„Jei bandytume diskutuoti, ar šis leidinys labiau knyga, ar katalogas, tai diskusija būtų vien formalumas – reikia pripažinti, kad tai nėra išsami menininko kūrybos apžvalga, bet jo kūrinių pristatymas. Tik penktadalis informacijos, kurią surinkome apie menininką, pateko į knygą, tačiau rezultatu esame patenkinti, nes tai yra visiškai išpildyta idėja, kurią rengėme net dvejus metus“, – taip knygą pristatė jos sudarytoja, dailėtyrininkė Elona Lubytė.
Knyga sumanyta ir sudaryta kaip atviras pasakojimas, prasidedantis nuo pasivaikščiojimo po paties menininko instaliuotą retrospektyvinę parodą. Antrojoje knygos dalyje Mindaugo Navako darbus aptaria meno istorikai ir kiti ekspertai. „Šlovė buvo ranka pasiekiama“ – neabejotinai viena įspūdingiausių parodų, kada nors vykusių Nacionalinėje dailės galerijoje, todėl reikėjo naujų būdų, kaip apie ją rašyti“, – tvirtino meno kritikė Dovilė Tumpytė.
Sovietiniais laikais meno laukas priešinosi Mindaugo Navako kūrybai – iš vienos pusės, menininkai bijojo prarasti savo statusą, kita vertus, pati visuomenė buvo konservatyvesnė, provinciali, – sakė A.Streikus.
Leidinyje taip pat publikuojama vyresnės kartos lietuvių meno kritiko Alfonso Andriuškevičiaus glausta parodos recenzija, ją papildo jaunosios kartos menotyrininkės Inesos Brašiškės ir danų skulptoriaus Henriko B.Anderseno straipsniai.
Be ekspertų straipsnių, knygoje perteikiamas kritiškas menininko požiūris į asmeninius kūrybinius siekius ir išgyventų politinių projektų neišsipildymą. Istoriko Arūno Streikaus teigimu, Mindaugo Navako kūryba perėjo ne vieną sudėtingą laikotarpį: „Sovietiniais laikais meno laukas priešinosi Mindaugo Navako kūrybai – iš vienos pusės, menininkai bijojo prarasti savo statusą, kita vertus, pati visuomenė buvo konservatyvesnė, provinciali. Beje, dabartinės visuomenės reakcija į Neries „Krantinės arką“ ko gero liudija, kad ne daug kas pasikeitė ir dabar“.
Jei tavo darbą kažkas perskaito iki galo, tai jau ženklas, kad kažkas yra negerai. Su daugeliu M.Navako kūrinių taip niekada neatsitik“, – vartydamas naujai išleistą knygą apibendrino A.Šnaras.
Kalbėdamas apie sovietmetį A.Streikui pritarė ir auditorijoje sėdėjęs jo kolega, istorikas Aurimas Švedas: „Žmonių, gyvenančių dviejų viena kitą neigiančių epochų sandūroje portretai visada įdomūs“.
M.Navako pažiūrų ir formų maištingumas, socialiai aktyvi, konformizmo nepripažįstanti pilietinė pozicija atspindi vėlyvojo sovietmečio realijas ir naujųjų laikų pokyčius. „Mindaugas sugeba bet kokį reiškinį, kuris yra šalia, aktualizuoti“, – taip Navako kūrybą apibūdino skulptorius Antanas Šnaras.
„Jei tavo darbą kažkas perskaito iki galo, tai jau ženklas, kad kažkas yra negerai. Su daugeliu M.Navako kūrinių taip niekada neatsitiks“, – vartydamas naujai išleistą knygą apibendrino A.Šnaras.