Ryškių spalvų ir blizgesio pilname spektaklyje iškyla aktualūs klausimai apie individo ir visuomenės, porų santykius, lytiškumą, hierarchiją. Visgi kūrinys kviečia į juos pažiūrėti be įtampos, su lengva (savi)ironija. Įdomu ir tai, jog spektaklyje šokėjai vilkės legendinio Klaipėdos sportinių šokių klubo „Žuvėdra“ sceninius kostiumus.
Premjera bus pristatyta Klaipėdos „Kultūros fabrike“ gegužės 14 d., 19 val., Telšių Žemaitės dramos teatre gegužės 15 d. 18 val. ir Vilniaus „Menų spaustuvėje“ gegužės 24 d. 19 val., o Anykščiams spektaklį gegužės 25 dieną dovanos šokio festivalis „Pėdos“.
„La CALASH La Latin-LT“ yra sukurtas pagal „La CALASH La Latin“ – kūrinį, kurio premjera įvyko 1997 m. Danijoje ir choreografui Palle Granhøj atnešė tarptautinę sėkmę su daugiau nei 100 pasirodymų visame pasaulyje.
P. Granhøj Lietuvos auditorijai gerai pažįstamas ir yra rodęs ne vieną spektaklį. Su Šeiko šokio teatru bei Tarptautiniu Klaipėdos violončelės festivaliu 2019 metais jis sukūrė šokio ir muzikos spektaklį „BOLERO-EXTENDED“, kuris pelnė teatro apdovanojimą „Padėkos kaukė“, o pats P. Granhøj buvo nominuotas „Auksiniam scenos kryžiui“ už spektaklio choreografiją.
Šįkart choreografas ir Šeiko šokio teatras kuria naują spektaklio „La CALASH La Latin-LT“ versiją su lietuvių atlikėjais, nauja choreografija, šviesų dizainu, kostiumais, tačiau atsispiria nuo tos pačios idėjos apie sportinių ir šiuolaikinio šokio susidūrimą.
„Kai Naujajame Baltijos šokyje prieš 20 metų pamačiau šį spektaklį, tai buvo visiškas hitas ne tik Lietuvos, bet ir Europos šiuolaikinio šokio lauke. Tai buvo neįprastas kūrinys: labai gyvas, netikėtas. Naujoje spektaklio versijoje žiūrovų lauks labai daug netikėtumų, juoko, tragikomiškumo ir gražaus liūdesio. Taip pat visiškai kitame amplua atsiskleis mūsų šokėjai bei kviestiniai atlikėjai Mantas Stabačinskas ir Marius Pinigis. Kūrybiniame procese jie atrakina dar nematytų spalvų.“ – pasakoja Šeiko šokio teatro meno vadovė, spektaklio konsultantė Agnija Šeiko.
Nors išoriškai patraukia pirmiausia kostiumų spalvos ir žvilgesys, po jomis slypi gilesni idėjiniai sluoksniai. Sportiniuose šokiuose kiekvienas dalyvis turi savo vaidmenį: poroje – vyras arba moteris, grupėje – į jos sinchroną įsiliejanti dalis. Tuo tarpu šiuolaikiniame šokyje daugiau individualios judesio raiškos, o lyčių vaidmenys dažnai persimaišę ar net neakcentuojami. Tokiu būdu lyg veidrodžiai vienas kitam, žanrai pabrėžia svarbų momentą apie mūsų troškimą būti kartu ar atskirai, priklausyti bendruomenei ar būti savarankiškais.
Perkurdami prieš 25 metus sukurtą spektaklį menininkai pabrėžia kūrybos ekologiją, kai seniau sukurti aukšto meninio lygio kūriniai, sulaukę pasisekimo ir įvertinimo, gali atgimti naujam gyvenimui. Balete tai normali praktika. Beveik kiekvienas teatras turi savo „Spragtuko“, „Žizel“, „Karmen“ ir kitų klasikinių baletų versijas. Visgi šiuolaikiniame šokyje tai dar neįprasta. Anot A. Šeiko, pervertiname naujumą, nes originalumas visuomet gimsta iš gebėjimo „perdirbti“ tai, kas jau buvo sukurta anksčiau. Šią idėja pratęsia ir tai, jog spektaklyje „La CALASH La Latin-LT“ naujam gyvenimui prisikelia legendinio sportinių šokių klubo „Žuvėdra“ sceniniai rūbai. Taip spektaklio kūrėjai atiduoda pagarbą uostamiestį garsinusiam kolektyvui. Taip pat taupomi resursai, išvengiama būsimų atliekų, o žiūrovai turi galimybę vėl išvysti įspūdingus dizainerės Ainos Zinčiukaitės studijos „Žuvėdrai“ ir kitiems kurtus kostiumus-meno kūrinius.
Spektaklyje „La CALASH La Latin-LT“ judesinė medžiaga kuriama pasitelkiant sportinių šokių susikabinimus bei choreografo Palle Granhøj autorinę obstrukcijos techniką. Tai leidžia choreografui transformuoti judesius, ribojant jų veiksmus ir taip atskleisti giluminius asmenybės sluoksnius bei specifinį kiekvieno atlikėjo fiziškumą.
„Šiame spektaklyje atsispyriau nuo klausimo: kaip sportinių šokių susikabinimo pozos veikia šiuolaikinį šokį. Naudodami mano obstrukcijos techniką, kai varžomi atlikėjų judesiai, kuriame spektaklio medžiagą. Būtent per šokėjus matau, kur vystosi spektaklio turinys ir forma. Fantastiški atlikėjai, proceso metu labai daug juokiamės. Manau danų ir lietuvių humoro jausmas panašus. Juokas – galingas vaistas, ypač šiandienos kontekste. Tikiuosi, kad ir žiūrovams tai bus spalvinga ir juoko kaulelius kutenanti patirtis.“ – kūrybinio proceso akimirkomis dalinosi choreografas P. Granhøj.
Bilietus į premjerinius spektaklius platina BILIETAI LT. Daugiau informacijos apie spektaklio rodymą Anykščiuose suteiks Anykščių kultūros centras.