Pasak LNOBT generalinio direktoriaus Gintauto Kėvišo, prieš metus pradėtas rengti „Kūrybinis impulsas“ nurodė pažangos kelią, išlaisvinusį visos LNOBT baleto trupės kūrybiškumą.
„Projektą ketiname plėtoti ir toliau, tad bus ir trečias, ir ketvirtas „Kūrybinis impulsas“. Ši iniciatyva negali būti vienkartinė“, – sakė teatro vadovas.
LNOBT Baleto trupės meno vadovas ir „Kūrybinio impulso“ iniciatorius Krzysztofas Pastoras taip pat pabrėžė kūrybiškumo reikšmę: „Tai labai svarbus kiekvienos trupės bruožas, jį privalu puoselėti. Pirmasis „Kūrybinis impulsas“ pernai pranoko mano lūkesčius. Projektas pareikalavo iš dalyvių daug darbo, pastangų, laiko, bet publikos buvo priimtas labai šiltai.“
Pasak K. Pastoro, pagrindinis tikslas ir svajonė – atrasti žmonių, naujų choreografijos talentų, kurie grįs baleto ateities kelią.
„Šis projektas galėtų turėti išties didelę ateitį. Galima būtų rengti pasikeitimus, bendrus choreografinius projektus su Varšuvos ir Amsterdamo baleto trupėmis, nors tai kol kas – tik tolimi planai“, – sakė Lietuvos baleto vadovas.
K.Patoras pasidžiaugė praeitų metų „Kūrybinio impulso“ sklaida: programa buvo parodyta M. K. Čiurlionio menų mokyklos Šokio teatre vykusiame koncerte, o Martyno Rimeikio kompozicija „Belaukiant Godo“ – ne tik apdovanota kaip geriausia „Kūrybinio impulso I“ choreografija, bet ir parodyta tarptautiniame festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“ greta kitų žymių choreografų darbų.
Šiai metais Martynas Rimeikis sukūrė miniatiūrą „Kelionė“ pagal Maxo Richterio muziką.
„Tai abstrakti kompozicija. Ieškodamas temos ir plastinės išraiškos, pirmiausia galvojau, ką pats norėčiau matyti scenoje. Tai labiau šiuolaikinis šokis“, – teigė jaunasis menininkas.
Projekto naujokė Greta Gylytė pristato kompoziciją „Nežinomybė“ pagal Lino Strockio muziką.
„Kurti labai padėjo muzika. Žinoma, buvo krizių, kai žinojau, ką noriu pasakyti, bet nežinojau – kaip. Ši kompozicija – apie trijų sumišusių žmonių jausmus. Pati esu patyrusi tokią situaciją“, – teigė projekto debiutantė.
Igoris Zaripovas, pristatydamas drauge su Olga Konošenko sukurtą kompoziciją „Tiktai tau“, teigė, kad joje svarbu – ir kostiumai, ir muzika. I. Zaripovas neatsisako klasikinio baleto raiškos, balerinos šoks su puantais. Tuo galima buvo įsitikinti, Olgai Konošenko ir Ernestui Barčaičiui pademonstravus fragmentą iš kompozicijos „Tiktai tau“. Beje, praeitų metų I. Zaripovo „Elegiją“ šokusi Haruka Ohno buvo apdovanota kaip geriausia „Kūrybinio impulso I“ atlikėja.
Pasak baleto trupės meno vadovo, šis projektas svarbus ne tik tiems, kas bando kurti choreografiją, bet ir ją atliekantiems: tai galimybė šokėjams išbandyti jėgas kitokiu amplua. Mat baleto trupės pagrindą sudaro klasika ir jos neketinama atsisakyti.
Taip pat koncerte „Kūrybinis impulsas II“ savo kūrybą pristatys LNOBT Baleto trupės šokėjai Davidas Isaacas Evansas („Šukės“ pagal Philipo Glasso muziką), Vaida Šniurevičiūtė („Nejuokaukit, nėra žodžio MES“ pagal Jono Hopkinso muz.) ir Živilė Baikštytė („Feliformia“ pagal Chancha Via Circuito muz.). Projekte dalyvauja ir šiuolaikinio šokio srityje dirbančios choreografės Erika Vizbaraitė („Vandenyje“ pagal Ritos Mačiliūnaitės muz.), Loreta Juodkaitė („Ėjimas“ pagal Pierre’o Favre’o, Tamijos Valmont ir Pedro Tudelos muz.), svečiai iš Baltarusijos Julija Diatko ir Konstantinas Kuznecovas („Fado“ pagal Dulce Pontes muz.), Olegas Gabyševas („Macho“ pagal Ray Barreto muz.).
Šoks daugelis LNOBT baleto trupės narių bei svečiai: Rūta Juodzevičiūtė, Andrius Žužžalkinas, Živilė Baikštytė, David Olero, Aleksandra Ivanova, Genadijus Žukovskis, Eligijus Butkus, Haruka Ohno, Grytė Dirmaitė, Julija Turkina, Olga Lopatčenkova, Kristina Gudžiūnaitė, Ignas Armalis, Inga Cibulskytė, Voicechas Žuromskas, Laimis Roslekas, Žilvinas Beniuševičius ir kiti. Projekto koordinatorė Jelena Lebedeva.