N.Gutman grįžta į Vilnių po stebėtinai trumpos pertraukos – sausio 31 dieną ji ir dvylika garsiausių pasaulio klasikos solistų grojo įspūdingame LVSO dvidešimtojo gimtadienio koncerte.
Pasaulinė šlovė – sulaukus 25 metų
Būdama studentė, N.Gutman dalyvavo penkiuose reikšmingiausiuose tarptautiniuose konkursuose, kuriuose pelnė aukščiausius įvertinimus. 1959 m. Vienoje – aukso medalis, 1961 m. Maskvoje tapo laureate, 1961 m. Prahoje, A.Dvoržako konkurse – I premija, 1962 m. Maskvoje P.Čaikovskio konkurse skirta III vieta ir 1967 m. Miunchene – I premija. Taigi vos 25-erių ji pelnė tarptautinį pripažinimą ir violončelininkės kūrybinis kelias pasuko meistriškumo ir profesionalumo aukštumų link.
Daug šiuolaikinių kompozitorių yra dedikavę N.Gutman savo kūrinių. Tai – S.Gubaidulina, E.Denisovas, T.Mansurianas, A.Šnitkė ir kiti. Ypatingas kūrybinis ryšys siejo violončelininkę su vyru smuikininku Olegu Kaganu – jų duetas kerėjo publiką itin darniu ansambliu ir ypatinga šiluma... Olegas Kaganas mirė 43 metų Miunchene, po baigiamojo Kroito muzikos festivalio koncerto.
Po vyro mirties padedama draugų N.Gutman tęsia Kroito festivalį. Jame koncertavo S.Richteris, M.Rostropovičius, M.Argerich, E.Virsaladze, J.Bašmetas, V.Tretjakovas ir kiti. O nuo 2000 metų Maskvoje N.Gutman rengia festivalį „Skiriama Olegui Kaganui“. Po jo mirties N.Gutman yra sakiusi, kad negalėjo groti kameriniame ansamblyje su jokiu kitu muzikantu net septynerius metus.
Maestro C. Abbado ir kiti nuopelnai
1991–2000 metais N.Gutman vadovavo festivaliui „Berlyno susitikimai“, kurį ji surengė kartu su Maestro C.Abbado. Čia susitikdavo ir kameriniuose ansambliuose grodavo jaunieji solistai ir pripažinti klasikos atlikėjai. Nuo 1976 m. violončelininkė yra Maskvos filharmonijos solistė, ji yra Maskvos P.Čaikovskio konservatorijos profesorė, Rusijos liaudies artistė, Rusijos Valstybinės literatūros ir meno, D.Šostakovičiaus ir „Triumfo“ premijų laureatė.
Straipsniuose ir interviu N.Gutman pabrėžia, kad ji nėra ambicinga ir išlepinta. Jei per koncertą salė nepilna, ji niekada nereiškia pretenzijų, nes mano, kad kartais net ir esant didžiausiam anšlagui pasitaiko, jog nėra tikro kontakto su klausytojais. Daugelyje koncertų violončelininkė griežia su studentais, aspirantais, neretai ir be atlygio.