Šių metų festivalio „Aura 26“ programoje reikšmingiausia vieta atitenka Izraelio choreografei Sharon Eyal. Šokio pasaulyje Sharon Eyal vardas kalba pats už save. Kūrėja yra pelniusi daugybę apdovanojimų, nuo 2008 metų ji remiama Izraelio kultūrinio meistriškumo fondo.
Choreografės Sharon Eyal ir jos gyvenimo bei scenos partnerio Gai Beharo duetas jau eilę metų garsiai skamba meno pasaulyje, o poros bendradarbiavimo kulminacija tapo trupės L-E-V įkūrimas 2013 metais.
Kaip teigia Sharon Eyal, dirbti su atskirais atlikėjais ar projektais – sudėtinga. Kūryba – ilgas ir nevienadienis procesas, tad norėjosi turėti savo trupę, žmones, su kuriais gali nerti gilyn – tiek žmogiškąja, tiek kūrybine prasme. Tik taip dirbant gali pasiekti maksimalų pasitenkinimą tuo rezultatu, kurio link judi.
Publikai – du trupės spektakliai
Festivalio „Aura 26“ metu, spalio 8 d. Nacionaliniame Kauno dramos teatre publika išvys du trupės L-E-V darbus: „Sara“ ir „Kiaulė žudikė“, kurie pripildyti stulbinamos aistros ir begalinio subtilumo. Kaip ir kiti trupės darbai, šie spektakliai užburia unikaliu judesio žodynu, kuris tiesiog nepanašus į jokių kitų kūrėjų darbus. Šokėjai juda taip, tarsi jie būtų iš kitos kultūros ar civilizacijos, turintys savitą vaizdinių pasaulį ir savitus prisiminimus.
Įkvėpimą choreografė randa visame kame: vaikuose, meilėje, kasdienybėje, visame supančiame pasaulyje. Pasak kūrėjos, judesys kyla iš vidaus: jis tarsi visų sugromulotų patirčių lydinys, išeinantis į paviršių per kūno kalbą. „Kūryba – tai, kas ateina iš „vidurių“, o ne išmąstytų sprendimų keliu“, – teigia Sharon Eyal.
Svarbi kiekviena detalė
Sharon Eyal preciziškai žvelgia į kiekvieną detalę. Choreografė įsitikinusi, kad viskas, kas mus supa – įtakoja ir veikia. Ne atsitiktinai kūrėjos darbuose naudojami minimalistiniai kostiumai. Kuomet naudojama mažiau audinių, spalvų, daugiau vietos lieka jausmui.
Choreografei svarbiausia yra asmuo ir jo širdis, todėl ji naudoja kostiumus, kurie yra tarsi antroji oda ir neužgožia arba nesukuria naujos asmenybės. Neatsargios detalės atsiradimas gali sugriauti judesį, išblaškyti žiūrovo dėmesį. „Kuomet kostiumai minimalistiniai, žiūrovas gauna „netto“ judesį“, – sako Sharon Eyal.
Sharon Eyal pastatymai stebina neįtikėtinai švariu, tiksliu, preciziškai nupoliruotu judesiu. Judesys auginamas mažyčiais žingsneliais, kol pasiekia savo kulminaciją. Šokis pripildytas stebinančių judesio elementų, tokių savitų ir tokių specifinių, būdingų tik šiai choreografei. Kiekviename Sharon Eyal spektaklyje, švenčiama kūno, įsiklausančio į save, pergalė.
Festivalio „Aura 26“ programoje – taip pat spektakliai, sukurti garsių pastarojo meto kūrėjų ir šokėjų iš Meksikos, JAV, Pietų Korėjos, Japonijos, Vietnamo, Izraelio ir Lietuvos.
Publika turės galimybę pamatyti ir garsių publikos ovacijų lydimą Kauno šokio teatro „Aura“ spektaklį „Godos“. Šių metų festivalis dedikuojamas išraiškos šokio Lietuvoje pradininkei Danutei Nasvytytei, tad festivalio atidarymo vakarą specialiai sukurtame projekte „Labirintas“, plevens ir šios asmenybės dvasia.