavusią sunkmečių ir negandų laikotarpiais, pristatys keletą „vargo“ patiekalų ir kvies pokalbiui apie šios virtuvės vietą pertekliaus visuomenėje. Menininkas Č. Lukenskas pristatys šio meninio judėjimo idėjas per savo kūrybinę praktiką, kvies diskutuoti, kas yra asambliažas – menas, ne- / menas ar anti- / menas.

Paroda „Kasdienybės liudininkai. Natiurmortas kaip laikmečio re(de)konstrukcija“, Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus Prano Domšaičio galerijoje (Liepų g. 33, Klaipėda) atidaroma 2023 m. spalio 6 d., 18 val., veiks iki 2024 m. kovo 31 d.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis