Dar jaunas Jonas Jurcikas buvo ypač pastebėtas 2011 m., kai laimėjo „Jaunojo tapytojo pirzo konkursą“ (tais pačiais metais, Modernaus Meno Centras įsigijo menininko kūrinį „Laiminga pabaiga“ iš ciklo „Marso Užkariavimas“. Kaip teigia pats menininkas, „[tapyba] kaip magnetas traukia ir tu nežinai kodėl, natūraliai taip. Manau, kad tai yra puikus būdas išreikšti mano idėjoms, tačiau ne vienintelis. Neatmetu galimybės ateityje naudoti ir kitus išraiškos būdus ir priemones.” Tuo tarpu „Young Poor Artists” menininką pristato, kaip: Jaunojo tapytojo prizo savininkas nuo 2011 metų daugžodžiauti nemėgsta: žiūrovų į savo parodas nevaro ir paveikslų vadinti tapyba neliepia. “Leiskim laikui įrodyti” sako Jonas. Laiko mes visi neturim, todėl užbėgdami už akių ateičiai sakome – taip, tai tapyba ir taip, tai paveikslai. Nestandartinio, įspūdingo dydžio, ryškūs POParto darbai jaučiantys komiksų įtaką. Buvęs VDA dėstytojo Gasiūno mokinys ir menininkų grupės Kuklus Klanas narys mus veda sovietinės praeities koridoriais, bet muzika groja jau kita: pionieriaus trimitą užkemša rūgštinis techno, o raudonas vėliavėles nuspalvina šiuolaikinės video projekcijos. Tai diskoteka, kurioje šoka visi. Pastaba: rubliais atsiskaityti galimybės neturėsime. Tad kaip yra iš tiesų? Ar įmanoma tiesa tapyboje? O modernizmas XXI-ame amžiuje? Galbūt ne veltui kalbama dar ir tai, jog vis dažniau žvalgomės į pre-rafaelitų laikus. Bet panašu, jog Jonui Jurcikui laiko matai nė motais. Apie sovietinę praeitį jis kalba šiandienos kodais, ironiją naudoja kaip pop-art’ą, mėgaujasi spalvų ne-santykiais, paversdamas juos aliuzija į sintetinį, svetimą savam pasaulio modelį. Ateities Jonas Jurcikas irgi nebijo, greičiau iš jos šaiposi. Elegantiški sprendimai lieka elegantiški bet kokiu laikmečiu. ”Kukliai” grupei studijų laikais priklausęs menininkas sugeba ne tik šiuolaikiškai, o kartais ir psichodeliškai pažvelgti į netolimą praeitį, bet ir meistriška menine kalba ją interpretuoti didelių formatų drobėse. „Nei mėsytės, nei duonytės, tik raudonos vėlevytės” – čia tikrai ne apie Joną Jurciką. Menininkui svarbesni reiškinių ir faktų santykiai bei priežastingumas, nei nostalgija okupacinei praeičiai ar jos estetikai. Tad jei nebaisu susidurti su tokia kūryba akis į akį, kodėl neužsukus į „Young Poor Artists POP UP Show”? O jei drąsos pristigtų, dar laukia „sudizaininto” gatvės meno kūrėjų Mother Eleganza bei Klaipėdos kultūrinės ikonos, menininko Beno Šarkos ekstravagantiškas uždarymo pasirodymas su netikėta galimybe parsinešti iš parodos jo darbus. Nemokamai ir labai saugiai.
Laukiame šiandien 19:00, Umiastovskių rūmuose, Trakų g. 2.
VISI RENGINIAI NEMOKAMI.
Visa informacija apie jau įvykusius ir būsimus renginius:
https://www.facebook.com/events/459165014258156/
http://www.youngpoorartists.com/popup2015/