Į amžiną, ramybės neduodantį klausimą, kaip išgyventi šiuolaikinėje visuomenėje, bandys atsakyti režisieriaus Jono Vaitkaus mokiniai. Netradicinę prancūzų dramaturgo pjesę „Gyvenimo šiuolaikinėje visuomenėje taisyklės“ vaidybos magistrantai ketina perkelti ne ant scenos, bet į žiūrovų salę. „Mums taisyklės yra medžiaga pokalbiui, bendravimui – jei kas norės, galės įsiterpti, savo taisyklių pasiūlyti“, – apie būsimą studentų darbą pasakojo kurso vadovas J. Vaitkus ir pridūrė: „Kai perskaitai kokią nors taisyklę – ja žaviesi, ar ne? Bet kad ji pavirstų realybe, reikia žmogaus pastangų visokiom prasmėm: ir valios, ir moralės, ir etikos, ir santūrumo, ir askezės, ir atminties, ir pagarbos. Norime priminti, kad taisyklės yra, jos egzistuoja ir jos labai paprastos. Netgi primityvios. O ar jos gyvos, ar jų laikomasi, ar reikia jų laikytis, ir kokios pasekmės, jeigu jų nesilaikai – čia jau klausimas. Jeigu jūs bandytumėt laikytis tų taisyklių, tai – jokių nemalonumų ar keistų atvejų, bet tada atsirastų kiti dalykai: rizika netekti savęs, savo individualybės, savo veido. Nusižengti taisyklėms irgi reikia drąsos, kitų savybių“. Spektaklis bus rodomas lietuvių kalba.
Toliau veiksmas trumpam persikels į lauką – skverelį, esantį priešais teatrą. Čia praeivio ausį pasieks neįprasti sąskambiai: paslaptingi dambrelių muzikos garsai, persipinsiantys su futuristine poezija. Teatralizuoto pasirodymo metu aktoriai Viačeslavas Lukjanovas ir Valentinas Krulikovskis ketina netradiciškai atlikti kalbiniais eksperimentais bei poetinėmis utopijomis garsaus rusų poeto Velimiro Chlebnikovo kūrybą. Menininko, siekusio „išlaisvinti” žodžius ir garsus nuo jų įprastinės reiškmės, eilės skambės originalo kalba. „Tai kaip žaidimas emocijomis: energija – muzikoje ir tekste. Chlebnikovo eksperimentais su žodžiais, raidėmis, garsais, ritmais žaviuosi jau seniai, taigi mūsų kartu su Valentinu įrašytas dambreliais sugrotas kompozicijas pamėginau suderinti su tekstu... Galime netgi sakyti, kad jaučiame ir paties autoriaus pagalba – jis tarsi pats mus veda, siūlydamas naujas idėjas. Kur nuves – pamatysime per pasirodymą“, – šypsojosi V. Lukjanovas, dambrelių muzika besižavintis jau kuris laikas. Per pastaruosius porą metų sukaupęs nemažą šių skirtingo skambesio, iš įvairių šalių atkeliavusių instrumentų kolekciją, dambrelių virusą aktorius žadėjo skleisti ir festivalio metu.
Prieš temstant, Didžiojoje teatro salėje prasidės antrasis spektaklis. Antono Čechovo garsaus pokšto „Meška“ motyvais paremtas kūrinys šįkart įgis kitonišką veidą. Režisierė Laima Adomaitienė žada pakviesti žiūrovus į kelionę po teatrinės kalbos galimybių labirintus. „Pats Čechovas kūrinį pavadino pokštu, bet taip jau nutinka, kad net ir pokštuose veikia priežasties-veiksmo-pasekmės dėsnis: žmogus yra vienintelis padaras Žemėje, turintis laisvos valios dovaną – pasirinkimo teisę, tai kada gi nustosime rinktis, galvodami vien tik apie save?.. Čechovo „Meška“ man labai brangi, su ja susiję daugybė gražiausių nutikimų ir man liūdna, kai režisieriai į šią medžiagą žiūri lengvabūdiškai“, – sakė L. Adomaitienė.
Lietuvos muzikos ir teatro akademijos rusų kurso vaidybos studentai spektaklyje vaidins lietuvių kalba. „Norėčiau, kad mano mokiniai būtų kuo universalesni aktoriai – šiuo metu jie mokosi gražiai kalbėti lietuviškai“, – apie statomą kūrinį pasakojo režisierė. Festivalio „Tebūnie naktis!“ metu įvyks spektaklio premjera.
Visi renginiai – nemokami:
18:00, Didžioji salė – „Gyvenimo šiuolaikinėje visuomenėje taisyklės“ (lietuvių kalba);
19:50, skverelis priešais teatrą – „Transcendentinis skrydis su Žemės rutulio pirmininku“;
21:00, Didžioji salė – „Meška“ (lietuvių kalba).