Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Vilniaus gastronomijos savaitė kviečia mėgautis geru maistu

Geras restoranas, kaip geras spektaklis – iš žiūrovo reikalauja ir laiko, ir nusiteikimo, tačiau dovanoja nekasdienišką nuotaiką. Tokia yra restoranų kultūra. Vykstant kasmetinei Baltijos maisto ir gėrimų mugei BAF ir svetingumo verslui skirtai parodai „Baltshop. Balthotel. Baltgastro“, lapkričio 3-9 dienomis, pirmą kartą skelbiama Vilniaus gastronomijos savaitė. Tai alternatyvi restoranų šefų programa mieste, skirta besidomintiems kulinarine meistryste, gero skonio tradicijomis ir naujausiais gurmaniškais atradimais. Arba tiems, kurie jau senokai leido sau tiesiog pasimėgauti gera vakariene mieste.
Parodos akimirka
Parodos akimirka / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Norime supažindinti su Lietuvos maisto kultūra. Turime puikių restoranų, tad sieksime, kad ir vilniečiai, ir miesto svečiai atrastų kuo daugiau naujų vietų, naujų skonių, kad lankytųsi drąsiai, negalvodami net apie kainą, nes ji bus fiksuota, nedidelė ir iš anksto žinoma. Juk mus vis labiau džiugina kūrybingas jaunimas, vis dažniau besidomintis virėjo profesija. Jie daug keliauja, įgauna patirties puikiuose užsienio restoranuose, kūrybiškai žiūri į lietuviškus produktus, kuria sveikus ir įdomius patiekalus“, - į Vilniaus gastronomijos savaitę kviečia Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė.

Kaip įvertinti restorano kokybę? Evalda Šiškauskienė pataria: pirmiausia atkreipkite dėmesį į tai, ar restoranas turi savo specifiką ir aiškią idėją, o tada atsiverskite meniu. Visada gąsdina per didelis  pasirinkimas – geriau mažiau patiekalų, tačiau išradingų. Svarbu atsižvelgti ir į suderintą vynų kortą, bendrą atmosferą ir, žinoma, aptarnavimą. 

Pasak Lietuvos restoranų vyriausių virėjų ir konditerių asociacijos vykdančiosios direktorės Aušros Lukošienės, užsienyje gastronomijos tema yra viena iš labiausiai mėgstamų. Lietuvoje, atrodytų, kol kas daugiau apie tai kalbama tik televizijos laidose, todėl Vilniaus gastronomijos savaitė startuoja ir su misija -  ugdyti visuomenę maisto kultūros klausimais.

restoranai – tai ne tik maistas, tai kultūrinis reiškinys, todėl norime kad žmonės susipažintų su nekasdieniais patiekalais, pajustų išskirtinę atmosferą, galų gale pabendrautų kitoje aplinkoje

„Juokaujame, kad kiekvienas turėtų galimybę „paragauti šefo“, „paragauti restorano“ - juk tiesa ta, kad  tokią pramogą sau leidžiame tik kartą per pusmetį ar netgi metus, - sako Aušra Lukošienė. Pasak jos, „restoranai – tai ne tik maistas, tai kultūrinis reiškinys, todėl norime kad žmonės susipažintų su nekasdieniais patiekalais, pajustų išskirtinę atmosferą, galų gale pabendrautų kitoje aplinkoje“.

Vilniaus gastronomijos savaitės metu šefas Deivydas Praspauliauskas savo restorane „Bistro 1 Dublis“ sako dirbsiantis kaip „įprastai - neįprastai“. Restorano koncepcija „visada sutartu laiku ir sutarta kaina“ - vis dar nauja, tad šefui įdomu stebėti klientų reakcijas. 18 val. į restoraną atvykę klientai gauna 3 patiekalus, už juos sumoka nustatytą kainą ir vakarieniauja pusantros valandos. 20 val. - nauja klientų grupė, tik jau penki patiekalai. „Nieko negalvokite, pasirinkimo vis tiek nėra, - sako Deivydas Praspaliauskas, - atsipalaiduokite, viskuo bus pasirūpinta.“

„Kempinski Hotel Cathedral Square“ viešbutyje įsikūrusio restorano „Telegrafas“ šefas Javier'as Lopez'as, daugiau nei 16 metų dirbęs „Michelin“ restoranuose Ispanijoje, Belgijoje ir Prancūzijoje, tikina norįs, kad jo indėlis į vietinę gastronomiją paspartintų Vilniaus įtraukimą į šiuolaikinės kulinarijos žemėlapį. Mažuose ūkiuose kruopščiai atrinkti produktai, europietiška virtuvė, įkvėpta rytų ir vakarų šalių skonių, papildant juos Viduržemio šalių kulinarinės virtuvės bruožais, subtilus balansas tarp istorinės praeities ir modernumo – tai „Telegrafo“ išskirtinumas. Vilniaus gastronomijos savaitės metu savo klientams restoranas pasiūlys dviejų patiekalų meniu su kava bei vandeniu už 20 eurų svečiui.

Tie, kas mėgsta kaitą ir kasdien mielai renkasi vis kitokį meniu, restorane „Time“ taip pat neturėtų nusivilti šefo Egidijaus Lapinsko meno minikūriniais. Tradiciškai restorano šefas kasdien meniu pakeičia du kartus – virtuvėje tik tie produktai, kurie šviežiausi, sezoniniai. Todėl ir Vilniaus gastronomijos savaitės metu meniu bus netikėtas. Žinoma bus tik kaina – 10 arba 20 eurų svečiui.

Seniausiame Vilniaus restorane „Neringa“, kurio virtuvei šiuo metu vadovauja šefė Honorata Lyndo, Vilniaus gastronomijos savaitės meniu jau aiškus: „Neringos“ salotos ir „Neringos“ kepsnys su šviežiomis daržovėmis ir bulvių lazdelėmis lankytojams kainuos 10 eurų, o lapinės salotos su pelėsiniu sūriu, kriaušėmis, vynuogėmis ir avietėmis, kurios puikiai derės prie eršketo kepsnio su šparagais, kuskusu ir švelniu baltojo vyno padažu – 20 eurų. Čia neabejotinai patiks tiems, kurie vertina įtrauktą į architektūros paveldo sąrašą restorano interjerą, išsaugotas maisto tradicijas ir gyvos muzikos vakarus.

Vilniaus gastronomijos savaitėje dalyvauja 18 gurmaniškų restoranų

Gastronomijos savaitės organizatorių būrys taip pat vertas dėmesio – tai parodų ir kongresų centras Litexpo, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija (LVRA), Lietuvos restoranų vyriausių virėjų ir konditerių asociacija (LRVVK), Vilniaus miesto savivaldybė. Renginio idėja seniai brandinta, o kaimyninių šalių patirtis dar ir patvirtina iniciatyvą: paskelbus apie Gastronomijos savaitę Latvijoje ir Estijoje, restoranuose vietos išgraibstomos jau prieš du mėnesius iki renginio pradžios.

Vilniaus gastronomijos savaitėje dalyvauja 18 gurmaniškų restoranų:  "Belgai",  "Bistro 1 Dublis", "Druskos namai",  "Imperial California Gourmet" IR "California baras", "Kinza", "Kukumuku",  "Ltaste", "Lokys", "Neringa", "Paukščių takas", "Steak House Hazienda", "Salvete", "Sues Indian Raja", "Telegrafas", "Time", "Veranda", "Žuvinė".

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos