Už sukurtą triptiką „Vienišas paukštis“ A.Štelmanas 2012 metais buvo išrinktas geriausiu Kauno dailininku. Menininkas teigia, kad parodos „Nekrofilija“ pavadinimas atskleidžia Lietuvos ekonominę ir socialinę būklę.
Paklaustas kaip paveiksluose vaizduojami kastuvai, kibirai, žvakės, suoliukai ir balos siejasi su Lietuvos ekonomine ir socialine padėtimi, menininkas atsakė: „Jei aš būčiau ateivis ir mane matytų kiti žmonės, jie suprastų šiuos darbus. Tarp kitko, šiais metais Kaune keturis kartus mačiau ateivių laivą. Vasarą nemiegodavau naktimis ir tapydavau, o visi mano darbai gimė iš kančios. Esmė tame, kad galbūt ateiviai manęs ieško.“
Paroda „Nekrofilija“ yra jau keturiolikta personalinė paroda, kurią surengė A.Štelmanas, vidutiniškai bent kartą per metus atidarantis savo darbų parodą.
„Paroda kalba apie mano meilės santykį su mirtimi. Ji yra apie tai, kaip aš mylėjau, kaip kankinausi, kaip kenčiu neturėdamas meilės, kaip svajoju ją turėti – viskas apima dideles meilės sąvokas,“ – apie savo darbų koncepciją pasakojo tapytojas.
„Kadangi turiu tokią energingą dvasią, kuri pritraukia ateivius, Lietuvai galiu sukurti bet ką,“ – teigia svečius iš kosmoso regėjęs menininkas. A.Štelmano kūriniuose dažnai pasikartoja suoliuko motyvas. Tapytojas sako, jog „suoliuko motyvas labai svarbus šioje parodoje. Tai priemonė išsimiegoti, pailsėti, ir skristi, o baltas suoliukas yra tarsi angelo sparnai.“
Monikos Baltrušaitytės nuotr./Parodos eksponatai |
Lietuvių tapyboje skambų vardą enfant terrible įgavęs menininkas anot galerijos „Meno niša“ direktorės ir savininkės Dianos Stomienės, „gyvena kituose išmatavimuose nei mes ir yra labai įdomus bei atviras. Jis transliuoja net tokias mintis, kurias mes dažnai laikome slaptose savo kertelėse. Jo išskirtinis atvirumas kartais šokiruoja kaip ir šios parodos pavadinimas, bet akivaizdu, kad šiam žmogui yra labai svarbi meilė, gyvenimas ir mirtis.“
A.Štelmano kūrybai simpatizuojanti D.Stomienė su tapytojo darbais susipažino meno mugėje „Art Vilnius 2011“ ir, anot jos, „labiausiai jis patraukė tuo, kad iš iš kitų menininkų išsiskiria spalviniu koloritu ir kompozicija.“
Parodos „Nekrofilija“ kuratorė I.Mikuličiūtė su kūrėju pažįstama gerokai seniau: „Su Alonu bendrauju jau dešimt metų ir palydėjau jį į šią parodą. Vilniuje tai trečioji jo paroda. Autorius yra tikras nenuorama, nes nutapyti šitiek darbų ir kasmet surengti po parodą gali ne kiekvienas.“
Normų nepripažįstanti A.Štelmano tapyba išsiskiria stilizuotomis ir primityviomis formomis, o riebūs dažų potėpiai kuria dramatišką ir net bauginantį įspūdį. Dailėtyrininkės Ramintos Jurėnaitės teigimu „A.Štelmanas yra ne tik vienas produktyviausių, bet ir originaliausių savo kartos tapytojų. Alonas yra tarsi apsėstas tapybos, o jo kūrybos temos labai dramatiškos – apie meilę, mirtį, vienatvę, geismą. Šis žmogus turi savo įvaizdžius, poeziją ir simboliką. Manau, kad ši paroda tikrai nepaliks abejingų.“