2019 08 28 /20:44

Tartu taps 2024 metų Europos kultūros sostine

Estijos Tartu miestas 2024 metais taps Europos kultūros sostine, trečiadienį nutarė Taline posėdžiavę tarptautiniai ekspertai.
Tartu rotušė
Tartu rotušė / Wikipedia.org nuotr.
Temos: 2 Tartu Kultūra

Šį titulą taip pat gaus vienas Austrijos miestas ir kitas Europos Sąjungai nepriklausančios senojo žemyno šalies miestas, naujienų agentūrai BNS pranešė Kultūros ministerija.

Europos kultūros sostinės titulas suteikiamas miestams nuo 1985 metų ir tai tapo vienu reikšmingiausių kultūros iniciatyvų. Nugalėtojai įgyja galimybių užsibrėžti naujų ilgalaikių vystymosi tikslų, pritraukti daugiau lankytojų ir gauti papildomo ES finansavimo.

„Vienas iš Estijos miestų dar kartą taps Europos kultūros sostine 2024 metais. 2011-aisiais titulas buvo suteiktas Talinui, o dabar atėjo Tartu eilė ištisus metus būti dėmesio centre“, – pareiškė Europos komisaras Tiboras Navracsicsius, atsakingas už švietimo, kultūros, jaunimo ir sporto politiką.

„Šis titulas suteikia puikią galimybę atgaivinti kultūrinį gyvenimą mieste ir gerai supažindinti gyventojus su kultūra ir paveldu. Tai taip pat yra galimybė pristatyti miestą ir jo kultūros objektus lankytojams iš Europos ir viso pasaulio bei suprasti kultūros skirtumus mūsų žemyne“, – pridūrė jis.

Kuris Austrijos miestas bus paskelbtas Europos kultūros sostine, paaiškės lapkričio 12 dieną, o rugsėjo 25-ąją bus žinomas trečias nugalėtojas.

Šiemet šį titulą turi Matera Italijoje ir Plovdivas Bulgarijoje, o kitąmet jis bus suteiktas Rijekai Kroatijoje bei Golvėjui Airijoje.

2021 metais Europos kultūros sostine bus Elefsina Graikijoje, Timišoara Rumunijoje ir Novi Sadas Serbijoje, o 2022-aisiais – Kaunas Lietuvoje ir Ešas prie Alzeto Liuksemburge.

Dar po metų titulą gaus tik vienas Vengrijos miestas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis