Filmo „Tadas Blinda. Pradžia“ kūrėjai atrado pačią gražiausią Lietuvą

„Norint sėkmingai sukurti filmą, būtina suplanuoti, susinchronizuoti ir atlikti daugybę elementų, tačiau užtenka vienoje vietoje suklysti ir tos, atrodo, mažytės ir nereikšmingos klaidos taisymas gali tapti daugybę laiko ir pinigų reikalaujančiu galvos skausmu“, – prisimindamas pasiruošimus kino juostos „Tadas Blinda. Pradžia“ filmavimams pasakoja režisierius Donatas Ulvydas.
Filmo „Tadas Blinda. Pradžia“ kūrėjai ieškojo gražiausių Lietuvos vietų
Filmo „Tadas Blinda. Pradžia“ kūrėjai ieškojo gražiausių Lietuvos vietų / Filmo kūrėjų archyvo nuotr.

Vienas iš itin svarbių pre-produkcijos darbų yra techninis „skautingas“, kurio tikslas – ypatingai kruopščiai susipažinti su filmavimo vietomis.

„Techninį skautingą galima suskirstyti į kelis etapus. Pirmajame vyksta žvalgyba, kur skirtingų departamentų (operatorių, elektros, dailės, garso, transporto) atstovai apžiūri vietovę ir bando, kaip jau minėta ankščiau, nuspėti galimas problemas ir jų sprendimus. Režisieriui apsisprendus dėl būsimos vietovės panaudojimo ir pateikus savo viziją visiems departamentų atstovams, prasideda darbų planavimas“, – aiškina kinematografijos mokslus universitetuose dėstantis Tomas Mitkus.

Anot specialisto, šio proceso metu vyksta intensyvus bendradarbiavimas tarp visų departamentų, nes viską reikia paskaičiuoti ir suplanuoti.

„Kaip greitai sustatyti dekoracijas ir baldus, kai keičiasi scenos, kad netrukdytų operatoriaus ir garsisto judėjimui, prižiūrėti ir apsaugoti nuo galimo rekvizitų apgadinimo ir svarbiausia, kad visa tai atitiktų estetinę režisieriaus viziją. Reikia apspręsti visas smulkmenas: kur pastatyti mikrofoną, kad pagautume tik tuos garsus, kurių reikia, kaip nuvesti iki vietovės elektros tiekimą, kaip reikiamai apšviesti sceną, netrukdant operatoriui ir kitiems aikštelėje esantiems darbuotojams, pavyzdžiui, transporto vadovui, organizuoti tiekimą, kur bus laikomi ir saugomi rekvizitai bei kostiumai, kaip toli bus grimo kambarys, galiausiai, kur statyti valgyklą, kad visi darbuotojai galėtų greitai sutilpti ir pavalgyti, o ne gaišti eilėse ir panašiai“, – aiškino kino profesionalas.

Techninis „skautingas“ yra ypatingai svarbus filmo kūrybos etapas, nes dėl neteisingo ar aplaidaus suplanavimo, neefektingo vietos panaudojimo gaištamas laikas filmavimo metu. Kartais dėl blogo suplanavimo be darbo gali būti net keli šimtai darbuotojų ir aktorių, o tai labai brangus „malonumas“.

„Galima sakyti, kad šio etapo metu išmaišėme visą Lietuvą, perskaitėme visas įmanomas knygas apie gražiausias mūsų šalies vietas. Tapome turistais, radusiais tokius peizažus, apie kurių egzistavimą net nenumanėme iki tol. Darkart įsitikinome, kokioje gražioje Lietuvoje gyvename ir tokią ją, pažadame, pamatysite mūsų filme“, – tikina režisierius.

Galiausiai atliekami trumpi filmavimo testai, galutinai susitariama dėl lokacijos vizualių pakeitimų, esant būtinybei sukuriamos prie-vizualizacijos ir koncepcijos, norint įvertinti būsimų scenų tinkamumą suplanuotai filmo koncepcijai, bei patvirtinama visa įranga ir rekvizitas, būtinas tų scenų filmavimui. Tik atsakingai atlikus ši procesą galima pradėti filmavimus ir tikėtis sėkmingos ir efektyvios darbo veiklos kuriant kino filmą.

„Nors ir pasitaikė kelios problemėlės bei neatitikimai filmuojant filmą, „Tadas Blinda. Pradžia“ kūrėjai teigia, kad techninis „skautingas“ buvo atliktas kone idealiai.

„Dėl to turime būti dėkingi profesionaliai komandai ir mūsų sugebėjimui susibendrauti“, – džiaugiasi D.Ulvydas.

Filmas „Tadas Blinda. Pradžia“ kino teatruose – jau nuo rugsėjo 23 dienos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis