„Sunku suvokti, kaip Marijui pavyko sulydyti į organišką, skoningą visumą daugybę elektronikos stilių, išsaugoti originalo dvasią ir dar įsikūnyti į išmintingą, subtilų šių dienų pasakotoją – elektronika tarsi kūrė spektaklyje atsiribojimo efektą, kuris neleido pamiršti pasakotojo, transliuojančio Karmen istoriją kitoje dimensijoje.“, – po premjeros rašė teatro kritikė.
Visi, kas nespėjo pamatyti kūrinio rugsėjo mėnesį, galės tai padaryti gruodį.
Tiesa, beveik 20% muzikos gruodžio mėnesio pasirodyme bus pakeista.
„Ilgas ir sudėtingas „e-Carmen“ kūrybos procesas tiek kompozitoriui, tiek ir VCO komandai yra paženklintas nuolatiniu tobulinimu. Nors ir patenkinta pirmuoju, metus darbo pareikalavusiu, rezultatu, D.Ibelhauptaitė žinojo, jog visiškai naujo, didžiulio muzikinio ir sceninio kūrinio finalas – dar tik priešaky“, – rašoma Vilnius City Opera pranešime.
Kaip didžiuosiuose Brodvėjaus teatruose, VCO „e-Carmen“ savo galutinę formą pasieks tik po kelių susitikimų su publika ir įvairiapusių rezultatų vertinimų. Pavyzdžiui, šiuo metu populiariausio Brodvėjaus miuziklo „Hamiltonas“ kūrėjas užtruko net 4 metus, kol pasiekė šiandien milijonus žiūrovų pritraukiantį rezultatą.
Tam, jog atnaujinimai ir patobulinimai būtų įgyvendinti, visų pirma įrašų studijoje turi susitikti M.Adomaitis ir dirigentas Ričardas Šumila. Šis duetas tapo neišskiriamas pirminiame kūrybos procese, kuomet jaunasis maestro tapo tikrų tikriausiu vertėju tarp elektroninės muzikos kompozitoriaus ir klasikinės operos solistų.
R.Šumila buvo tas žmogus, kuris vertė Marijaus muziką natomis, iš kurių galėjo mokytis tiek dainininkai, tiek ir styginių ansamblis. Tad šią savaitę, kadaise toje pačioje muzikos mokykloje mokęsi Marijus ir Ričardas, jau kimba į darbus, mat prieš tai kompozitoriui teko laukti dirigento, dalyvavusio konkurse Italijoje.
Nemažai korekcijų nusimato ir įspūdingame Eugenijaus Sabaliausko šviesų šou, lydėjusiame elektroninę operą. Savo šviesų dizainerio patirtį ilgus metus kaupęs tarp teatro, mados ir muzikos šou, „e-Carmen“ metu šis kūrėjas atsiskleidė neregėta fantazija. E.Sabaliausko darbas sugebėjo į vieną sulieti teatrališką Karmen prigimtį ir šaltus elektronikos pjūvius. Ir vis dėlto kūrėjas neslepia, jog dar daug kas gali atrodyti įspūdingiau, be to, keičiantis bent 1% natų, keičiasi ir šviesų partitūra, detaliai rengta pagal muziką.
Na ir, žinoma, solistai, – į gruodžio mėnesio pasirodymus grįžta visi premjeroje dalyvavę atlikėjai. Tad žiūrovai jau gali ruošti ugningam Justinos Gringytės ir Giancarlo Monsalve (Čilė) duetui, pasak kritikos, tobulai įkūnijusiam pagrindinius herojus. Abu solistai jau ne kartą yra atlikę šias partijas daugelyje pasaulio teatrų, tačiau prieš premjerą jie neslėpė, jog šis, elektroninis, variantas juos privertė iš galvų ištrinti visus iki šiol buvusius.
Beje, abu solistai veltui laiko iki gruodžio mėnesio neleis ir ramiai ruoštis elektroniniam iššūkiui negalės. Justina jau spėjo atlikti Margaritą Didžiajame teatre Maskvoje bei Karmen Lisabonoje, nacionaliniame San Carlos teatre. Apie pastarąjį darbą solistė žadėjo būtinai greitu metu papasakoti, – panašu, jog tai taip buvo nelengvas išbandymas. Na, o Giancarlo Monsalve lapkritį pasirodo Italijoje „Andrė Šenjė“ operoje bei gimtojoje Čilėje, kur debiutuos Otelo rolėje.
VCO kūrėjai su nekantrumu laukia ne tik tobulesnės „e-Carmen“ versijos, bet ir dar vieno, labai įdomaus susitikimo su žiūrovais, tapsiančiu savotiška išankstine kalėdinių švenčių dovana.
„e-Carmen“ gruodžio 14 d. koncertų salėje „Compensa“.