Paroda „Janso kelias“ – galimybė ne tik prisiminti ankstesnius, bet ir susipažinti su naujais Evaldo Janso darbais, kuriuose vaizduojamas menininko santykis su visuomene, ypač atstumtąja jos dalimi.
Anot dailėtyrininkės Ramintos Jurėnaitės, kuo toliau, tuo labiau mūsų gyvenimai tampa kontroliuojami – tiek mūsų pačių, tiek aplinkinių. Jos teigimu, Evaldo Janso paroda ir yra apie kontrolės praradimą.
„Mes kiekvienas asmeniškai bandom save kontroliuoti nuo ryto iki vakaro: savo svorį, išvaizdą, charakterį, karjeros planą. Visi šios parodos darbai yra apie kontrolės praradimą, o ta tema mums visiems labai svarbi“, – teigė R.Jurėnaitė.
Visi šios parodos darbai yra apie kontrolės praradimą, o ta tema mums visiems labai svarbi, – teigė R.Jurėnaitė.
Anot dailėtyrininkės, menininko pagrindinis tiriamasis objektas yra santykis su visuomene, o ypač atstumtaisiais, marginalais. E.Jansas į visa tai žvelgia pro ironijos ir net autoironijos prizmes, tačiau nestokoja ir tam tikros meilės bei pagarbos.
„Mes žinom, kad šiuolaikinis menas įvairus, gali būti toks gražus, bet kartu ir toks nepatogus – provokuojantis, įžeidžiantis, skatinantis netikrumą, nepasitikėjimą savimi – tam, kad viską pergalvotum. Labai malonu, kad šioje parodoje nepereinama į didaktiką ir išlaikoma stipri humoro dozė“, – tikino R.Jurėnaitė.
„Tai toks performansas, o performansas tesitęsia“, – taip daug netuščiažodžiaudamas apie parodą teigė pats Evaldas Jansas.
Tai toks performansas, o performansas tesitęsia, – sakė E.Jansas.
Parodoje eksponuojami menininko tapybos, video, foto darbai bei skulptūrinės kompozicijos, kuriuos jis pats įvardija kaip savo „potpourri“ – tai įliustruoja ne tik jo, kaip kūrėjo kelią, bet ir leidžia jam pačiam pažvelgti į save iš kito kampo.
Paroda „Janso kelias“ sostinės Pamėnkalnio galerijoje veiks iki rugpjūčio 10 d.